Når det er nevnt skal det selvfølgelig også nevnes at det slett ikke er bestemt enda at Furøy Camping blir et av hovedsamlingstedene for årets MCsiden treff.
Ja den tror jeg blir for drøy..AJ skrev: 17 jan 2021, 20:58
Kolverid Furöy.JPG
Muligens noe drøy denne siste etappen for de som har Furøy Camping som mål?
Så sant som det er skrevet.kjellv skrev: 17 jan 2021, 21:21 På en slik "treff-tour" er det vel selve turen som er treffet, ikke en bestemt campingplass slik vi har hatt det tidligere?
Ja så absolutt!
Absolutt, helt enigkjellv skrev: 17 jan 2021, 21:36 Det som også kan sies om strekninger med mange ferger er at fergeturene fint fungerer som pauser underveis, slik sett er turen godt egnet i en sosial sammenheng med flere på tur![]()
Samtidig gir en reiserute helt i ytre (fra Kolvereid) gode muligheter for folk å ta oss igjen og koble seg på touren via E6 i Brønnøysund, Sandnessjøen eller Nesna.
En god dagsetappe, ja.AJ skrev: 17 jan 2021, 21:16 Iflg. Goggle Map er det drøy 900 km. fra Alta til Furøy. Noe som betyr at Jompa egentlig må komme på en god unnskyldning for ikke å komme etter å ha tatt turen da vi hadde treffet på Gullvåg campingen i 2019 og på Gaupne Campingen i fjor.
Når det er nevnt skal det selvfølgelig også nevnes at det slett ikke er bestemt enda at Furøy Camping blir et av hovedsamlingstedene for årets MCsiden treff.
Ikke dumt ToreTore L skrev: 17 jan 2021, 22:52 Hvis vi prøver å komme til Kviltorp - Onsdag, neste stopp Namsos camping på Torsdag, så kjører vi til Tjøtta og Offersøy Camping på Fredag og ankommer Furøy på Lørdag. ( Hvis det blir Furøy da )
De som ikke kan bruke så mange dager har da mulighet for å kjøre Fredags morgen fra Oslo traktene, og har rimelig mulighet for å være på Furøy i løpet av Lørdagen til Grill og røverhistorier. Trønderne kan jo henge seg på når vi kommer eller møte oss på furøy, her er det mange muligheter for dem.
De som kommer Nordfra er jo grei skuring, møte på furøy senest lørdag :)
Oppbrudd søndag og for min del går da ferden Nordover - hvis vær / vind og helse er i orden :)
Det er et bra forslag, med passelige etapper.Tore L skrev: 17 jan 2021, 22:52 Hvis vi prøver å komme til Kviltorp - Onsdag, neste stopp Namsos camping på Torsdag, så kjører vi til Tjøtta og Offersøy Camping på Fredag og ankommer Furøy på Lørdag. ( Hvis det blir Furøy da )
De som ikke kan bruke så mange dager har da mulighet for å kjøre Fredags morgen fra Oslo traktene, og har rimelig mulighet for å være på Furøy i løpet av Lørdagen til Grill og røverhistorier. Trønderne kan jo henge seg på når vi kommer eller møte oss på furøy, her er det mange muligheter for dem.
De som kommer Nordfra er jo grei skuring, møte på furøy senest lørdag :)
Oppbrudd søndag og for min del går da ferden Nordover - hvis vær / vind og helse er i orden :)
Kviltorp, Namsos Camping og Offersøy Camping før Furøy ser veldig bra utTore L skrev: 17 jan 2021, 22:52 Hvis vi prøver å komme til Kviltorp - Onsdag, neste stopp Namsos camping på Torsdag, så kjører vi til Tjøtta og Offersøy Camping på Fredag og ankommer Furøy på Lørdag. ( Hvis det blir Furøy da )
De som ikke kan bruke så mange dager har da mulighet for å kjøre Fredags morgen fra Oslo traktene, og har rimelig mulighet for å være på Furøy i løpet av Lørdagen til Grill og røverhistorier.
En del interessant krigshistorie i det området.AJ skrev: 16 jan 2021, 16:11 Om det blir Furøy Camping som et mulig hovedsamlingspunkt for treffdeltakerne så kaster jeg fram dette turforslaget, hvis det blir anledning til en ekstra dagstur på langtkjørende treffdeltakere. Kommer nok helt sikkert an på nettopp kjørelengde og om det blir en eller to overnattinger på campingen...
Uansett, her er turforslaget:
Tourtreff dagstur 21.PNG
En tur på underkant av 10 mil med innlagt fergetur.
Og med det har jeg kommet med mine innspill enn så lenge.
Så får andre som er interessert i dette tour-treffet komme med sine....
Denne skissen som Tore her har beskrevet er slik jeg tenker at det er praktisk å gjøre det - med 1. campingen i Brønnøysund området - kan man være meget fleksibel - man trenger ikke her å være avhengig av FERGE. Neste plass er jo en slags felles tur til eksempelvis Furøy Camping hvor ferger er planlagt og innen rekkevidde for alle da alle starter omtrent samtidig , kan også legge inn en idyllisk lang lunsj på turen oppover.Tore L skrev: 30 aug 2020, 21:40 Dette kan bli en fin reise for Mcsiden treff 2021, og for oss som kommer sør for Oslo ( eller rundt der ), så vil dette uansett bli en lang tur. Og vi kan fort trenge en uke, for å gjennomføre dette på en forsvarlig måte.
Dette kan også gjennomføres på den måten at en lager en rute som går fra Oslo og ender opp i Bodø ( hvis det skal være endepunktet ), og så kan folk bli med på hele eller deler av turen alt ettersom det passer for den enkelte og hvor man bor.
Ikke ta disse stedene jeg nevner nå Bokstavelig, men dette er bare et eksempel på hvordan det kan gjøres :)
Dag 1 - starte fra Oslo og kjører til Geiranger / Åndalsnes eller der omkring.
Dag 2 - Kjører fra Geiranger / Åndalsnes - Namsos.
Dag 3 - Går da fra Namsos - Brønnøysund / Tjøtta
Dag 4 - vidre opp til Bodø ( hvis det skal være endepunktet )
Dag 5 - Utforsker nærområde / sosialt samvær
Dag 6 -7 retur sørover - eller nordover for de som skal den veien.
Hvis vi ikke skal helt opp til Bodø, kan en jo redusere antall dager en slik tur tar.![]()
HELT ENIGkjellv skrev: 17 jan 2021, 21:21 Helgelandskysten fortjener mye mer enn at vi haster forbi i en transportetappe for så å ligge i ro i to døgn på Furøy Camping. Det må da være mye bedre å ta det litt mer med ro, få med oss ting som er å se på underveis. På en slik "treff-tour" er det vel selve turen som er treffet, ikke en bestemt campingplass slik vi har hatt det tidligere?