Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?
Selvsagt redder vaksinen langt flere liv enn den tar. Ingen har vel påstått noe annet?
Men spørsmålet er:
Hvis jeg haddde en skål med nonstop, og spurte om du ville ha en, hvorav jeg sa at EN av nonstoppene i skålen vil du dø av og foere vil gi deg bivirkninger. Ville du da tatt en Nonstop?
Jeg tipper du ville tatt en nonstop hvis livet ditt virkelig var i fare eller at risken var verdt å ta, men ville du tatt den om du var 40 år gammel og frisk som en fisk med ingen underliggende sykdommer?
Det er jo ganske tydelig at det har gått fort i svingene når dem lagde vaksinene. Ja, den redder liv og derfor er det lønnsomt for staten at vi putter den i oss. Men så er det noen bivirkninger der som man KAN få, og som frisk person vil man ikke ta den risken.
Jeg kunne gjerne satt meg på en motorsykkel og kjørt meg en tur, selv om jeg vet dette trolig er farligere, men jeg ville ikke tatt valsinen. Hvorfor? Fordi det er gøy å kjøre motorsykkel. Det er ikke "gøy" å ta en vaksine.
Så derfor kommer jeg IKKE til å ta denne vaksinen før jeg absolutt må. Madammen har levd med covid smitte nå i 7 dager. Litt snufsete og trolig litt feber. Hun har også mistet smakssansen delvis. Men frisk nok til å gå en tur med bikkja hver dag. Jeg har levd sammen med ho under samme tak 24/7 i alle disse dagene da også jeg er i karantene. Jeg har enda ingen symptomer (utrolig nok) og jeg testet negativt første gangen. Jeg skal teste meg igjen i dag, og en gang til den 29.mars. Tester jeg negativt på alle, har jeg altså bodd sammen med et menneske som er smittet i 15 dager uten å ha blitt smittet selv.
Dette forteller meg at dette viruset ikke er veldig farlig for friske mennesker uten underliggende sykdommer. Derfor ser jeg ingen grunn til å ta vaksinen. Vaksinen er ikke engang beregnet for oss under 45 år uten underliggende sykdommer. Så hvorfor skal jeg helt frivillig velge å ta denne vaksinen hvis sjansen bød seg?
Men spørsmålet er:
Hvis jeg haddde en skål med nonstop, og spurte om du ville ha en, hvorav jeg sa at EN av nonstoppene i skålen vil du dø av og foere vil gi deg bivirkninger. Ville du da tatt en Nonstop?
Jeg tipper du ville tatt en nonstop hvis livet ditt virkelig var i fare eller at risken var verdt å ta, men ville du tatt den om du var 40 år gammel og frisk som en fisk med ingen underliggende sykdommer?
Det er jo ganske tydelig at det har gått fort i svingene når dem lagde vaksinene. Ja, den redder liv og derfor er det lønnsomt for staten at vi putter den i oss. Men så er det noen bivirkninger der som man KAN få, og som frisk person vil man ikke ta den risken.
Jeg kunne gjerne satt meg på en motorsykkel og kjørt meg en tur, selv om jeg vet dette trolig er farligere, men jeg ville ikke tatt valsinen. Hvorfor? Fordi det er gøy å kjøre motorsykkel. Det er ikke "gøy" å ta en vaksine.
Så derfor kommer jeg IKKE til å ta denne vaksinen før jeg absolutt må. Madammen har levd med covid smitte nå i 7 dager. Litt snufsete og trolig litt feber. Hun har også mistet smakssansen delvis. Men frisk nok til å gå en tur med bikkja hver dag. Jeg har levd sammen med ho under samme tak 24/7 i alle disse dagene da også jeg er i karantene. Jeg har enda ingen symptomer (utrolig nok) og jeg testet negativt første gangen. Jeg skal teste meg igjen i dag, og en gang til den 29.mars. Tester jeg negativt på alle, har jeg altså bodd sammen med et menneske som er smittet i 15 dager uten å ha blitt smittet selv.
Dette forteller meg at dette viruset ikke er veldig farlig for friske mennesker uten underliggende sykdommer. Derfor ser jeg ingen grunn til å ta vaksinen. Vaksinen er ikke engang beregnet for oss under 45 år uten underliggende sykdommer. Så hvorfor skal jeg helt frivillig velge å ta denne vaksinen hvis sjansen bød seg?
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Det som ikke nevnes er at Israel skal ha fått vaksinene i bytte mot personopplysninger. Spørs om det er en god deal med et legemiddelselskap.kaiu skrev: 25 mar 2021, 23:10 Israel viser jo dette ganke klart.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/israel/
Så vi har løsningen, bare å få distribuert den.
- MGR1
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Eller Sputnik. 91.6% effektiv ifølge The Lancet: https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 4/fulltext
