Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg tror K1600 og Rocket er relativt like når det kommer til funksjon og sittestilling. Forskjellen er at ingen snur seg etter en K1600. Den er bare dørgende kjedelig og se på og det er mange av dem. Som rent verktøy er nok K1600 mer fornuftig, men skal man ha det gøy er det uten tvil Rocket som gjelder av disse to.
Jeg får nesten daglig kommentarer på sykkelen når jeg parkerer rundt om. Har aldri opplevd dette tidligere i den grad. Ekstra artig er når dem spør hvor stor motor den har. Det er en 2.5 liter sier jeg. Den sierieproduserte sykkelen i verden med størst motor. Bare det alene gjør det verdt å kjøpe den.
Skulle jeg hatt med meg en passasjer verden rundt er så klart en K1600 et must. Men jeg har ikke med meg noen passasjerer på tur og siden disse to syklene er nærmest like dyre også, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle valgt en K1600. Så sant jeg da ikke var 50 år + og ikke brydde meg om stil og "annerkjennelse" fra andre.
Jeg liker rett og slett at andre kikker etter sykkelen jeg kjører. Dessuten er det sosialt og man kommer i snakk med flere mennesker. Rocket er en posørsykkel samtidig som det er en veldig god langtursykkel. To fluer i en smekk :)
Men ja, K1600 er nok mer "fornuftig" og "voksen" sykkel. Men skal jeg være fornuftig hadde jeg heller kjøpt meg en Toyota Hybridbil/el-bil. :)
Jeg får nesten daglig kommentarer på sykkelen når jeg parkerer rundt om. Har aldri opplevd dette tidligere i den grad. Ekstra artig er når dem spør hvor stor motor den har. Det er en 2.5 liter sier jeg. Den sierieproduserte sykkelen i verden med størst motor. Bare det alene gjør det verdt å kjøpe den.
Skulle jeg hatt med meg en passasjer verden rundt er så klart en K1600 et must. Men jeg har ikke med meg noen passasjerer på tur og siden disse to syklene er nærmest like dyre også, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle valgt en K1600. Så sant jeg da ikke var 50 år + og ikke brydde meg om stil og "annerkjennelse" fra andre.
Jeg liker rett og slett at andre kikker etter sykkelen jeg kjører. Dessuten er det sosialt og man kommer i snakk med flere mennesker. Rocket er en posørsykkel samtidig som det er en veldig god langtursykkel. To fluer i en smekk :)
Men ja, K1600 er nok mer "fornuftig" og "voksen" sykkel. Men skal jeg være fornuftig hadde jeg heller kjøpt meg en Toyota Hybridbil/el-bil. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Samme opplevelsen hadde jeg med Moto Guzzi Stelvio. Både fra motorsyklister og andre motorinteresserte. Overraskende nok også mye oppmerksomhet nede i Europa da vi var på langtur til Italia i 2013.Bjerknez skrev: 12 mar 2022, 05:19
Jeg får nesten daglig kommentarer på sykkelen når jeg parkerer rundt om. Har aldri opplevd dette tidligere i den grad.
Og jeg fikk nesten samme oppmerksomheten med den første 1290'en, som jo var den store nyheten fra KTM da den kom på markedet her i landet i 2015.
Og den jeg hadde var blant de aller første som ble registert i Norge. Ny, ukjent og få på veien. Dermed ble det mange lange blikk våren og sommeren 2015.
Ikke minst fra utenlandske MC-turister her i landet.
Og jada, hyggelig at interesserte og nysgjerrige folk tok kontakt og morsomt med blikk og pekefingre (altså horisontal penkerfinger, ikke vertikal langfinger

Den jeg nå har får knapt et blikk etter seg... Omtrent som BMW 1600

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
I dag har jeg tatt første steg angående vask av sykkelen. En litt grundig vask med såpe og vann samt grovrengjøring av felger etc. i morgen skal jeg gnikke litt mer, samt sette den inn med voks og gjøre diverse annet annet pirk.
Jeg har planer om å polere den skikkelig før sommeren, men siden jeg ikke har noe poleringsmaskin (ennå) så må denne jobben vente litt på seg. Jeg har blitt kjent med en proff premium detailer like ved her jeg bor som skulle hjelpe meg med jobben, som en litt sosial greie, så det kan hende dette skjer allerede til uken :)
Her er vertfall noen bilder etter grovvasken :)
Jeg har planer om å polere den skikkelig før sommeren, men siden jeg ikke har noe poleringsmaskin (ennå) så må denne jobben vente litt på seg. Jeg har blitt kjent med en proff premium detailer like ved her jeg bor som skulle hjelpe meg med jobben, som en litt sosial greie, så det kan hende dette skjer allerede til uken :)
Her er vertfall noen bilder etter grovvasken :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Men jeg fant et lite problem som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fjerne. Jeg tenkte dremel i hodet mitt, men turte ikke å starte noe som kanskje kunne gjøre ting værre...
