GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg, Kvalitetstid i garasjen, med TDM900

Legg inn av Globe »

Fikk hyggelig besøk av bubbu i kveld. Det var damenes aften hjemme hos ham, og han valgte å flykte heimen ;e

Globinen (kona mi) var der også...det var et eller annet "Kari-Trestakk-homeparty-ett-eller-annet", ......stengte butikker er ingen hindring for shoppinggener ](*,)

Uannsett...det ble da litt kvalitetstid i garsjen sammen med bubbu. Da jeg fortsatt venter på varmeholker (folie) og diverse annet "koblingssnadder", ble det med litt søking/måling etter passende styrestrøm til rele (fant en blendet kontakt under setet, der fant vi strøm via tenningsnøkkelen), vi fikk demontert handtakene på styret slik at det er klart for "foliering" og jeg fikk satt på sorte blinklysglass med oransje pærer foran og bak.

Kjenner på meg at våren er nærme....eller :-k ;e

Bilde
Bilde
Bubbu bidrar gjerne :thumleft
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg, Varer ankommmet Globes Garage!

Legg inn av Globe »

Etter noen dager på jobbreise, var det nå deilig å komme hjem igjen...og da spesielt når det ligger nyankommede pakker klare her hjemme. \:D/

Jeg kjøpte Powecommander til TDM'n av AJ, han har attpåtil klargjort den med software tilpasset mitt LeoVInce-anlegg :thx

I tillegg lå det pakkelapp klar fra California Sport Touring, med diverse koblingssnadder og annet "digg", deriblant varmeholker.

I eska la denne "Packing Slip"...med håndskrevet beskjed som skulle tyde på norske aner og/eller god erfaring med norske kunder :thumleft Artig!

Bilde

Da kan all den snø som har tenkt å komme i vinter, komme dalende ned, gjøre seg ferdig, for så å slippe våren til......for min del i allefall :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg, Varer ankommmet Globes Garage!

Legg inn av AJ »

Tror nok fyren som driver California Sport Touring er fornøyd med sine norske kunder, ja!
Etter hvert er det blitt ganske mange som har kjøpt Symtec holke-varmere derfra.
Selv har jeg også kjøpt toppboksgrind og lykter med sånn magnet med teleskopstand i lyktehodet - en svært så praktisk ting å ha når man skrur på motorsykkel.
Som alle vet så er det rimelig trangt mange steder på en MC og sånn helt plutselig kan man miste grepet på en skrue eller mutter som dermed forsvinner ned i et et uframkommelig sted på sykker'n...
Da kan en slik lykt med uttrekkbar magnet i lykthodet være god å ha. Noe jeg har erfart selv et par ganger... :janikk

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg,..ingenting hjelper..PMS'n river og sliter..

Legg inn av Globe »

...ute er det snø...ikke mye, men mer enn nok til at en SER at det er vinter....i tillegg så er det sprettkaldt....jeg er innom garasjen...der står TDM'n...ikke klar for ny sesong...men den står der, litt ribbet...klar for litt bearbeiding, montering, litt modding....litt knikking...men, jeg er nærmest apatisk til det hele. Hva er vitsen å begynne montering nå? Det er jo NOEN dager igjen til en kan ta den ut....

Jeg har mye å gjøre på jobb...dagene og ukene går fort...jula nærmer seg....det er tid for adventspynting i huset (jeg blir nok jaget opp på loftet i løpet av dagen for å finne finne frem merkede pappesker: "Adventspynt Stue" og "Julekjøkken"). Men selv om dagene og ukene går fort.....merkes det at tiden alikevel går så uendelig sakte :sorry ... Det er PMS'n som river og sliter, og som gjør at tiden nærmest stopper opp når man kjenner litt etter.

Jeg har forsøkt å "kjøpe" meg optimistsk...Når man er gadgetfreak, så skal det normal ikke så mye til før oppmerksomheten rettes 100% mot en eller annen "dings". Det siste er Samsung Galaxy Tab. Joda...fin den...mye moro på og bak en 7" skjerm. Men det går fort over....den går fra "må ha", til "kjekt å ha" i løpet av noen dager, for deretter å få tildelt statusen :" Hva i all verden skal jeg med denne da"? :-k

Nei, kverner en kopp kaffe, setter meg i oppvarmet garasje (selv om det krever litt Watt for å kompensere for de knallharde minus som er utendørs nå), tenner en sigarett, ser på MC som står plassert midt på gulvet, kjøreutstyret som henger på egen plass på garasjeveggen, pappeskene med innhold som skal monteres...lener meg tilbake...og lar tiden.....stå stille :sorry

Prøver igjen.....i morgen...da er det tross alt en dag nærmere våren \:D/ :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg,..ingenting hjelper..PMS'n river og sliter..

Legg inn av AJ »

Har det litt på samme måten, ja...
Bortsett fra at Tiger'n er langt utenfor synsvidde, der den står vinterlagret på GMS. Dermed blir kanskje PMS'en litt mindre plagsom? Slipper å bli minnet på våren hver gang jeg er i garasjen...
Tingene som skulle monteres er allerede montert uten at jeg har kikket nærmere på hvordan det ser ut og hvordan det låter. For ja! det er montert et Arrow anlegg på sykker'n, som får fram storkattens malende purring på en annen måte en originalpotta :knegg

Gadgets?
Vel, den 20 år gamle NAD PE3100 sa takk for seg for litt siden og en ny Harman/kardon er på plass og gjør musikknytelsen bedre enn på lenge. Jada! denne forstekeren leverer så det holder \:D/ Hjerlper litt på PMS'en det også :janikk

Kaldt her også og det har vært mye å gjøre i det siste. Hyggelig, men hektisk... Desember blir noe roligere så snart noen travle dager er unnagjort på høgskolen, som kona og jeg kombinerer med en liten førjulshotellferie i vinteridylliske Lillehammer. Blir bra,det!
Og plutselig er jul! Og enda mer plutselig er det mars og MC-Messe!!
Og så er vi i gang igjen \:D/

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: iskald lyd i adventstid (ikke mc-relatert)

Legg inn av Globe »

Her i huset er det nå adventsforberedelser, derav er musikken av en slik art et jeg ikke bidrar med noen "dette hører jeg nå"-innlegg. Vi snakker om Julelåter....med Hanne Krogh.. :doh :notlistening

Men, en litt merkelig hendelse her nettopp ønsker jeg å bidra med:

Vi har Sonos lydsystem rundt om i huset, så da også på kjøkkenet der de "tyngste" adventsforberedelser nå gjennomføres. Julekjøkken er ikke noe spøk ;e

Well. problemet var at det kom kun noe små antydninger av lyd i det Hanne Krogh skulle fylle rommet med sin julemusikk, via et par innfelte høyttalere i taket. Hmmmm....da er det bare å ta lommelykten fatt og krype opp på loftet for å finne årsaken. For å gjøre en noget lang historie kort, så var noe av det siste jeg tok tak i, å forberede nedmontering av høyttalerne, regnet med at de hadde takket for seg i en eller annen mer ungdommelig ungdomsmusikkformidlig ved en tidligere anledning på kjøkkenet.

Jeg tok av frontgrillen på dem...og hva fikk jeg se??

Bilde
Bilde

Loftet er et kryploft, og i kombinasjon med den kulden vi har nå, og varmen/aktiviteten på kjøkkenet var isen nå lagt seg på, i og rundt membranene...ikke rart de var noe "kalde" i lyden ;e

Etter 15 min med hårføner, forsiktig bruk av papir for å tørke dem...ja sa var Hanne Krogh klar for julekonserten her på kjøkkenet. :notlistening :notlistening ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sånt Sonos lydsystem ser artig ut, men tror neppe hun jeg deler hule med ville akseptert denslags uten å samtidig ta styringen med hva slags musikk et slikt system til enhver tid skulle se seg best tjent med å formidle...
Og slik styring er jeg på ingen måte og slett ikke vilkårsløst villig til å inngå noe som ligner på det vi vanligvis legger i ordet kompromiss :[-(
:knegg

Så da får hun ha sin lille stereospiller på kjøkkenet hvor julemusikken får leve sitt harmoniske liv uten min aktive medvirkning.
Har dog syslet med tanken om å plassere en forsterker, CD-spiller og et par møbelvakre og slanke lydformidlere i stua slik at min velutviklede musikksmal også kan deles med besøkende i husets fellesareal.
Men hun jeg deler dette fellesarealet med er noe betenkt når slike idéer framlegges, noe det er en stund siden sist jeg gjorde nettopp det av slike betenkelighetsgrunner som til stadighet kommer til uttrykk i et noe varig statisk mønster uten tegn til bevegelighet i kreativkonstruktivistisk retning... :-k

