JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Kan jo ikke være galt med litt løse deksler etter 85000 hvis man bare får festet dem før de faller av :-) .
Regner med at du har kjøpt denne for evnene og kanskje ikke så avgjørende med utseende...
Regner med at du har kjøpt denne for evnene og kanskje ikke så avgjørende med utseende...
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Ypperlige veier for Hondaen ser det ut til. Fin tur er jeg sikker på. 

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
I dag har det vært litt garageaktivitet. Med en liten prøvetur i kveldinga selvfølgelig.
Sveiseskjøtene på den lille bakpotta begynner å gi seg, så jeg måtte lage et lite triks med noe patentbånd for å få festa potta i ramma på sykkelen. Etter påske skal jeg investere i et ordentlig anlegg. Problemet blir vel å finne noe som ikke gir så mye lyd. Men et alternativ er å reise på eksossjappa nedi veien og få dem til å selge meg en bilpotte i passende størrelse. Billigere en slip-on, og vel så bra når det kommer til lyddemping. Har bedt mc-pushern om å finne noen alternativer, så får se hva han kommer fram til før jeg begynner å plage Svendsens Eksos.
Ellers fikk jeg smurt opp wirer og foretatt litt småfiks på de kåpedelene som er festa med klips og gummiforinger. Trikset viste seg å være enkelt. Man tager rett og slett litt isolasjonstape og surrer det rundt plastpiggen før man smekker det hele sammen igjen. Nå sitter det som støpt.
Videre skifta jeg ut det høye frontglasset. Det ga mye durelyd i hjelmen, og var ikke særlig bra. Nå har jeg satt på et som er 10 cm lavere, og det blei veldig bra. Det eneste aberet er at luftstrømmen nå treffer meg fra skulderhøyde omtrent. Greit nok, men jeg skal forsøke å skru på den justerbare lille skjermen som satt på det høye kåpeglasset for å se om jeg kan få litt mer styring på luftstrømmen. Målet er å flytte luftstrømmen så høyt som mulig uten at det blir turbulens og during i hjelmen. Vi får se.

Sveiseskjøtene på den lille bakpotta begynner å gi seg, så jeg måtte lage et lite triks med noe patentbånd for å få festa potta i ramma på sykkelen. Etter påske skal jeg investere i et ordentlig anlegg. Problemet blir vel å finne noe som ikke gir så mye lyd. Men et alternativ er å reise på eksossjappa nedi veien og få dem til å selge meg en bilpotte i passende størrelse. Billigere en slip-on, og vel så bra når det kommer til lyddemping. Har bedt mc-pushern om å finne noen alternativer, så får se hva han kommer fram til før jeg begynner å plage Svendsens Eksos.
Ellers fikk jeg smurt opp wirer og foretatt litt småfiks på de kåpedelene som er festa med klips og gummiforinger. Trikset viste seg å være enkelt. Man tager rett og slett litt isolasjonstape og surrer det rundt plastpiggen før man smekker det hele sammen igjen. Nå sitter det som støpt.
Videre skifta jeg ut det høye frontglasset. Det ga mye durelyd i hjelmen, og var ikke særlig bra. Nå har jeg satt på et som er 10 cm lavere, og det blei veldig bra. Det eneste aberet er at luftstrømmen nå treffer meg fra skulderhøyde omtrent. Greit nok, men jeg skal forsøke å skru på den justerbare lille skjermen som satt på det høye kåpeglasset for å se om jeg kan få litt mer styring på luftstrømmen. Målet er å flytte luftstrømmen så høyt som mulig uten at det blir turbulens og during i hjelmen. Vi får se.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
skal titte på en 600 endunker på søndag.
er drittlei detta været og søle så en får fikse seg en søle spruter..
er drittlei detta været og søle så en får fikse seg en søle spruter..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Huss på å kjøre litt også da ikke bsre skru! 

Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
..bare skru, hehe
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
..forstått det slik at du er en serdels bereist herremann, Jalmar, har du noen reisemål du kan anbefale?
..har bare vært litt nordafor sinsenkrysset!
..har bare vært litt nordafor sinsenkrysset!
Veien er viktigere enn målet.
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Ingenting er som en skikkelig sølespruter. Skikkelig moro. Hittil har jeg brukt både Gamle og Voyageren som sølesprutere, men det er helt klart bedre med en sykkel som er bygget som sølespruter fra starten av.mekkern skrev:skal titte på en 600 endunker på søndag.
er drittlei detta været og søle så en får fikse seg en søle spruter..

