Jeg merker forøvrig også at Triumph Speed Twin 1200 vokser veldig på meg. Det blir overhodet ikke noe bytting sykkel, bare så det er sagt, men jeg synes rett og slett det er en utrolig lekker sykkel, med akkurat passe mengder med power, fin lyd og den ser klassisk ut samtidig som den åpenbart også er "moderne".
Det er en type sykkel som ser bra ut utenfor kafeen og som samtid kan brukes på lengre turer, selv om dette kanskje ikke er noen utpreget langtur sykkel sånn i første øyekast.
Prisen er også god synes jeg og med brembo bremser og øhlins dempere rund baut så er dette en sykkel jeg så absolutt kommer til å vurdere ved neste korsvei.
Den er også leken og lett i forhold til Rocket som bokstavlig talt er et beist av dimensjoner.
Selvsagt ser jeg fordelene med en Rocket, men bakdelene som trolig kommer til å bite meg i baken på sikt er størrelsen på sykkelen.
Men det blir uansett ikke noe bytte ed det første, men skulle jeg byttet i dag og MÅTTE velge noe annet, så hadde dte uten tvil blitt en Speed Twin 1200. En akkurat passe sykkel for meg som stort sett drar på 1-2 langturer i året og resten av turene består som oftest i jobbpendling, en og annen tur til Høk og kanskje en tur over grensen hvis jeg vil ta den helt ut.
Men foreløpig skal jeg da altså nyte dagene på Rocket'en. En utrolig allsidig sykkel som ser bra ut med sidevesker og bagasje og som også ser bra ut med sideveskene tatt av siden brakettene faktisk blir endel av designet. Motoren trenger jeg vel neppe og nevne, men det er jo hovedgreia med denne sykkelen. Bremsene er veldig gode og den er leken nok til å ha det gøy hvis ikke svingene blir for krappe.
Men ja, den er stor og tung og ikke minst dyr. Så om Rocket'en blir byttet ut i en nyere Rocket eller om jeg "nedgraderer" til en Speed Twin får tiden vise :)