Da var hjemturen på 1208 km fra Sandnessjøen til Bømlo unnagjort. En tur som absolutt kan anbefales, men jeg vil nok planlegge litt flere "pittstopp" neste gang. Litt sliten og støl så parkerte jeg Stelvio'n i garasjen etter nesten 17 fantastiske timer langs Norske veier,fjelloverganger, Fjordarmer, og over god gammeldags telehiv veier. Regn og surt nedover en vakker Høst morgen i Nordland, lukt av Kornhøsting og "møkkaspredning" i Trøndelag. Bare veier, vakker Natur og fantastiske farger på Dovre fjell, der snøbygene ligger bare noen få hundre meter oppe på toppene. I Dombås kommer gråværet og regnet igjen, men like før Vågå så skinner sola igjen, vakkert som alltid opp igjennom Lom, forbi Elvesæter, og så Bøverdalen...tror ikke jeg en gang jeg skal prøve meg på noen beskrivelse av Natur og farger her, annet enn FANTASTISK. Sognefjellet med 0 grader, og snø i lufta og grus på veien demper farten en del, men nedover til Turtagrø og overgangen til Øvre Årdal er det igjen tørr asfalt, hårnål svinger, motbakker og ellers alt både jeg selv og Stelvio'n bare "Må ha det, bare må ha det"

.
Og om ikke dette holder så kommer Sognefjorden med Lærdal, Flom og Gudvangen. Må være dette man kaller perler på en snor. MC veier så det holder i nydelige omgivelser. Så til slutt kommer regnet tilbake på Voss og de siste 200 km i nattmørke og regn, med dårlig sikt og mye trafikk var nok ikke dette den største opplevelsen i løpet av turen .Og når det nærmer seg fergeleie på Haljem, går klokka og fergeruten ligger og murrer bak i hodet. Da skulle jeg vel ha stoppet og tatt en pausen, men.....jeg rakk den. :-)å :-) Og til slutt