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Det er jo et hav av fine turer å ta. Både nord for Sinsen og ellers.Rottenikken skrev:..forstått det slik at du er en serdels bereist herremann, Jalmar, har du noen reisemål du kan anbefale?
..har bare vært litt nordafor sinsenkrysset!

Her er en super runde som riktignok ikke går nord for Sinsenkrysset, men som er en flott dagstur:
http://www.jalmar-travel.com/side19.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil du over til Sveariket, kan jeg anbefale følgende tur:
http://www.jalmar-travel.com/side24.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I morgen har jeg tenkt å prøve på den gamle Finnskogrunda som jeg gjerne tar hver vår og hver høst. Mulig det er litt tidlig på året, jeg har som regel venta til mai tidligere. Men jeg har tenkt å prøve med Tea i morra hvis det ikke blir snø i løpet av natta. En tidligere tur kan du lese om her:
http://www.jalmar-travel.com/side23.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Du ender opp med en snabelkamel til slutt du Jalmar. Og så drar du halve jorda rundt på den. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Tror du han er så gal da Desmo ? 

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Nei, så gal har jeg ikke blitt enda.
Tror jeg holder meg til de tre gamle syklene jeg har nå en stund framover. Og jeg tror jeg for framtiden kommer til å holde meg til japanske motorsykler. Selvom BMW 800 GS virker veldig interessant da...
Nuvel. I dag har jeg vært på farta med Tea igjen, og referat følger her:
FINNSKOGRUNDA VÅR 2010
Hver vår og hver høst pleier jeg å kjøre en fast runde på gjennom Finnskogen. I år blei vårens runde litt tidligere enn ellers p.g.a. at jeg nå hadde TransAlpen tilgjengelig. Litt artig å presse turene så langt som mulig i forhold til kalenderen. Og det var fint å få testa Tea påå skikkelig langtur.
Sto tidlig opp i dag for å sjekke vær og føreforhold. Hørte en del romstering i hagen utenfor stuevinduet, og tok en titt. Og der fikk jeg se følgende:



Jeg hadde heldigvis kameraet tilgjengelig på stuebordet, så fikk knipsa noen bilder av gjestene. De er tatt gjennom stuevinduet, så kvaliteten er ikke helt på topp, men det får gå.
Etter denne artige starten på dagen, var det klart for tur. For en gangs skyld klarte jeg å unngå å ta med meg en hel masse unødvendig på turen. Vanligvis er det jo nesten så jeg bør ha med følgebil for å få med meg alt jeg tror jeg vil trenge underveis. Men nå har jeg bestemt meg for å bli flinkere på det området, så i dag fikk alt plass i den lille toppboksen på Tea.
Dundra i vei med friskt mot. 2 plussgrader og overskya, men Yr.no hadde lovt at det skulle bli opphold og litt varmere utover dagen. Kjørte opp til Årnes, videre til Skarnes og Kongsvinger. Der tok jeg et par pølser i forbifarten, og kjøpte Snickers til rastene seinere. Temperaturen hadde bedret seg en smule, og termometeret viste nå 3,5 plussgrader.
Fra Kongsvinger gikk ferden videre langs rv 2 til Skotterud og derfra gamleveien mot Magnor. Rett før Magnor går det av en vei mot Austmarka. Og det er egentlig her moroa begynner. Veiene bar preg av teleløsning, så fjæringen på Tea fikk kjørt seg skikkelig. Men det var stort sett tørr veibane, så tempoet var trivelig høyt og jevnt.

Kom forbi Austmarka og videre innover Finnskogen. Sola titta fram litt forsiktig, og temperaturen steig sakte, men sikkert. Tok en liten pause ved et veiskille der man kan kjøre ned mot Kongsvinger igjen.


Derfra og et langt stykke mot svenskegrensa var det veldig fin vei med forholdsvis ny asfalt. Det var på tide at det blei litt oppfriskning av denne veien, for den var ganske røff tidligere.

Så kom jeg fram til et veiskille der rv 202 går til Lunderseter, og rv 200 fortsetter mot svenskegrensa og etter hvert Torsby. Det var den retningen jeg skulle.