Russerne er 'racere' på vaksiner, men Norge takket nei i første omgang; Erna hadde EU-skylappene på. Håper hun har ombestemt seg nå.
Russerne er 'racere' på vaksiner, men Norge takket nei i første omgang; Erna hadde EU-skylappene på. Håper hun har ombestemt seg nå.
Anekdotiske bevis er lite å lage statistikk av.Bjerknez skrev: 26 mar 2021, 05:12
Madammen har levd med covid smitte nå i 7 dager. Litt snufsete og trolig litt feber. Hun har også mistet smakssansen delvis. Men frisk nok til å gå en tur med bikkja hver dag. Jeg har levd sammen med ho under samme tak 24/7 i alle disse dagene da også jeg er i karantene. Jeg har enda ingen symptomer (utrolig nok) og jeg testet negativt første gangen. Jeg skal teste meg igjen i dag, og en gang til den 29.mars. Tester jeg negativt på alle, har jeg altså bodd sammen med et menneske som er smittet i 15 dager uten å ha blitt smittet selv.
Dette forteller meg at dette viruset ikke er veldig farlig for friske mennesker uten underliggende sykdommer. Derfor ser jeg ingen grunn til å ta vaksinen.
- Bjerknez
- Kontakt:
Du har rett i det selvsagt. Ble en liten feilformulering der som kom uheldig ut.Rune75 skrev: 26 mar 2021, 10:59Anekdotiske bevis er lite å lage statistikk av.Bjerknez skrev: 26 mar 2021, 05:12
Madammen har levd med covid smitte nå i 7 dager. Litt snufsete og trolig litt feber. Hun har også mistet smakssansen delvis. Men frisk nok til å gå en tur med bikkja hver dag. Jeg har levd sammen med ho under samme tak 24/7 i alle disse dagene da også jeg er i karantene. Jeg har enda ingen symptomer (utrolig nok) og jeg testet negativt første gangen. Jeg skal teste meg igjen i dag, og en gang til den 29.mars. Tester jeg negativt på alle, har jeg altså bodd sammen med et menneske som er smittet i 15 dager uten å ha blitt smittet selv.
Dette forteller meg at dette viruset ikke er veldig farlig for friske mennesker uten underliggende sykdommer. Derfor ser jeg ingen grunn til å ta vaksinen.
Det jeg mente var at jeg tviler på at dette viruset var farlig for MEG, ut fra hva jeg har erfart så langt. Mulig jeg kan ta feil selvsagt, men jeg tror at en vaksine vil gangne meg værre enn det å faktisk få viruset med tanke på bivirkninger.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Sjansen er vel rimelig stor, ja, overveiende sannsynlig, må man ha grunn til å tro, for at du er blitt eksponert for Covid-19 viruset og dermed utviklet antistoffer siden ikke blitt smittet.Bjerknez skrev: 26 mar 2021, 11:12 Det jeg mente var at jeg tviler på at dette viruset var farlig for MEG, ut fra hva jeg har erfart så langt. Mulig jeg kan ta feil selvsagt, men jeg tror at en vaksine vil gangne meg værre enn det å faktisk få viruset med tanke på bivirkninger.
For det er jo faktisk slik at ikke alle blir smittet, selv om man rett som det er får inntrykk av at det er nettopp det som skjer, altså at alle bli smittet.
Det er vel heller slik at folk flest ikke blir smittet.
Men man vet selvfølgelig ikke på forhånd hvem disse er. Så det er en kalkulert risiko man må ta på samme måte som så mye annet her i livet.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg får svar på testen i morgen. Tester jeg negativt en gang til, så har jeg bodd sammen med en person (24/7) de siste 7 dagene uten å ha blitt smittet. Skulle testen bli positiv, så får jeg ikke sjokk av den grunn. Da er dte bare å vente å ri han hav og håpe på at jeg ikke dør i en stor blodpøl. Uansett så har jeg da hatt et fantastisk flott livAJ skrev: 26 mar 2021, 11:37Sjansen er vel rimelig stor, ja, overveiende sannsynlig, må man ha grunn til å tro, for at du er blitt eksponert for Covid-19 viruset og dermed utviklet antistoffer siden ikke blitt smittet.Bjerknez skrev: 26 mar 2021, 11:12 Det jeg mente var at jeg tviler på at dette viruset var farlig for MEG, ut fra hva jeg har erfart så langt. Mulig jeg kan ta feil selvsagt, men jeg tror at en vaksine vil gangne meg værre enn det å faktisk få viruset med tanke på bivirkninger.
For det er jo faktisk slik at ikke alle blir smittet, selv om man rett som det er får inntrykk av at det er nettopp det som skjer, altså at alle bli smittet.
Det er vel heller slik at folk flest ikke blir smittet.
Men man vet selvfølgelig ikke på forhånd hvem disse er. Så det er en kalkulert risiko man må ta på samme måte som så mye annet her i livet.

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

Sånn skal det låte.
Rett innstilling det der

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Da fikk jeg svar på den andre testen. Jeg testet negativt igjen!!!
Jeg har nå bodd under samme tak 24/7 i snart 10 hele dager med en koronasmittet og IKKE blitt smittet. Madammen er helt frisk igjen etter ca. 4 dager med litt snufsing og hvis jeg får negativt svar på neste prøve er jeg ute av karantene :)
Jeg har nå bodd under samme tak 24/7 i snart 10 hele dager med en koronasmittet og IKKE blitt smittet. Madammen er helt frisk igjen etter ca. 4 dager med litt snufsing og hvis jeg får negativt svar på neste prøve er jeg ute av karantene :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Enten så er jeg imun mot viruset, eller så har jeg hatt griseflaks (så langt) eller så har vi bare vært veldig flinke til å hindre smitte mellom oss de dagene. Det har vært mye vasking av hender for å si det sånn. Vi har brukt egne håndkleer og jeg har ikke dusjet på hele 7 dager da jeg har for meg at i dusjen kan det finnes mye grums som kan smitte og jeg tror at et lite fettlag på kroppen er med på og hindre noe av smitten. Jeg har overhodet ingen fornuftig forklaring på den påstanden, da dråpesmitte har lite å si med fettlag på kroppen etc. men det er mer at jeg ikke står i samme dusjen som ho har gjort tror jeg.Bjerknez skrev: 28 mar 2021, 11:41 Da fikk jeg svar på den andre testen. Jeg testet negativt igjen!!!
Dog merker jeg at det skal bli VELDIG godt og få tatt seg en dusj snart. Selv bikkja begynner og regaere...

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Så bra!Bjerknez skrev: 28 mar 2021, 11:41 Da fikk jeg svar på den andre testen. Jeg testet negativt igjen!!!
Da må man anta med svært stor sannsynlighetsgrad at du har utviklet immunitet mot korona og dermed en av de som er med på å utvikle flokkimmunitet på den naturlige måten uten vaksinering

- Bjerknez
- Kontakt:
Nå lurer jeg faktisk litt på om dette KAN ha noe med slankingen min å gjøre. Som mange sikkert kjenner til så kjører jeg en ganske hard slankekur hvert 3-4 år hvor jeg pleier å gå ned 30+ kg. på tre måneder KUN ved å spise svært lite mat. (ca. 5-600 kalorier om dagen). Lurer på om kroppen har dannet seg et imunforsvar på en bedre måte rundt dette?AJ skrev: 28 mar 2021, 11:50Så bra!Bjerknez skrev: 28 mar 2021, 11:41 Da fikk jeg svar på den andre testen. Jeg testet negativt igjen!!!
Da må man anta med svært stor sannsynlighetsgrad at du har utviklet immunitet mot korona og dermed en av de som er med på å utvikle flokkimmunitet på den naturlige måten uten vaksinering.
Jeg aner ikke og her helt blank på feltet. jeg startet med lsankingen den første dagen jeg gikk i karantene og er ferdig 2 dager før sommerferien :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Leser nå at dette faktisk trolig svekker immunforsvaret en periode, så da kan vi legge den ballen død :)
- Domino
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Eller vice versa...
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Si ikke det.Bjerknez skrev: 28 mar 2021, 12:35 Leser nå at dette faktisk trolig svekker immunforsvaret en periode, så da kan vi legge den ballen død :)
Regelmessig faste i en eller annen form skal visstnok være bra, også for styrking av immunforsvaret.
Har ingen erfaring med faste selv, men utelukker ikke at jeg prøver meg på en sånn 16:8 fastegreie...