Er det noen som vet hvordan jeg får bort noe som er fastbrent i eksosrøret?
Er det noen som vet hvordan jeg får bort noe som er fastbrent i eksosrøret?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Varm opp sykkel, bruk en ispinne el lign. Hjelp ev til med varmepistol
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Citrusspray på kald overflate kan kanskje være en mulighet?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Søkte litt på nett, og varmet opp sykkel som du skrev, og brukte en trepinne. Gikk faktisk ganske greit. Er litt skjolder igjen, men det tror jeg jeg skal fikse på sikt :)lazyboy skrev: 12 mar 2022, 11:51 Varm opp sykkel, bruk en ispinne el lign. Hjelp ev til med varmepistol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Å jeg testet håndpolering med produkt ment for maskin for første gang, siden jeg ikke har noe maskin for øyeblikket. Ble jo bra det også, men jeg forbrant nok en del kalorier i forsøket...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 506
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Om du vil beholde lakken på tank så snakk med noen å få lagt beskyttelsesfolie på den, gjorde det på min tank i fjor da den var nylakket
If you gonna be dumb you gotta be tough
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Det er så klart riktig at man beskytter lakken med folie, men problemet med folie er at folien blir enda fortere stygg da den er mykere enn klarlakken. Derfor vil tanken se styggere ut på sikt ved at man bruker folie.xavi0n skrev: 12 mar 2022, 13:12 Om du vil beholde lakken på tank så snakk med noen å få lagt beskyttelsesfolie på den, gjorde det på min tank i fjor da den var nylakket
Jeg prøvde folke på street triplen jeg hadde og det var ikke en spesielt god ide, selv om man beskytter lakken under. Jeg er ikke så redd for å få gnissemerker og småriper i tanken. Og polere bort dette er veldig enkelt og koster nesten ingenting og tar maks 5 minutter. Dessuten så ser tanken mye blankere ut :)
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Det lille jeg polerer gjøres bestandig for hånd med topp resultat, selvgjort osv :) Har en Cyclo dual head orbital poleringsmaskin som har ligget her i snart ti år uten å ha blitt brukt, egner seg ikke på mc da den er for stor. (tror jeg)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 506
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, helt enig, på min skal folien igjen byttes før sykkelen kommer ut på veien i år
If you gonna be dumb you gotta be tough
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Polere for hånd går fint hvis man ikke har spesielt dype riper over et større område. For å bare friske opp lakken er håndpolering helt innafor.dypen skrev: 12 mar 2022, 13:38 Det lille jeg polerer gjøres bestandig for hånd med topp resultat, selvgjort osv :) Har en Cyclo dual head orbital poleringsmaskin som har ligget her i snart ti år uten å ha blitt brukt, egner seg ikke på mc da den er for stor. (tror jeg)
Men med en rupes Nano hadde gått MYE fortere. Irriterer meg at jeg solgte denne. Vurderer å kjøpe meg en ny slik altså...
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
I dag har Rocket'en fått seg nye orginale tank pads :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Blir forøvrig en tur til Høk i dag med to til som skal øvekjøre, så da slenger jeg meg på som en attpåklatt. Regner med vi er på Høk i 12:30 tiden, hvis det er noen flere som vil ta turen og ta en kaffe samens med oss :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Venter på følget :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Fin og nyvasket sykkel Ove
Kjører bil på jobb fremdeles jeg. Saltbilen hadde vært ute en tur på veiene her imorges...
Håper at de sparer på saltet på din side av fjorden.


Håper at de sparer på saltet på din side av fjorden.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Takk for det Solo-rider :)
Her er det bare tørre veier så neppe noe saltbil her :)
Her er det bare tørre veier så neppe noe saltbil her :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Hjemme igjen etter en vellyket tir til Høk og litt skjitprat :)
Nok en gang var det mange som viste interesse for sykkelen. Artig :)
Nok en gang var det mange som viste interesse for sykkelen. Artig :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
I går fant jeg ut hvordan dette brente merket dukket opp på eksosen. jeg trodde først det var gummi fra skoene mine, men tenkte at dette neppe var et naturlig sted og plassere beina. Ikke engang ved et uhell.
Så jeg sjekket bilder og fikk bekreftet at dette merket ikke var der når jeg hentet sykkelen. I følge bildene mine så ble dette merket til i løpet av turen jeg hadde til Holmestrand forrige lørdag.