Dundra videre, og kom over grensa til Sverige. Og der begynner den virkelig fine veien. Fine svinger og flott asfalt. Det blei asfaltert der for 2 eller 3 år siden, og veien er stadig like fin. Rart at ikke Norge kan bruke samme asfalt som svenskene.
Nuvel, jeg kom fram til den gamle steinbroen som jeg vanligvis pleier å raste ved. Nå var det fullt av snø på nedkjøringa og på broen, så det blei bare et bilde fra veien.

Suste videre, og koste meg skikkelig på den fine veien. Temperaturen hadde nådd et greit nivå, og alt var egentlig helt topp. Etter noen mil kommer man fram til Torsby, og rv 45, Innlandsvegen.

Det blei noen mil på rv 45 for å komme inn i Finnskogen igjen. Men det går fint an å holde høyt tempo den lille biten, så det er til å overleve. Gjorde som jeg pleier, og fyllte opp tanken på Statoilen i Vägsjöfors. Greit å ha full tank før man kjører inn i skogen igjen. Etter Vägsjöfors svinger rv 45 opp mot Mora, men jeg kjørte rett fram og inn i Finnskogen igjen.

Etter noen mil har jeg en rasteplass ved et vann som jeg gjerne stopper ved. Denne gangen var det for tidlig på året, så snøen hadde fortsatt full kontroll. Så det blei å kjøre litt unna veien, og få tatt noen bilder. Og spise en sjokolade.


Videre bar det. Veien var full av hopp og sprett, men fortsatt tørr. Må vel si at det ikke var så veldig mye flott å se i naturen enda, men det tar jeg igjen på høstens tur. Rett før man kommer ut på rv 62, krysser man Klaraälven. Tok en rask stopp der for å knipse et par bilder.




Så var det full fres til venstre, i retning Norge. Rv 62. Den går langs Klaraälven helt til Norskegrensa, der Klaraälven skifter navn til Trysilelva (så vidt jeg vet). Rv 62 er ikke verdens mest spennende vei, men det går an å holde ganske trivelig tempo der.
Så kommer man over til Norge ved Lutnes. Her er det et lite spisested som heter Pannekakehuset, som absolutt kan anbefales. Jeg kjørte bare forbi i dag. Temperaturen hadde for alvor begynt å synke, og skydekket så litt skummelt ut, så jeg forsøkte å forte meg i retning Elverum på rv 208. Tok meg bare tid til en rask stopp ved infotavla i veiskillet.

Rv 208 er en vei full av livsfarlige telehiv, dumper, kuler og sprekker. Og fortsatt har de idiotene som har ansvaret for vedlikeholdet av strekningen ikke fått opp skikkelige varselskilt. Det må vel drepes noen der først tenker jeg. Kanskje på tide at veimyndighetene blir stilt til ansvar for ulykker som skjer på grunn av manglende skilting ???
Temperaturen sank ned mot 0 på veien over mot Elverum. Ikke særlig trivelig, for veien var våt. Og enkelte steder lå det sørpe på asfalten. Jeg tok det pent og var vel litt engstelig for at det kunne være islagt enkelte steder. Men det gikk veldig greit, og jeg merka ingen ting til slipp eller andre unoter. Så jeg kom helskinnet ned til rv 26, og kunne legge meg inn i køen av skiturister på vei mot Elverum.
Freste på nedover, og temperaturen steig litt igjen ved Elverum. Ettermiddagssola titta fram også, og jeg fikk meg en rast på en rasteplass ved Løiten. Her fikk jeg tatt turens siste bilde også, Tea i solnedgang.

Så bar det hjemover. Rein transportetappe. Rv 3 til E6, og E6 til Lørenskog. Eneste stopp var Statoilen på Minnesund for fylling av bensin.
Første skikkelige langtur med Tea blei på 56 mil. Gjennomsnittsforbruk på turen blei 0,43 l/mil. Sykkelen oppførte seg som forventet. Ingen unoter. Salen er overraskende bra, men jeg trenger en beinstrekk hver time for å holde tresmaken borte. Så det går helt fint å kjøre langt på Tea, på tross av kun 600 ccm og 2 sylindere. Selvfølgelig rister og vibrerer det mer enn en silkemyk Kawa-firer, men det går greit.


