Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av joo »

Hmmm...
Husker jeg la Kawwaen ned på asfalten en gang. Med 140 på nåla. Ble jaggu slitemerker på Levis`en også. Mener å huske jeg passerte en grill med Toyota-merke på like etterpå før en masse dyrkbar jord skvatt rundt øra mine. Uten landbrukssubsidier eller bo- og driveplikt...
Å slippe sykkelen ned med null på nåla vil aldri bli den samme høydaren etter det, strengt tatt er det bare som bagateller å regne slik jeg ser det :P :p
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av evike »

Hvis dette er tiden for å innrømme minst en av tabbene, så kan jeg gjerne være med jeg også:

Skulle ta bilde av slottet Neuschwanstein (eller noe lignende), men pga. veien så fantes i grunnen bare en fornuftig plass og det var parkeringsplassen utenfor ei lita kirke i passende foto-avstand. Den plassen hadde vært strødd de siste 4 vintrene, men ikke kosta... Triller pent og sakte inn på plassen og ser jo all grusen, setter sykkelen i fri og skal veeeldig pent og forsiktig bare trille sykkelen rundt og snu mens jeg altså sitter på salen og sparker med beina. Virago kan være litt morsom sånn sett da forhjulet egentlig kan snues LITT for mye, og det skjedde altså meg der, samtidig som beina skled i grusen.
Brått så lå gode gamle Jeremy oppå meg, fullastet til randen med bagasje på salen og sidevesker og det hele. Jeg hadde i grunnen ikke lagt så mye merke til turistbussen full av passasjerer, men skal jeg hilse og si jeg ble VELDIG oppmerksom på at ca. 50 mennesker glodde ned på meg der jeg lå.

Veldig vanskelig å snike seg unna tabbene mine. Den andre har jeg fortalt om tidligere på forumet, så den tar jeg ikke reprise på her og nå.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Duville »

Hvis det nå er tid for innrømmelser av småtabber så bør vel det gjøres i en egen tråd - ikke i denne. Selv har jeg ikke gjort noen tabber så derfor har jeg ikke noe å komme med i den tråden.. Det er jeg veldig veldig glad for.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Carpa »

Bjønnavind skrev:Carpa; Var du ute og kjørte på veiene i nærheten av Oslofjordtunellen idag? Isåfall kan det hende det var deg jeg så! :vs

Det er kjedelig å miste sykkelen, men kjøreskolens sykler har jo veltebøyler og alt, så det er jo bedre at du lærer feil på den enn på din egen sykkel :)
Nei jeg kjørte rundt i Asker og Bærum :-)
Sist redigert av Carpa den 18 apr 2013, 00:06, redigert 1 gang totalt.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Carpa »

Duville skrev:Hvis det nå er tid for innrømmelser av småtabber så bør vel det gjøres i en egen tråd - ikke i denne. Selv har jeg ikke gjort noen tabber så derfor har jeg ikke noe å komme med i den tråden.. Det er jeg veldig veldig glad for.
Nei nei nei, dette kan godt være tabbetråden, passer fint her den :knegg

Morsomt å høre historiene deres og jeg vet jo at dette slett ikke er uvanlig.

For å forklare litt mer spesifikt så skjedde dette i hastighet på ca 0,001 km og siste porten i krypkjøringsløypa. Den løypa ender jo med en sving for så å stoppe i porten. Vel, i den svingen er styret ganske så vridd mot høyre og jeg følte at jeg hadde litt dårlig balanse akkurat i det jeg skulle stoppe sykkelen og satt dermed bena i bakken og klemte inn håndbremsen :redface

Jaja, jeg blir ihvertfall god på å hoppe unna så jeg ikke klemmer beina mine :-)å

Og etter den velten ble jeg flinkere til å stole på at sykkelen (jeg) holdt balansen og holdt dermed beina på plass på fothvilerne til sykkelen sto stille
Sist redigert av Carpa den 18 apr 2013, 01:45, redigert 1 gang totalt.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av DrGreve »

He, he. På slutten av 90-tallet kjørte jeg non-stop Gøteborg-Mo i Rana og stoppet kun for å fylle suppe.
I Mosjøen skulle jeg igjen tanke, stoppet ved pumpa og satte føttern ned, men de var så nummen at jeg bare seg inn mot bensinpumpa. Sykkeln la seg pent og pyntelig mot pumpen mens jeg satt på :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av joo »

Carpa skrev: Nei nei nei, dette kan godt være tabbetråden, passer fint her den :knegg

Morsomt å høre historiene deres og jeg vet jo at dette slett ikke er uvanlig.
Skal da ikke nevne at jeg i ovennevnte lille nedlegg en kort periode (sammenfallende md denim-skrapingen) ikke hadde lappen pga "tidligere" (i mine øyne bagatellmessige) forseelser" og derav følgende behov for stand-in syndebukk for å få litt rep/pæng fra forsikringsselskapet via en proforma prøvekjøring ifm mulig salg av hojen (pga loss of drivers license) som i mine øyne burde være et minimum av kompensasjon for høye forsikringspremier og tapt sving-avnyting i en vanskelig tid...