Jeg sjekket derfor kjørebuksa mi og der var det svidd et lite hull rett ved siden av kneet. Jeg hadde ikke brent meg eller lagt merke til dette så jeg vet ikke helt hvordan dette har skjedd og den eneste forklaringen min er etter å ha testet en del er at jeg må ha stått oppreist med sykkelen mellom beina. Da treffer nemlig hullet i buksa nøyaktig området på eksosutløpet som hadde fastbrent materiale på seg.
Når jeg sitter og kjører er buksen fortsatt ganske nærme, men lenger ned og der er det ingen skader på bukse. Så under normal kjøring kjenner jeg ikke noe varme fra sykkelen.
Derimot kan det kanskje skje at jeg kommer borti dette området med beinet når jeg flytter sykkelen rundt mens jeg sitter oppå den ved å dytte den.
Så dette er det jeg kanskje vil kalle et litt dårlig design?
Så derfor lurer jeg på om det finnes noe som kan hjelpe mot dette de gangene jeg skulle komme borti dette området, for den lille biten mellom varmeskjoldet og motoren blir sykt varmt, selv etter kort tid.
Under har jeg laget en rød ring rundt området man ganske lett kan komme borti:
Så jeg sjekket bilder og fikk bekreftet at dette merket ikke var der når jeg hentet sykkelen. I følge bildene mine så ble dette merket til i løpet av turen jeg hadde til Holmestrand forrige lørdag.
Jeg sjekket derfor kjørebuksa mi og der var det svidd et lite hull rett ved siden av kneet. Jeg hadde ikke brent meg eller lagt merke til dette så jeg vet ikke helt hvordan dette har skjedd og den eneste forklaringen min er etter å ha testet en del er at jeg må ha stått oppreist med sykkelen mellom beina. Da treffer nemlig hullet i buksa nøyaktig området på eksosutløpet som hadde fastbrent materiale på seg.
Når jeg sitter og kjører er buksen fortsatt ganske nærme, men lenger ned og der er det ingen skader på bukse. Så under normal kjøring kjenner jeg ikke noe varme fra sykkelen.
Derimot kan det kanskje skje at jeg kommer borti dette området med beinet når jeg flytter sykkelen rundt mens jeg sitter oppå den ved å dytte den.
Så dette er det jeg kanskje vil kalle et litt dårlig design?
Så derfor lurer jeg på om det finnes noe som kan hjelpe mot dette de gangene jeg skulle komme borti dette området, for den lille biten mellom varmeskjoldet og motoren blir sykt varmt, selv etter kort tid.
Under har jeg laget en rød ring rundt området man ganske lett kan komme borti:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Er det noe stoff teip jeg kan surre inn der som tåler ekstrem varme og som beskytter nok til at ikke det brenner hull i buksa?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja du kan bruke « eksoswrap».
Hvis du kjøper «titan» utgaven i god kvalitet og legger riktig så holder den seg bra lenge.
https://www.ebay.com/itm/2-50Ft-Titani ... 632-2357-0
Hvis du kjøper «titan» utgaven i god kvalitet og legger riktig så holder den seg bra lenge.
https://www.ebay.com/itm/2-50Ft-Titani ... 632-2357-0
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Er det noen fysiske butikker som har denne? Fels. Biltema/Jula etc. ?
Eller er det kun den du linket til som gjelder?
Er det lim bakpå denne? Åssen fester man den evt?
Eller er det kun den du linket til som gjelder?
Er det lim bakpå denne? Åssen fester man den evt?
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Søkte på google, og fant et diskusjonsfora som jeg tror diskuterer denne problemstillingen.
Ut i fra det jeg klarer og lese, så får man kjøpt deksel til dette, om enn ettermarked.
Når det dukker opp et "problem" er det alltid noen som har oppdaget det tidligere har jeg funnet ut.
Ut i fra det jeg klarer og lese, så får man kjøpt deksel til dette, om enn ettermarked.
Når det dukker opp et "problem" er det alltid noen som har oppdaget det tidligere har jeg funnet ut.
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Edit: Kanskje leverandøren også har en løsning på dette. Forlenge det varmeskjoldet kanskjeSubsea79 skrev: 14 mar 2022, 10:23 Søkte på google, og fant et diskusjonsfora som jeg tror diskuterer denne problemstillingen.
Ut i fra det jeg klarer og lese, så får man kjøpt deksel til dette, om enn ettermarked.
Når det dukker opp et "problem" er det alltid noen som har oppdaget det tidligere har jeg funnet ut.