
The two cylinder blog
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag... 

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: The two cylinder blog
Jeg skulle gjerne vært med, men jeg må til Gardermoen å hente fattern...tomsnes skrev:Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Kanskje...tomsnes skrev:Poster igjen, for å se om noen har tenkt seg på Tyrigrava i dag...
har ikke bestemt meg enda. Skal på langtur til Sverige i morra, så kan hende jeg slapper av i kveld.
Men været ser jo meget bra ut... Har helt klart lyst til å ta en tur :-)
Får se hva det blir til...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Hei igjen, alle sammen.
Har vært stille fra denne kanten gjennom stort sett hele sesongen. Det skyldes flere ting.
Bl.a har kona greid å flytte meg i leilighet.
Det har tatt tid å venne seg til, men nå synes jeg det er greit. Da får man litt mere tid til å skrive her blant annet.
Mesteparten av sesongen er tilbragt med Twister, og jeg gleder meg like mye som sist til å følge vinterens prosjekt på nært hold.
Årets sesong har i all hovedsak dreid seg om småturer her nede på østlandet. Vindfjelltunet og Tyrigrava er flittig besøkt.
Årets store happening var helgeturen til Romsdalen. Første etappe gikk fra Sandefjord til Lesja. Andre fra Lesja, via Trollstigen, Geiranger og til Fagernes. Siste etappe fra Fagernes til Sandefjord. Kjempetur synes HELMAX, Twister og tomsnes.
Turen til Hadeland sitter også igjen som et fint minne fra sesongen. Masse hyggelige forumvenner, som jeg håper å treffe på også neste sesong. Og jeg håper AJ arrangerer noe lignende neste år. :=D>
Ellers så har vi gode venner i Ulvene MC i Aalborg, og hver vår arrangerer de et treff som drar mellom 1500 og 2000 hyggelige motorsyklister.
Det har blitt en tradisjon å dra hit, og innbydelse for neste års treff, som forøvrig er 20 års jubileum, finnes her:
http://www.facebook.com/#!/event.php?ei ... 1043916277
Alle er hjertelig velkommen, og spørsmål kan rettes til undertegnede.
Min kjære MT-01 er nå i dvale, og har vist seg å være akkurat det jeg ønsket at den skulle være.
Hadde ikke engang prøvd maken, da jeg kjørte 85 mil tur - retur syd-Sverige for å handle.
Avslutningsvis legger jeg ved en link til den herligste MC-bloggen som ligger ute på nettet. Nemlig bloggen til Kawanor i ÆMSE-Glomfjord.
http://www.kawanor.com/94.95/starten.html.
Jeg har fulgt denne fra midten av 90-tallet, og om du liker lesningen, ligger alle årene her:
http://www.kawanor.com/.
Her ligger alle sesongene kronologisk, og fyldig dokumentert i tekst og bilder.
Herlig tidsfordriv å følge denne ensomme rytteren på hans reiser.. Og jeg tror man skal slite for å slå ham på kjørelengde...
Det var greit å få skrevet noen ord igjen.
Er ikke så flink med bilder... Ikke at jeg ikke kan det, men synes det er tungvint og tidkrevende å måtte forminske alt, før men får lastet opp.
Bruker picnik.com, som vel egentlig er et greit verktøy?
Skal forsøke å skjerpe meg nå i vinterhalvåret. Ellers ønsker jeg alle en lett PMS i år.
For å hjelpe meg gjennom PMS-perioden har jeg bestilt denne:
http://www.youtube.com/watch?v=QldZiR9eQ_0.
Det mest spennende blir å se den i 3D. Gleder meg stort.
Til neste gang...
Ha det bra, alle sammen.
Har vært stille fra denne kanten gjennom stort sett hele sesongen. Det skyldes flere ting.
Bl.a har kona greid å flytte meg i leilighet.

Det har tatt tid å venne seg til, men nå synes jeg det er greit. Da får man litt mere tid til å skrive her blant annet.
Mesteparten av sesongen er tilbragt med Twister, og jeg gleder meg like mye som sist til å følge vinterens prosjekt på nært hold.