Tross dette oppleves i blant noe som ligner på livsglede. ikke ofte, men tar det man får ;)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av joo »

DrGreve skrev: I Mosjøen skulle jeg igjen tanke, stoppet ved pumpa og satte føttern ned, men de var så nummen at jeg bare seg inn mot bensinpumpa.
Hauu.
Kjenner meg igjen. Solgte "S"`en min da jeg innså at legemet var så gammelt at man må slippe ned bakbeina minst 10 minutter før fueling for å få blodsirkulasjonen opp og gå for å ta i mot baiken ved bensinfylling :redface
En reiseenduro (GS) gjør lvet så mye enklere vet jeg.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Geir »

Carpa skrev: Nei nei nei, dette kan godt være tabbetråden, passer fint her den :knegg
Fersk lapp - lånt sykkel. Heldigvis en gammel haug. Kjører med snøresko - svinger tøft inn på Hydro (den gang) i Åsane og stopper rett utenfor inngangsdøren så og si på risten. Skal sette venstrefoten i bakken, skosnøre viklet inn i gearpedal, jeg og sykkelen i horisontalen... :doh
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Carpa »

DrGreve skrev:He, he. På slutten av 90-tallet kjørte jeg non-stop Gøteborg-Mo i Rana og stoppet kun for å fylle suppe.
I Mosjøen skulle jeg igjen tanke, stoppet ved pumpa og satte føttern ned, men de var så nummen at jeg bare seg inn mot bensinpumpa. Sykkeln la seg pent og pyntelig mot pumpen mens jeg satt på :)
Kanskje på tide med en benstrekk da, eller kanskje du egentlig burde tatt den litt tidligere :-k
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Carpa »

Geir skrev:
Carpa skrev: Nei nei nei, dette kan godt være tabbetråden, passer fint her den :knegg
Fersk lapp - lånt sykkel. Heldigvis en gammel haug. Kjører med snøresko - svinger tøft inn på Hydro (den gang) i Åsane og stopper rett utenfor inngangsdøren så og si på risten. Skal sette venstrefoten i bakken, skosnøre viklet inn i gearpedal, jeg og sykkelen i horisontalen... :doh
Auda, det var vel ikke så lett å hoppe unna heller da.... Lærdommen her må vel være at man ikke bør kjøre med snøresko
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Geir »

Yepp! Pinlig affære det der. Har aldri kjørt med snøresko igjen. Vondt var det også forresten - både for ankelen og selvfølelsen... :redface
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Carpa »

joo skrev:
Carpa skrev: Nei nei nei, dette kan godt være tabbetråden, passer fint her den :knegg

Morsomt å høre historiene deres og jeg vet jo at dette slett ikke er uvanlig.
Skal da ikke nevne at jeg i ovennevnte lille nedlegg en kort periode (sammenfallende md denim-skrapingen) ikke hadde lappen pga "tidligere" (i mine øyne bagatellmessige) forseelser" og derav følgende behov for stand-in syndebukk for å få litt rep/pæng fra forsikringsselskapet via en proforma prøvekjøring ifm mulig salg av hojen (pga loss of drivers license) som i mine øyne burde være et minimum av kompensasjon for høye forsikringspremier og tapt sving-avnyting i en vanskelig tid...

Tross dette oppleves i blant noe som ligner på livsglede. ikke ofte, men tar det man får ;)
140 km ja :-)å tror jeg foretrekker 0,001 km jeg... Men godt det gikk bra og godt du fikk bruk for den dyre forsikringpremien :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av Carpa »

I dag fikk jeg forresten oppleve en bil som ikke overholdt sin vikeplikt for meg! Det var akkurat som om hun så rett igjennom meg. Endte med at jeg måtte bremse ned for å la henne kjøre ut for jeg gadd ikke å klaske inn i bilen hennes :sk?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen

Legg inn av DrGreve »

Carpa skrev:
DrGreve skrev:He, he. På slutten av 90-tallet kjørte jeg non-stop Gøteborg-Mo i Rana og stoppet kun for å fylle suppe.
I Mosjøen skulle jeg igjen tanke, stoppet ved pumpa og satte føttern ned, men de var så nummen at jeg bare seg inn mot bensinpumpa. Sykkeln la seg pent og pyntelig mot pumpen mens jeg satt på :)
Kanskje på tide med en benstrekk da, eller kanskje du egentlig burde tatt den litt tidligere :-k
Etter den turen begynte jeg å røyke etter 6-7 års pause så nå stopper jeg oftere :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar