Note 4
Takker for rådetLordShaft skrev:Dyr voks til lakk, allslags duppeditter for å unngå riper/roser i tanken, men å kjøre sykkel i saltlake er det ingen bekymringer rundt. Nei det hjelper ikke bare å spyle etter endt turdet legger seg drit over hele motoren. Innimellom himmel og jord. Nei, sesongen starter ikke før sent i mars tidlig april om været tillater det
Note 4
Neida... Såpass tåler jeg seruLordShaft skrev:Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det![]()
Note 4
Denne kan jeg støtte godt oppunder for er jo ikke vanskelig å vaske mc`n etter bruk,bare å stoppe på sist besinstasjon og vaske av driten det.Bjerknez skrev:Neida... Såpass tåler jeg seruLordShaft skrev:Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det![]()
Note 4![]()
Men er da ikke snakk om å kjøre året rundt her. Er snakk om å ta seg en liten tur på tørre veier i varmegrader etterfulgt av avspyling etc.
Må skille mellom epler og kanonkuler her
Hehe du får bruke brannslangen istedet da vet du hvis du ikke får det tilLordShaft skrev:riktig..... så å spyle sykkelen på en bensinstasjon er nok til å vaske sykkelen ren for saltet som legger seg alle plasser på sykkelen??
Da må jo jeg gjøre noe alvorlig feil....For når jeg plukker av kåper, sal, diverse deksel osv ligger det store mengder drit jeg ikke får tatt ved vanlig "grundig" vask
Jeg og Cutless har vert på MANGE turer og det blir nok en del turer fremover nå også så det er nok bare å slå seg medthewiz skrev:Bladde litt gjennom tråden og så du skrev at du opprinnelig er fra Trondheim. Jeg er også fraflyttet trønder som bor i Fredrikstad. Hadde vært morro med en kjøretur til sommeren. Har per dags dato ingen sykkel, men skal handle i løpet av våren.
Du får ta noen med mobilen :)Cutless skrev:Tusen takk - jeg har mulighet til å se den i butikken i morgen. Jeg burde tatt med meg Bjerky som er så flink til å ta bilder :)