Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Bilde av polert sykkel kommer i morra. Kom nå nettopp inn døra, har vært på vglista konsert i oslo, dro rett etter jobb. Og kom hjem nå. Kjørte bil ettersom det regnet bra istad. Men nå er det natta, trøtt og sliten nu :eh
Og har 400km sykkel å kjøre i løpet av helga :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var det på tide å laste opp bildene av den ny polerte sykkelen da vel :thumleft
Har enda ikke kommet meg ut idag å fått kjørt noe.. Litt pga det er ustabilt vær, litt regn i ny og ne, og veldig overskyet. Men jeg må jo nesten kjøre idag da... Har 400km igjen å kjøre, og jeg har kun idag, i morra og mandag etter jobb... Leverer sykkelen på 1000km service tirsdag rett etter jobb :P :p

Ps. sykkelen har ikke fører eller passasjer sete på disse bildene. Måtte ta de av for å få polert ordentlig, ja man må jo polerer grundig :yeyeye

Edit: På bildene, midt på styret ser dere forresten det gps feste jeg bestilte, og har montert på :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott sykkel :thumleft
Og skikkelig tøff i trynet :twisted

Brukeravatar
lasse_hansen

Jo, takk for det Aj :thumleft
Ble kjempe fornøyd når jeg fikk vokset den om torsdagen. Men ikke noe moro at det regner og er vått idag, MÅ jo tross alt ut å kjøre, Ellers kommer jeg nok til å slite med å klare de 1000km totalt. hehe...

At den er tøff i trynet, ja det er den. Måtte jo kjøpe en sykkel som var tøff i tryne, er jo ikke så tøff selv så må ha noen som passer på meg :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Hmm, jeg får vel dele en opplevelse jeg og fruen hadde på vei til Oslo igår også vel. Vi kjørte som sagt bil, og føret var vått, og det regnet.. Vi var på strekningen rett føre man kommer inn i tunnelenen føre tusenfryd, retning mot oslo.
Vi lå i høyre felt, og bilene passerte oss på venstre side. Det er 2felts vei. Så ser jeg i speilet, to touring sykler kommer kjørende... Jeg lå i ca 100km, og syklene kom ganske fort forbi. Fikk med meg at den første var av typen goldwing, med to stk på... Bak kom noe som lignet på en Triumph tiger. Men litt usikker, var også 2stk på denne... Etter disse to syklene, passerte også 3biler oss, så blinket jeg ut i venstre felt for å kjøre forbi bilen foran meg. Idet jeg legger meg ut i venstre felt, så bremser bilen foran meg brått, og jeg må hive inn bremsene på den lille micraèn våres...
Trafikken forsetter i veldig saktegående kø, og høyre feltet står bom, ser også at det står to biler med dørene åpne også i høyre felt, idet vi passerer disse to bilene. Ser jeg brått at inne på siden står triumph sykkelen, og rett foran den, nede i grøfta ligger goldwingen, med fronten motsatt vei av det den kjørte.. Ser heldigvis også 4stk mc folk stående oppreist, så det gikk antagligvis bra med dem. Med så ut som en av de holdt seg mot hode/nakke..

Har ikke sett eller lest noe på nettet om dette, så mest sannsynlig gikk det bra. men goldwingen så stygt skadet ut, så ikke noen skader på bilene. Så hva som har skjedd vet jeg ikke :scratch Syklene hadde heller ikke norske skilt, men hvor de var ifra fikk jeg ikke sett..

Men det var en liten vekker trur jeg, kommer selv til å kjøre veldig pent når det regner nå.. For så hvor fort det skjedde..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Å komme opp i slike situasjoner får en til å tenke, ja...

Husker selv en episode på Jevnaker høsten 2010 hvor jeg havnet i en bilkø, kjørte forsiktig forbi og ble stoppet av åstedet hvor ambulansefolk drev aktiv livredding på en MC-fører...
Må si jeg fikk en liten støkk i livet da, gitt...

Få legge til at jeg heldigvis ikke har opplevd lignedne situasjoner senere.