Nuvel. I dag har jeg vært på farta med Tea igjen, og referat følger her:
FINNSKOGRUNDA VÅR 2010
Hver vår og hver høst pleier jeg å kjøre en fast runde på gjennom Finnskogen. I år blei vårens runde litt tidligere enn ellers p.g.a. at jeg nå hadde TransAlpen tilgjengelig. Litt artig å presse turene så langt som mulig i forhold til kalenderen. Og det var fint å få testa Tea påå skikkelig langtur.
Sto tidlig opp i dag for å sjekke vær og føreforhold. Hørte en del romstering i hagen utenfor stuevinduet, og tok en titt. Og der fikk jeg se følgende:



Jeg hadde heldigvis kameraet tilgjengelig på stuebordet, så fikk knipsa noen bilder av gjestene. De er tatt gjennom stuevinduet, så kvaliteten er ikke helt på topp, men det får gå.
Etter denne artige starten på dagen, var det klart for tur. For en gangs skyld klarte jeg å unngå å ta med meg en hel masse unødvendig på turen. Vanligvis er det jo nesten så jeg bør ha med følgebil for å få med meg alt jeg tror jeg vil trenge underveis. Men nå har jeg bestemt meg for å bli flinkere på det området, så i dag fikk alt plass i den lille toppboksen på Tea.
Dundra i vei med friskt mot. 2 plussgrader og overskya, men Yr.no hadde lovt at det skulle bli opphold og litt varmere utover dagen. Kjørte opp til Årnes, videre til Skarnes og Kongsvinger. Der tok jeg et par pølser i forbifarten, og kjøpte Snickers til rastene seinere. Temperaturen hadde bedret seg en smule, og termometeret viste nå 3,5 plussgrader.
Fra Kongsvinger gikk ferden videre langs rv 2 til Skotterud og derfra gamleveien mot Magnor. Rett før Magnor går det av en vei mot Austmarka. Og det er egentlig her moroa begynner. Veiene bar preg av teleløsning, så fjæringen på Tea fikk kjørt seg skikkelig. Men det var stort sett tørr veibane, så tempoet var trivelig høyt og jevnt.

Kom forbi Austmarka og videre innover Finnskogen. Sola titta fram litt forsiktig, og temperaturen steig sakte, men sikkert. Tok en liten pause ved et veiskille der man kan kjøre ned mot Kongsvinger igjen.


Derfra og et langt stykke mot svenskegrensa var det veldig fin vei med forholdsvis ny asfalt. Det var på tide at det blei litt oppfriskning av denne veien, for den var ganske røff tidligere.

Så kom jeg fram til et veiskille der rv 202 går til Lunderseter, og rv 200 fortsetter mot svenskegrensa og etter hvert Torsby. Det var den retningen jeg skulle.

Dundra videre, og kom over grensa til Sverige. Og der begynner den virkelig fine veien. Fine svinger og flott asfalt. Det blei asfaltert der for 2 eller 3 år siden, og veien er stadig like fin. Rart at ikke Norge kan bruke samme asfalt som svenskene.
Nuvel, jeg kom fram til den gamle steinbroen som jeg vanligvis pleier å raste ved. Nå var det fullt av snø på nedkjøringa og på broen, så det blei bare et bilde fra veien.

Suste videre, og koste meg skikkelig på den fine veien. Temperaturen hadde nådd et greit nivå, og alt var egentlig helt topp. Etter noen mil kommer man fram til Torsby, og rv 45, Innlandsvegen.

Det blei noen mil på rv 45 for å komme inn i Finnskogen igjen. Men det går fint an å holde høyt tempo den lille biten, så det er til å overleve. Gjorde som jeg pleier, og fyllte opp tanken på Statoilen i Vägsjöfors. Greit å ha full tank før man kjører inn i skogen igjen. Etter Vägsjöfors svinger rv 45 opp mot Mora, men jeg kjørte rett fram og inn i Finnskogen igjen.

Etter noen mil har jeg en rasteplass ved et vann som jeg gjerne stopper ved. Denne gangen var det for tidlig på året, så snøen hadde fortsatt full kontroll. Så det blei å kjøre litt unna veien, og få tatt noen bilder. Og spise en sjokolade.


