Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7113
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 22 jan 2025, 17:59 De er nok ubønnhørlig på vei ut disse luft og oljekjølte retrosyklene, men noen nekter å legge seg ned. Som Royal Enfield, som for ikke lenge siden lanserte sin650 "Bear" modell, som jeg må si har begynt å interessere meg mer enn hva godt er :crazy:
Et veldig interessant stykke motorsykkel, må jeg si!

Denne må helt klart prøves straks årets sesong er i gang :prop: !
Flott sykkel :thumleft Er du ikke fornøyd med 646 cc er det muligheter med 750 cc eller 865 cc Big Bore Kit :twothumbs:

865 cc bolt on kit:
https://accessories.hitchcocksmotorcycl ... ries/44214

865 cc kit:
http://shop.revelryracing.com.au/produc ... 650-twins/

750 cc kit:
http://shop.revelryracing.com.au/produc ... 650-twins/

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7113
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Legg inn av dypen »

dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 23 jan 2025, 10:49 Flott sykkel :thumleft Er du ikke fornøyd med 646 cc er det muligheter med 750 cc eller 865 cc Big Bore Kit :twothumbs:

865 cc bolt on kit:
https://accessories.hitchcocksmotorcycl ... ries/44214
Kunne vært artig med en Royal Enfield 865 "Bear", ja... :crazy:
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7113
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Legg inn av dypen »

Etter å ha oppgradert motor på RE 650 nevner han en vibrasjon på visse turtallsområde som han tenker kan ha sammenheng med større og tyngre stempler … for dere motorkyndige her inne … ville det vært en fordel å veie stempler med krysspinner for å vektjustere / balansere det tyngste stempel til det med lavest vekt? Ser han har veid original stempel mot 865 stempel hvor sistnevnte er ca 100 gram tyngre.

865 piston weight VS stock and vibration:
https://www.youtube.com/watch?v=9RCOrzCgQNY
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Legg inn av AJ »

Det beste ville vel vært en 865 modell laget fra grunnen av fabrikken.

Men én slik modell vil vel antakelig aldri se dagens lys... :-k .
Skjønt man vet aldri.
Royal Enfield har jo nylig kommet med en nyutviklet luft- og oljekjølt 440 kubikks ensylindring. Så kanskje RE kommer med en 865 overraskelse også :crazy:

"Bear" blir å få kjøpt her i landet, mens den nye 440 modellen blir kanskje ikke å se i 2025 modellutvalget... :scratch
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Gamledagse/retro motorsykler på vei ut...?

Legg inn av mekkern »

dypen skrev: 23 jan 2025, 12:08 Etter å ha oppgradert motor på RE 650 nevner han en vibrasjon på visse turtallsområde som han tenker kan ha sammenheng med større og tyngre stempler … for dere motorkyndige her inne … ville det vært en fordel å veie stempler med krysspinner for å vektjustere / balansere det tyngste stempel til det med lavest vekt? Ser han har veid original stempel mot 865 stempel hvor sistnevnte er ca 100 gram tyngre.

865 piston weight VS stock and vibration:
https://www.youtube.com/watch?v=9RCOrzCgQNY
Kort svar:Ja.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar