Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Nåvel, ja mulig de er litt svake. Tror ikke de byttet LWA, men det var vel en som havarerte kardangen iLWD?
100000 km er da ikke mye..
Hvilke andre enn GS kjører jorda rundt ol?
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Ramma sprakk på sykkelen til kameramannen - da hadde de overlastet den grovt. De skaffet en ny russisk sykkel som erstatning. Russeren holdt mindre enn en dag før gearkassa havarerte.jhn skrev:...
Måtte ikke de gutta i LWR/D bytte gearkasse? eller var det annet?
I GSW'en sitter det faktisk en japsekasse - og den er ikke fri for klonk. Men jeg har aldri hørt om noen som har havarert.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
-Pythagoras
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Nix - demper som spakk etter å ha kjørt nedi et kjempehøl.ZZR-Erling skrev:Nåvel, ja mulig de er litt svake. Tror ikke de byttet LWA, men det var vel en som havarerte kardangen iLWD?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
-Pythagoras
-Pythagoras
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Der tok du meg gitt. Jeg har forsøkt å finne tråden igjen på ADVforumet , men må gi tapt nå kl.01.43. :-)åDrGreve skrev:Jeg må nesten spørre, har du noe som verifiserer at girkassen i denne klunkesykkelen i videoen jeg la ut er mer holdbar sammenlignet med andre motorsykkelmodeller?Bringisen skrev:Noen hevder at girkassene er svært solide , kan være derfor der eventuelt er mer lyd.
Jeg vil gjerne vite hva du mener med holdbar siden min sykkel begynner å nærme seg 100k og girkassen er smooth og tight fremdeles og lager ikke lyd, og jeg kjører ikke alltid etter fartsgrensene..
Der var en tråd som skapte mange svar , "hvor langt har din GS gått" , eller hva tråden het. Der var diskusjoner om girkasser som var gått 300.000. Da var det noen beretninger om grove girkasser som klonker , noen mente det var derfor de holdt lenge. Jeg fikk beskjed om å bruke mineralolje på min forrige GS til og med andre service , forhandleren forklarte at dette var fordi motordeler skulle kjøres inn. Har aldri hørt om dette på noen av mine andre sykler .
Tagesk hadde sikkert visst litt om dette.
Jeg skal forsøke igjen å finne tråden eller spørre litt på GS forumet i morgen eller en annen dag, nå er det sengetid.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Alle mulige slags mc'r har vel vært jorda rundt ... det er vel ikke mange her i verden som har kjørt mere jorda rundt enn denne karenZZR-Erling skrev:Nåvel, ja mulig de er litt svake. Tror ikke de byttet LWA, men det var vel en som havarerte kardangen iLWD?
[video]http://www.youtube.com/watch?v=yjBrpN9nmZQ[/video]
Ellers Africa twin, trans alp, Super tenere, DR 650, DL650/1000,
eller en CBR kanskje
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mP0vsMIYLNU[/video]
Eller en gammel Suzuki
[video]http://www.youtube.com/watch?v=qBeXWzzq2QM[/video]
osv osv
Etter å ha kjørt i Romania og Albania så har jeg sluttet å tenke på Norske veier som dårlige. Tror aldri jeg har sett en asfaltert vei i Norge så dårlig som hovedveien gjennom Albania :)Bringisen skrev:Hvorfor tyskerne eventuelt velger fine veier når de er i Norge vet jeg ikke , trodde ikke vi hadde fine veier i Norge
Tyske bobilturister er nå ellers så flinke til å finne bortgjemte fjellveier.
I Romania kunne du aldri stole på veien. Rundt neste sving kunne det være vare hull eller ikke noe vei i det hele tatt. I Albania så var ofte et av feltene blokkert av ras eller et lass med grus som sperret det ene feltet. Oftes pga et ras bak haugen.
Ikke alltid veiene var så bra i Hellas heller.