Videre bar det. Veien var full av hopp og sprett, men fortsatt tørr. Må vel si at det ikke var så veldig mye flott å se i naturen enda, men det tar jeg igjen på høstens tur. Rett før man kommer ut på rv 62, krysser man Klaraälven. Tok en rask stopp der for å knipse et par bilder.




Så var det full fres til venstre, i retning Norge. Rv 62. Den går langs Klaraälven helt til Norskegrensa, der Klaraälven skifter navn til Trysilelva (så vidt jeg vet). Rv 62 er ikke verdens mest spennende vei, men det går an å holde ganske trivelig tempo der.
Så kommer man over til Norge ved Lutnes. Her er det et lite spisested som heter Pannekakehuset, som absolutt kan anbefales. Jeg kjørte bare forbi i dag. Temperaturen hadde for alvor begynt å synke, og skydekket så litt skummelt ut, så jeg forsøkte å forte meg i retning Elverum på rv 208. Tok meg bare tid til en rask stopp ved infotavla i veiskillet.

Rv 208 er en vei full av livsfarlige telehiv, dumper, kuler og sprekker. Og fortsatt har de idiotene som har ansvaret for vedlikeholdet av strekningen ikke fått opp skikkelige varselskilt. Det må vel drepes noen der først tenker jeg. Kanskje på tide at veimyndighetene blir stilt til ansvar for ulykker som skjer på grunn av manglende skilting ???
Temperaturen sank ned mot 0 på veien over mot Elverum. Ikke særlig trivelig, for veien var våt. Og enkelte steder lå det sørpe på asfalten. Jeg tok det pent og var vel litt engstelig for at det kunne være islagt enkelte steder. Men det gikk veldig greit, og jeg merka ingen ting til slipp eller andre unoter. Så jeg kom helskinnet ned til rv 26, og kunne legge meg inn i køen av skiturister på vei mot Elverum.
Freste på nedover, og temperaturen steig litt igjen ved Elverum. Ettermiddagssola titta fram også, og jeg fikk meg en rast på en rasteplass ved Løiten. Her fikk jeg tatt turens siste bilde også, Tea i solnedgang.

Så bar det hjemover. Rein transportetappe. Rv 3 til E6, og E6 til Lørenskog. Eneste stopp var Statoilen på Minnesund for fylling av bensin.
Første skikkelige langtur med Tea blei på 56 mil. Gjennomsnittsforbruk på turen blei 0,43 l/mil. Sykkelen oppførte seg som forventet. Ingen unoter. Salen er overraskende bra, men jeg trenger en beinstrekk hver time for å holde tresmaken borte. Så det går helt fint å kjøre langt på Tea, på tross av kun 600 ccm og 2 sylindere. Selvfølgelig rister og vibrerer det mer enn en silkemyk Kawa-firer, men det går greit.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Det går da an å kjøre langt med 250 også, så 600 er vel itteno problem?.
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Du har selvfølgelig rett i det. Alt går, bare man har den rette instillingen til oppgaven. Og det er ingenting som tilsier at turopplevelsene stiger i takt med kubikken. Snarere tvert imot i enkelte tilfeller.Gammelgutt skrev:Det går da an å kjøre langt med 250 også, så 600 er vel itteno problem?.
Det som får meg til å skrive det jeg skriver for å "mobbe" de mindre syklene, er at det rett og slett er mer komfortabelt å reise langt på sykkel med stor motor. Passasjer og full langtursbagasje + forbikjøring av trailer i lang motbakke med TransAlpen vil unektelig føles ganske så ukomfortabelt hvis det dukker opp en bil i motgående kjørefelt mens man ligger på siden av traileren. Og det er mer avslappende å sitte på en stor sykkel som summer vibrasjonsfritt og rolig i 90-100 km/t på 2500 omdr. enn på en 600 som vibrerer seg fram på 5000 omdr. i samme tempo.
Men alt til sin tid og til sitt bruk.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Fantastisk turreferat og flotte bilder....har storkost meg lenge her nå :) Hærlig!!...kjenner at jeg gleder meg til i morgen, skal da ut på første skikkelige kjøretur da jeg har kommet hjem fra påskeferie nå i kveld. Takk...igjen...for titten! 

Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Takk Globe, hyggelig at du likte bidragene.
Forhåpentligvis blir det flere referater og bedre bilder etter hvert som sesongen skrider fram. Og forhåpentligvis blir det mange turreferater fra alle medlemene på siden. Det er alltid moro å lese om andres turer. Både for lesingens skyld, og for å få nye ideer til reisemål.
Jeg driver å erter Bimma i bloggen hennes nå, i håp om at hu snart tar med Bimmern ut på noen turer. Turreferatene fra den damen er det virkelig sving over vettu.

Forhåpentligvis blir det flere referater og bedre bilder etter hvert som sesongen skrider fram. Og forhåpentligvis blir det mange turreferater fra alle medlemene på siden. Det er alltid moro å lese om andres turer. Både for lesingens skyld, og for å få nye ideer til reisemål.

Jeg driver å erter Bimma i bloggen hennes nå, i håp om at hu snart tar med Bimmern ut på noen turer. Turreferatene fra den damen er det virkelig sving over vettu.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Jeg har ikke tatt ut Neil enda. Det har manglet noen grader opp til nedre komfortgrense. Den er absolutt og på +10 grader. Jeg gidder ikke kle på meg som til en Nordpolsekspedisjon når jeg skal ut å kjøre. Ellers er det tørre og fine veier her i distriktet. Et lite minus er at det er -grader om natta. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
blir nok grusrace m 130hk "offroaden" i år også... søleraceren var en skuffelse.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Off for en litt lengere tur til Sverige. Landet med de fine veier, og forhåpentlig like fint vær som det er her på Lørenskog for øyeblikket.



1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Hvor mange overnattinger er det i en "litt lengre tur til Sverige"? 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Hyggelig,fin,nyttig og interessant reportasje fra en av uendelig(:::) mange
muligheter for turer i ulike landsdeler setter vi pris på !! :=D>

muligheter for turer i ulike landsdeler setter vi pris på !! :=D>


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Her var det mange flotte bilder og mange kjente plasser å se Jalmar.Jalmar skrev: FINNSKOGRUNDA VÅR 2010

Og rådyrbildene var bare helt konge....!!!

Det ser ut som det er på tide at Bimmern og jeg snart finner veien til Lørenskog og nye opplevelser. Men det blir velig rart å ikke kjøre sammen med Voye....snufs...

Joda, Bimmern har vært på farta siden før påske....Jalmar skrev:Jeg driver å erter Bimma i bloggen hennes nå, i håp om at hu snart tar med Bimmern ut på noen turer. Turreferatene fra den damen er det virkelig sving over vettu.

Jeg har bare ikke vært innom forumet den siste tiden. Må bruka tida til å kjøre, må du da forstå....


Senest i går ble det en liten runde på 43 mil i Indre Østfold...

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Nå er det jo ikke sånn at Voyageren på noen måte skal bli stående ubrukt. For øyeblikket ligger den litt i deler på en måte. Var en liten lekkasje i en o-ring i kjølesystemet, og for å komme til den måtte underdelene av kåpa og radiatoren demonteres. Og da var det like greit å skifte ut alt av slanger og o-ringer når jeg først var i gang. En grundig vask av de usynlige stedene bak kåpene skal også skje, og lakkering av diverse rør. Så foreløpig blir det Tea som blir transportmiddelet, men etterhvert er Voyageren tilbake for fullt.Bimma skrev:
Det ser ut som det er på tide at Bimmern og jeg snart finner veien til Lørenskog og nye opplevelser. Men det blir velig rart å ikke kjøre sammen med Voye....snufs...![]()

Fikk kjørt Tea skikkelig i grensetraktene og på småveiene rundt Ed - Åmål - Bengtsfors i helga. 52 mil svingete moro. Fant noen super-veier som jeg simpelten er nødt til å kjøre flere ganger. Kanskje noe for en kjøreglad dame med Bimmer også???


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Dalarna i Sverige, sant?
Dit skal jeg også tilbake i år
Dit skal jeg også tilbake i år

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: JALMAR 2-sylindret Honda har flytta inn i garasjen
Det høres ABSOLUTT ut som noe for Bimmern og meg....!Jalmar skrev:Fikk kjørt Tea skikkelig i grensetraktene og på småveiene rundt Ed - Åmål - Bengtsfors i helga. 52 mil svingete moro. Fant noen super-veier som jeg simpelten er nødt til å kjøre flere ganger. Kanskje noe for en kjøreglad dame med Bimmer også???![]()

Det høres ut som en plan...!


Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com