Årets sesong har i all hovedsak dreid seg om småturer her nede på østlandet. Vindfjelltunet og Tyrigrava er flittig besøkt.
Årets store happening var helgeturen til Romsdalen. Første etappe gikk fra Sandefjord til Lesja. Andre fra Lesja, via Trollstigen, Geiranger og til Fagernes. Siste etappe fra Fagernes til Sandefjord. Kjempetur synes HELMAX, Twister og tomsnes.
Turen til Hadeland sitter også igjen som et fint minne fra sesongen. Masse hyggelige forumvenner, som jeg håper å treffe på også neste sesong. Og jeg håper AJ arrangerer noe lignende neste år. :=D>
Ellers så har vi gode venner i Ulvene MC i Aalborg, og hver vår arrangerer de et treff som drar mellom 1500 og 2000 hyggelige motorsyklister.
Det har blitt en tradisjon å dra hit, og innbydelse for neste års treff, som forøvrig er 20 års jubileum, finnes her:
http://www.facebook.com/#!/event.php?ei ... 1043916277
Alle er hjertelig velkommen, og spørsmål kan rettes til undertegnede.
Min kjære MT-01 er nå i dvale, og har vist seg å være akkurat det jeg ønsket at den skulle være.

Hadde ikke engang prøvd maken, da jeg kjørte 85 mil tur - retur syd-Sverige for å handle.

Avslutningsvis legger jeg ved en link til den herligste MC-bloggen som ligger ute på nettet. Nemlig bloggen til Kawanor i ÆMSE-Glomfjord.

http://www.kawanor.com/94.95/starten.html.
Jeg har fulgt denne fra midten av 90-tallet, og om du liker lesningen, ligger alle årene her:
http://www.kawanor.com/.
Her ligger alle sesongene kronologisk, og fyldig dokumentert i tekst og bilder.
Herlig tidsfordriv å følge denne ensomme rytteren på hans reiser.. Og jeg tror man skal slite for å slå ham på kjørelengde...

Det var greit å få skrevet noen ord igjen.


Skal forsøke å skjerpe meg nå i vinterhalvåret. Ellers ønsker jeg alle en lett PMS i år.
For å hjelpe meg gjennom PMS-perioden har jeg bestilt denne:
http://www.youtube.com/watch?v=QldZiR9eQ_0.
Det mest spennende blir å se den i 3D. Gleder meg stort.
Til neste gang...
Ha det bra, alle sammen.

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Hyggelig! :-)tomsnes skrev:Til neste gang...
Ha det bra, alle sammen.
Men samtidig litt leit å lese at kona har flyttet deg i leilighet... Men, men...

Uansett! "Til neste gang".
Ingen grunn til å drøye veldig lenge, er det vel?

Og til neste år? Tror nok jeg skal greie å få til et dagstreff da også, ja :-) . Eller kanskje vi rett og slett skal satse på et nytt Randsfjorden-treff, men overnatting og skikkelig langtur over Valdresflya og noen artige sideveier oppe i dalføret på vei ned til Randsfjorden igjen.
Men håper også at flere av oss kan treffes i Karlstad på Bomstad-Baden. Drøyer nok ikke lenge før jeg booker overnatting for meg og Bakpå til helgen 6. - 8. juli, tenker jeg :-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: The two cylinder blog

Grattelere med ny sosial status


- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Heisan, ArcticTiger. Joda, den endrede statusen er til å leve med siden det fortsatt er plass til MT'n.
Ellers er min medisin mot PMS å følge med på Tripster-prosjektet til Twister. Blir nok mange timer i verkstedet hans i løpet av vinteren.
Og det blir en tur til Ulvene MC i Aalborg 3-4 desember (uten mc), for å gjøre det danskene kan best, nemlig feste...
Til neste gang, ha det så bra alle sammen....

Ellers er min medisin mot PMS å følge med på Tripster-prosjektet til Twister. Blir nok mange timer i verkstedet hans i løpet av vinteren.

Og det blir en tur til Ulvene MC i Aalborg 3-4 desember (uten mc), for å gjøre det danskene kan best, nemlig feste...

Til neste gang, ha det så bra alle sammen....
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Nå med ny sykkel
Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert.
Kan noen gjette hva det er?