Her et par linker om denne metoden, som er noe omstridt, som så mye annet...:
https://www.metaburn.no/en-guide-til-pe ... 8-dietten/
https://www.nrk.no/norge/eksperter-adva ... 1.13934873

- Bjerknez
- Kontakt:
Vi har faktisk sittet i samme sofa mange timer om dagen. Men det er omtrent en meter mellom oss. Jeg sover på stuen, mens ho sover i senga om natten. Ellers så går alt som vanlig her. Litt oftere håndvask etc, men ikke noe kos og klem daNomade skrev: 28 mar 2021, 13:17 Du har holdt god avstand til fruen da![]()
https://www.vg.no/spesial/2021/smitterisiko/

Det er nesten utrolig hvis jeg skulle teste negativt for tredje gang.... skal teste meg i morgen og får svar mandag eller tirsdag. Tester jeg negativt og madammen det samme, er vi ute av karantene begge to.

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Vil ikke si det er "nesten utrolig" om du blir testet koronafri en tredje gang.Bjerknez skrev: 28 mar 2021, 18:54
Det er nesten utrolig hvis jeg skulle teste negativt for tredje gang.... skal teste meg i morgen og får svar mandag eller tirsdag. Tester jeg negativt og madammen det samme, er vi ute av karantene begge to.![]()
Av det vi hører i nyhetene kan det nærmest virke som at alle her i landet blir smittet og utvikler sykdom. Men slik er det jo definitivt ikke.
Likevel vet man selvfølgelig ikke om en rammes og hvor hardt angrepet man blir.
Uansett så er det en risiko åkkesom her i livet når det gjelder dette å bli syk. Noen styrer alltid unna, mens andre rammes hver gang av f.eks. forkjølelse og influensa.
Selv har jeg vært heldig å sluppet unna disse tingene så lenge jeg kan huske. Uten å være vaksinert...
Men så ble jeg rammet av noe helt annet sist sommer, nemlig insektstikk på begge ørene, noe som slo meg ut i flere dager og som gjorde at jeg måtte til legen.

- Bjerknez
- Kontakt:
Det er vel en god grunn til at man ikke skal tro på alt man leser :)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ja, egne og nære familiemedlemmers erfaringer skal man slett ikke kimse av.Bjerknez skrev: 28 mar 2021, 19:33 Det er vel en god grunn til at man ikke skal tro på alt man leser :)
På langt nær alle blir smittet og alvorlig syke.
Det er faktisk virkeligheten når det gjelder de fleste sykdommer.

Leser i Romerike Blad om missfornøyde reisende som sitter på korona hotell etter å ha landet på Gardermoen. Må si jeg ble litt undrende da det ser ut som de kan forlate hotellet for å gjøre innkjøp på butikken ...
Sakset fra:
https://www.mittjessheim.no/bajram-fole ... ss=granted
Sakset fra:
https://www.mittjessheim.no/bajram-fole ... ss=granted
Bajram føler seg fanget på hotellet: – Det er uholdbart
Må skrives inn og ut
– Det har plutselig blitt slik at vi må skrive oss både inn og ut når vi forlater hotellet, for eksempel for å røyke, ved luftepauser eller når vi skal i matbutikken. Dette står det ikke noe om på Regjeringens side. Der står det derimot at man fritt kan forlate hotellet for å lufte seg eller for å gå i butikken for å handle nødvendige ting, sier Goruzhdaj.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
"PÅSKEMIRAKLET KOM TIDLIG I ÅR. Studien viser 90 % beskyttelse av koronavaksinasjon mot infeksjon. Dermed kan de vaksinerte heller ikke bidra til epidemiens spredning. Dette er menneskehetens vei ut av koronaens - tornekransens - lidelse. Vitenskapen, ass!" skriver overlege Aavitsland på Twitter og legger ved link til studiet han viser til.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det er jo helt uholdbart. Først forsvant Trump, og nå korona. Hva skal mediene ta seg til...
- Domino
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Jeg tror ikke noen blir lei seg om det kommer mer gladnyheter i media ei stund framover. Ja, kanskje bortsett fra de som har gått livets harde skole og bor i kommentarfeltene... https://www.vredens-gnag.no/livets-hard ... der-apent/
Er nok ikke lenge før vaksineskeptikere og andre konspirasjontilhengere hiver seg over tastaturet med FAKE News osv