Nåvel...
Så få jeg leve med min musikk i hulens underetasje og glede meg over at stadig nye musikalske gleder oppdages og formidles på en aldeles flott måte som behager meg bra :-)

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Noe av the beauty med Sonos er at hver sone kan spille ulik musikk....fra samme kilde :thumleft

Men CD...nei det er UTE...her er det STREAMING som gjelder. ;e :\m/:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Noe av the beauty med Sonos er at hver sone kan spille ulik musikk....fra samme kilde :thumleft

Ja, der ser du... :-|
Jeg er gått ut på dato... :confused :knegg

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Har dog syslet med tanken om å plassere en forsterker, CD-spiller og et par møbelvakre og slanke lydformidlere i stua slik at min velutviklede musikksmal også kan deles med besøkende i husets fellesareal.
Men hun jeg deler dette fellesarealet med er noe betenkt når slike idéer framlegges...
Ikke for å ødlegge tråden til Globe, men må bare si at din frue har min fulle forståelse... :terge

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
AJ skrev: Har dog syslet med tanken om å plassere en forsterker, CD-spiller og et par møbelvakre og slanke lydformidlere i stua slik at min velutviklede musikksmal også kan deles med besøkende i husets fellesareal.
Men hun jeg deler dette fellesarealet med er noe betenkt når slike idéer framlegges...
Ikke for å ødlegge tråden til Globe, men må bare si at din frue har min fulle forståelse... :terge
Ja, ja... :roll

*mas *mas *mas *mas *mas *mas

:mk

:knegg

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Oi, oi, Globe. Ikke bra med høyttalerer montert i tak mot kald sone. Da har man jo brutt fuktsperren, og faren for sopp og råte øker betraktelig. :[-X
Uansett så bør du vurdere å isolere litt bedre over høyttalerne, da dette høres ut som en skikkelig kuldebro.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Globe skrev: :-k Noe av the beauty med Sonos er at hver sone kan spille ulik musikk....fra samme kilde :thumleft

hmm..streaming er vel greit som smaksprøve, og kan medføre et cd-kjøp hvis jeg liker det jeg hører.
Mulig at streaming kan overta, men lyden er ikke bra nok her enda. Men jeg har bare et gammelt stereoanlegg, men med en operativ platespiller. Vinyl låter jo ikke klarest, men jeg liker likevel lyden. Og så er det peiskos uten fare for gnister :-)

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Snikkeren skrev:Oi, oi, Globe. Ikke bra med høyttalerer montert i tak mot kald sone. Da har man jo brutt fuktsperren, og faren for sopp og råte øker betraktelig. :[-X
Uansett så bør du vurdere å isolere litt bedre over høyttalerne, da dette høres ut som en skikkelig kuldebro.
Enig! Fuktigheten i luften vil alltid trekke mot denne og kondensere der hvor temperaturen er lav nok og det vil ofte være i høytaleren. Kjøp deg en ny utenpåliggende sak med skikkelig bass i hjørnet og koble til i stedet for den innfelte du har i dag.

Håper ikke montøren har gjort dette flere stedet - er ikke alle som er like obs på dene problematikken, men jo høyere temperatur du har i rommet jo lenger ute i veggen / isolasjonen kondenserer vannet. Derfor isolasjonen - nei plasten må ligge på varm side før vannet i luften kjøles ned til kondenseringstemperatur......... Må heller ikke være hull i diffusjonssperra (plasten) der høytaleren er.. (skulle visst ut på tur så det gikk litt fort i sted)
Sist redigert av Duville den 28 nov 2010, 17:21, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmm...takk for mange gode snekker- og ventilasjonsfaglige råd her :thx

Montøren i dette tilfellet er nok "yours truly" :redface Har vært på loftet i dag, tettet fuktsperra etter hullsaga (etter beste evne) og bokset inn høyttalerne med to downlightsbokser, samt isolert rundt og over. Men, skjønner vel at dette ikke løser "problemet" da vel det er det at takplata er skåret hull i som vil være endel av problemet.

Men lyd....det er det i alle fall ;e

Svar