Kommet mye nedbør i Bergen, men dette var virkelig ille.... Føler jeg kjører på vinterføre

Sony Z2
Jeg impulshandlet nye sommerdekk til bilen i forrige uke. Fikk slipp på vått føre på motorveien på vei inn til Oslo.LordShaft skrev:Vet ikke om jeg har ekstremt dårlige sommerdekk på bilen eller om det er jævlig sleipt på veiene i dag.
Kommet mye nedbør i Bergen, men dette var virkelig ille.... Føler jeg kjører på vinterføre![]()
Sony Z2
Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).
Vil ikke påstå at dekka mine er sånn veldig gode. Kanskje det er bra asfalt der
Jøss. Det hørtes skummelt ut. Jeg kjører sjelden i 80 der med vogntoget. Doseringa på veien er jo ikke helt som den burde. Med bil burde det jo gå fint.SuperMorten skrev:Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).
mortenolb skrev:Jøss. Det hørtes skummelt ut. Jeg kjører sjelden i 80 der med vogntoget. Doseringa på veien er jo ikke helt som den burde. Med bil burde det jo gå fint.SuperMorten skrev:Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).
Psst:SuperMorten skrev:Jeg hadde ca 80 km/t i den høyresvingen like etter avkjøringen til Skøyen inn mot Oslo, akkurat der innerste bomringen er. Fikk skikkelig bakhjulsslipp og tilhørende skrens. Flaks at det ikke var noen i venstrefil, ellers hadde det gått gæærnt..mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).
Takk for det... Ja lyden i denne sykkelen er helt hinsides... Får snart ny mic til Gopro'en min nå, så jeg kan få dokumentert det enda bedrefreddy123 skrev:Fine bilder av en rå sykkel, så en lik en her i croatia med akrapocic anlegg fyttekatta for en lyd.
Hahaha se her ja.... Flere som har prøvd seg på egenhånd ser jeg.... Så lenge det fungerer sier jegmortenolb skrev:Jeg ser din, og høyner med min.
Synes både film og lyd var bra jeg...LordShaft skrev:Da har jeg vært ute å fått testet mic'en til gopro'en.... Prøvde å feste denne under salen, men det ble alt for høy lyd.... ble nesten bare skrapelyder av alle klippene.
Hjem, bruke de små grå litt.... før jeg stappet den bak i rumpetasken min.... lyden ble veldig mye bedre, men fortsatt så føler jeg den knitrer litt....
Skal prøve å lime fast den isolasjonen rundt mic'en... og muligens legge enda et lag med vatt rundt eller lignende til i morgen. Se hvordan lyden blir da..... Får litt inntrykk av at den er litt for følsom.
Slenger med en liten film, der en får litt inntrykk.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AL0Oda8vVmc[/video]
Ser jeg må ha meg noen skikkelig pådrag i tunnel, da får en virkelig høre hvor latterlig god lyd det er i sykkelen
Ja, vått føre kan jo være ekstremt uforutsigbart, og variabelt, og ikke minst umulig å se hvor glatt det er. Men generelt har mønsterdybden fint lite og si ved herjing på parkeringsplass i relativt lav fart, og desto viktigere når farten øker. Har du en litt eldre mekanisk Torsen-basert 4motion (dvs biler der motoren står montert "riktig" vei) skal det mye til før det slipper på våt asfalt, uavhengig av ESP. På de nyere med tverrstilt motor og Haldex-basert 4motion er såvidt jeg vet også 4-hjulstrekk fremdeles aktiv, selv om ESP er av. Isåfall må du ta ut sikring, eller få deg større motor, hvis du skal spinne...mortenolb skrev:Dekkene på bilen min er 4-5 år gamle og har ikke så mye mer enn lovlig mønster. Igår slo jeg av ESP og prøvde å få de til å slippe på parkeringa på jobb. Fikk faen ikke til å verken skrense eller spinne.(4motion Riktignok).