Dette hullet tror jeg nesten man kan se på Google.maps
Girkassen i traktoren min er og ganske klonkete. Jeg liker det ikke men den er fra 1970 og fremdeles ikke noe problem med den. Så litt klonking gjør sikkert ikke noe med kvaliteten. P GSX'en min som var kjørt 100 000km var fremdeles girkassen helt topp, men som alle GSX1100 så var den litt hard å få i første gir.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Alex fra Bucaresti har kjørt sin V strom mye. Inkludert en 8 måneders tur i Nord og Sør AmerikaZZR-Erling skrev:Nåvel, ja mulig de er litt svake. Tror ikke de byttet LWA, men det var vel en som havarerte kardangen iLWD?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=810189" onclick="window.open(this.href);return false;
aner ikke hvor mye den er kjørt nå men den har gått langt. Han har vært over det meste av Europa og.
Når jeg møtte ham i Romania så var fremdeles sykkelen i god stand.
Hvis man søker på Around the world on a motorbike på Youtube så er det overraskende lite store GS'er som dukker opp
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Honda Crosstourer er ihvertfall ikke best. Den bruker i følge testen 0,8 liter på mila. I følge økonomene her inne må dette være diskvalifiserende for å være beste sykkel..
http://www.bike.no/test/mctest/honda-crosstourer" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bike.no/test/mctest/honda-crosstourer" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Ja , i Norge elsker vi å klage på det meste. Veiene har blitt en valgkampsak , og jeg husker bildet fra Afrika (eller hvor det var) som angivelig skulle finnes i Norge. Dette florerte på facebook under valgkampen helt til det ble avslørt.
Klart Norge ikke er fylt av autostradakvalitet , men så er ikke landet vårt konstruert som mange andre land heller.
Når det gjelder å finne personer som har utmerket seg ekstremt å kjørt de merkeligste steder på de mest utilpassede sykler , så finner man selvfølgelig dem når man leter.
Som jeg skrev i et innlegg lenger frem så kan man selvfølgelig kjøre de fleste sykler de fleste steder , men det forandrer jo aldri det faktum at noen sykler er bedre til noe enn andre.
De fleste klarer å slå inn en spiker med et skrujern , men det går selvfølgelig bedre med en hammer.
Jeg husker på et Harleyforum en gang , der var det en fyr som lå ut bildene sine fra en lang tur han hadde fra Norge til Marokko , på en stivrammet Harley.
Han klarte det og klaget selvfølgelig ikke i sitt innlegg , og bildene fra turen var flotte.
Men de aller fleste av oss forstår at denne turen kunne vært gjort mer behagelig på en annen sykkel.
Denne historien ble jo diskutert mye også på andre harleyforum , skal ikke forundre meg om man finner den på advrider forumet også
Ikke like mange diskuterte dem som hadde gjort samme turen på sine Electra Glide'r
Og hvem har ikke hørt om han som kjører "offroad" jorden rundt på sin Yamaha R1 ?
Også en historie som verserer rundt om på nettet.
Folk liker å diskutere slike "helter" , det er morsomt å lese om noen som gjør noe ekstremt.
Hverdagsheltene om man kan kalle dem det de leser man sjelden om. Man kan sammenligne det med uheldigheter , vi liker å lese om skader , konstruksjonsfeil , og de som er misfornøyd.
Det er ikke like morsomt å lese om de som er fornøyde.
Hvem som ikke er genuint interessert i GS , gidder å lese om en GS fører som gjør en spesiell reise ? Nesten ingen.
Hvem gidder å lese om en R1 som kjører samme ruten ? Veldig mange.
Klart Norge ikke er fylt av autostradakvalitet , men så er ikke landet vårt konstruert som mange andre land heller.
Når det gjelder å finne personer som har utmerket seg ekstremt å kjørt de merkeligste steder på de mest utilpassede sykler , så finner man selvfølgelig dem når man leter.
Som jeg skrev i et innlegg lenger frem så kan man selvfølgelig kjøre de fleste sykler de fleste steder , men det forandrer jo aldri det faktum at noen sykler er bedre til noe enn andre.
De fleste klarer å slå inn en spiker med et skrujern , men det går selvfølgelig bedre med en hammer.
Jeg husker på et Harleyforum en gang , der var det en fyr som lå ut bildene sine fra en lang tur han hadde fra Norge til Marokko , på en stivrammet Harley.
Han klarte det og klaget selvfølgelig ikke i sitt innlegg , og bildene fra turen var flotte.
Men de aller fleste av oss forstår at denne turen kunne vært gjort mer behagelig på en annen sykkel.
Denne historien ble jo diskutert mye også på andre harleyforum , skal ikke forundre meg om man finner den på advrider forumet også