Kan noen gjette hva det er?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- XRing
- Innlegg: 279
- Registrert: 13 feb 2011, 19:57
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
- Bosted: Bergen
Re: Nå med ny sykkel
Her også?tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert.![]()
Kan noen gjette hva det er?
Benelli 750 Sei, første sekssylidrede MC produsert, midt på 70-tallet (såvidt jeg vet)
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes
through times of no bikes
Re: The two cylinder blog
Gratulerer med ny vetran MC
Går selv med litt gryende ønske om å ha en mc til.. da en veteran..

Går selv med litt gryende ønske om å ha en mc til.. da en veteran..

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: The two cylinder blog
(Innlegget skal stå under "The two cylinder blog").
Ja, BMW F 800-serien er (så vodt jeg vet) en av de få, moderne syklene som har en "ekte" parallell-twin, altså med begge stempler opp og ned samtidig og 360' tenning. Hadde den hatt et bra eksosanlegg, kunne låta vært som fra en 60-talls, engelsk twin, nemlig grom. Vi får se. (Nå er det "madam"s sykkel jeg snakker om, så det spørs om jeg får lov til å bytte potte...).
Ja, BMW F 800-serien er (så vodt jeg vet) en av de få, moderne syklene som har en "ekte" parallell-twin, altså med begge stempler opp og ned samtidig og 360' tenning. Hadde den hatt et bra eksosanlegg, kunne låta vært som fra en 60-talls, engelsk twin, nemlig grom. Vi får se. (Nå er det "madam"s sykkel jeg snakker om, så det spørs om jeg får lov til å bytte potte...).
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: The two cylinder blog
Hmmm... ? 

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Nå med ny sykkel
tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert.![]()
Kan noen gjette hva det er?
En italienskbygd Honda CB500F med påbygg....

Moro med flere 70-talls italienere. Er noen godbiter gjemt i Vestfold.
Bl.a. Laverda 750 SFC, Benelli 650 Tornado, Ducati 900SS, Moto Guzzi Le Mans ( og min V7 Sport).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Nå med ny sykkel
Det har du sannelig rett i, det ser jeg nå.Kjellrf skrev:tomsnes skrev:Inspirert av twister, er nå et hobbyprosjekt i boks. Har vel tenkt at dette kunne bli en kul caferacer etterhvert.![]()
Kan noen gjette hva det er?
En italienskbygd Honda CB500F med påbygg....
Moro med flere 70-talls italienere. Er noen godbiter gjemt i Vestfold.
Bl.a. Laverda 750 SFC, Benelli 650 Tornado, Ducati 900SS, Moto Guzzi Le Mans ( og min V7 Sport).
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: The two cylinder blog
Leste akkurat side 1 i bloggen din, som du avslutta med "en mc har ikke mere enn ti cylindre"
Så no e du gått helt fra konseptene ?
Like ikke helt tanken på og bygge om en 750 sei, men så e det jo ikke min sykkel heller.
Ikke at æ trur at resultatet ikke blir bra, det e bare det at å begynne å tukle med en klassiker fra 70-tallet,som det bare finnes noen få av.
Nå, det e ikke min sak.....
Apropos å gå fra konseptene. Sjøl like æ fircylindrede, luftkjølte japser.
Men drømme rett som det e om både Harley, CBX, og gamle Guzzier. Akkurat no e æ litt småforelska
I 850 le mans fra midten av 70-tallet.
Tenk det brølet når du gir full gass med to store, åpne forgassere med bare myggnett foran åpninga.
Så no e du gått helt fra konseptene ?
Like ikke helt tanken på og bygge om en 750 sei, men så e det jo ikke min sykkel heller.
Ikke at æ trur at resultatet ikke blir bra, det e bare det at å begynne å tukle med en klassiker fra 70-tallet,som det bare finnes noen få av.
Nå, det e ikke min sak.....
Apropos å gå fra konseptene. Sjøl like æ fircylindrede, luftkjølte japser.
Men drømme rett som det e om både Harley, CBX, og gamle Guzzier. Akkurat no e æ litt småforelska
I 850 le mans fra midten av 70-tallet.
Tenk det brølet når du gir full gass med to store, åpne forgassere med bare myggnett foran åpninga.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.