Brukeravatar
lasse_hansen

Nei det er vel noe man helst vil unngå å oppleve.. Man tenker nok litt ekstra da, når man kjører i regnvær spesielt.. Mest sannsynnlig trur jeg motorsyklene skulle legge seg over i høyre felt, og antagligvis har goldwingen mistet feste på forhjulet for så å havnet i grøfta..

Mange som sikkert tenker "det skjer ikke meg"... Men syklene passerte meg nettopp på venstre siden, 1min etterpå ligger den i grøfta... Det skjer fort! Kona sa akkurat idet syklene kjørte forbi oss, skulle ikke forundre meg om de krasjer, med den hastigheten i dette været, og endel vann i veien

Brukeravatar
lasse_hansen

Ja, fysj og fysj! Vær forsiktig om dere kjøre i regn folkens... Etter gårdsdagens episode kommer jeg til å være ekstrem varsom på vått føre..

Men over til hyggeligere ting, var nettopp nede å satt på fører og passasjer settet på sykkelen :thumleft
Og kom frem til litt resonering med meg selv at det ikke blir noe mc tur idag... :-k
Satser på bedre vær i morra... Og jeg bør vel klare rundt 400km, hvis jeg har hele morradagen, pluss halve mandagen :scratch

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var jeg hjemme etter en god og lang mc tur. Og i tillegg var det opphold over hele turen :D Km telleren viser nå 880km, og da tenkte jeg å kjøre resten i morra, så da har jeg nok 1000km år jeg leverer sykkelen til første service på tisdag :prop:

Dama satt på 50km istad også, litt uvant å kjøre to, så regner med at vi tar det pent og rolig opp til karlstad, fruen slet litt med å vite åssen ho skal sitte... Noen som har noe forslag eller bilder ho og jeg kan titte på sammen?
Så på karlstad turen regner jeg med vi bruker god tid, ettersom ho sliter litt med å vite hvordan ho skal plassere seg oppå sykkelen, og jeg har ikke kjørt sånn all verden med ho bakpå den sykkelen... :P :p

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

:knegg :lol :-# :-# :-#

Brukeravatar
lasse_hansen

ArcticTiger skrev::knegg :lol :-# :-# :-#

Ikke le. Haha :prf ho klaga litt for vondt i ryggen, og lurte på hvordan ho skulle sitte. Gikk bedre etterhvert. Men jeg er faktisk ikke sikker på hvordan ho skal sitte bakpå der selv jeg. Fremoverlent og holde rundt meg var mitt tips, :scratch

Brukeravatar
Coach
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.

Legg inn av Coach »

Sa d te kjerringa mi a. "Hold rundt meg". Hun klaga på at hun ikke kom rundt. :lol

Hun bør vel ligge tettest mulig inntil deg. Ihverfall når du kjører 60+. Helst samme vei som deg da. :lol

"trønder humor"
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
lasse_hansen

Hehe, da var ho nok for kort i armene :-k
Hehe, skal prøve å få tatt ho med en tur i morra igjen, er nok bare en vanesak, er nok blitt bortskjemt med tdm'en vi hadde ho vettu. I værste fall får jeg kjøpe toppboks eller noe, da har ho ryggstøtte, og føler seg nok tryggere..

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

lasse_hansen skrev:Hehe, da var ho nok for kort i armene :-k
Hehe, skal prøve å få tatt ho med en tur i morra igjen, er nok bare en vanesak, er nok blitt bortskjemt med tdm'en vi hadde ho vettu. I værste fall får jeg kjøpe toppboks eller noe, da har ho ryggstøtte, og føler seg nok tryggere..
:O R1, med TåppBåkks :8-[ :-)å Er det Muli :scratch

Brukeravatar
taco
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion

Legg inn av taco »

Da er vi litt i samme båt Lasse. Vi tar det også rolig bortover til Karlstad. Kona sitter vel sikkert bedre på min gubbesykkel enn på en R1 :lol men hun plages av at beina sovner lett bakpå der, og da får vi stoppe å strekke litt da.. ta en kaffe og en sigg og nyte tilværelsen. Vi er da på tur!
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Svar