Ikke like mange diskuterte dem som hadde gjort samme turen på sine Electra Glide'r

Og hvem har ikke hørt om han som kjører "offroad" jorden rundt på sin Yamaha R1 ?
Også en historie som verserer rundt om på nettet.
Folk liker å diskutere slike "helter" , det er morsomt å lese om noen som gjør noe ekstremt.
Hverdagsheltene om man kan kalle dem det de leser man sjelden om. Man kan sammenligne det med uheldigheter , vi liker å lese om skader , konstruksjonsfeil , og de som er misfornøyd.
Det er ikke like morsomt å lese om de som er fornøyde.
Hvem som ikke er genuint interessert i GS , gidder å lese om en GS fører som gjør en spesiell reise ? Nesten ingen.
Hvem gidder å lese om en R1 som kjører samme ruten ? Veldig mange.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Jeg har lest omfryktelig mange på advrider som drar jorden rundt eller tilsvarende. Det er ikke overrepresentert med tung gs der. Litt overraskende siden det er den vanligste sykkelen. Hvis du søker på youtube så vil du og se at det er mye andre sykkler som kommer opp i tillegg til GS. Med et par untak så er det ADV sykkler men ikke nødvendigvis bmw.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45485244" onclick="window.open(this.href);return false;

Verdens beste bil sier mange.. Allikevel har de sluttet å lage den, og jeg kjenner ingen som kjører en sånn

Verdens beste bil sier mange.. Allikevel har de sluttet å lage den, og jeg kjenner ingen som kjører en sånn

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Volvo Amason er bedre enn den der!SuperMorten skrev:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=45485244
Etter å ha kikket litt på effekt/momentgrafer kan jeg dessverre ikke se at V4 har noen videre utmerkede egenskaper i forhold til en twin av en eller annen form.DrGreve skrev:Men det fjerner ikke V-4 sine utmerkede egenskaper.
Mere vekt, høyere forbruk, lavere effekt og moment og en vibrasjonsfri motor som i tillegg neste er lydløs.
Nei, godt vi er forskjellige greven.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
I tillegg til det, ser den kjedelig ut. Er kjedelig å kjøre (Ingen umf)SuperMorten skrev:Honda Crosstourer er ihvertfall ikke best. Den bruker i følge testen 0,8 liter på mila. I følge økonomene her inne må dette være diskvalifiserende for å være beste sykkel..![]()
Ny-GS`n og Exploreren er som B.T. har sagt tidligere veldig like å kjøre,
og med hensyn til motorkrefter. Men denne VFR1200X kommer langt bak.
Ja, jeg har kjørt både den med automat og den med vanlig gir.
Og det ovenfornevnte gjelder de begge, selom den manuellt girede
virket noe friskere en sin automatvenn.
Dette er i allefall ikke en kandidat til beste sykkel

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Men rett skal være rett
AutomatHondaen hadde en dings som var GENIAL!
En knapp på høyre styrehåndtak og trykke på,
og vips så var sykkelen i fri
Den knappen skulle jeg gjerne hatt på min sykkel

AutomatHondaen hadde en dings som var GENIAL!
En knapp på høyre styrehåndtak og trykke på,
og vips så var sykkelen i fri

Den knappen skulle jeg gjerne hatt på min sykkel

Sist redigert av ojda den 28 des 2013, 11:36, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)