Triumph Tiger Explorer 1200

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

Er eg så jæ... på bær tur?
255kg+100kg=355kg
200hk / 355kg=0.5633
152NM / 355 =0.4281
0.5633+0.4281=0,9914

Eller er det nokeeg ikkje har fått med meg? :-k

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ejs »

:thumleft

Det er nok det ... :knegg :knegg :knegg
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

ejs skrev:
ZZR-Tom skrev:Min er uten abs så 255kg +100kg for fører. 200HK 152NM = 0,99 :scratch
2012 modell har i følge Bike sine tall også 0,87
Ahhha! :P :p
2006-2011 er gen1
2012 er gen2 ;e
Gen2 er oppgitt med 210HK men den ryktast om å muligens ha meir, en oppgitt?
Den er målt i benk orginal og då med resultat mellom 190-195HK på bakhjulet :prop:

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

Men eg har gjort en gedigen feil :doh
Rett skal vere rett!!

Min har ikkje 152NM men 154!! :knegg

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ejs »

:thumleft
Var ikke det jeg tenkte på .
2012 modell er oppgitt til 200hk ,og 210hk med ramair(trykksatt)

Jeg tenkte på at i tabellen er det ikke Nm men lb.ft

Så du får ikke 152Nm, men 112 lb.ft

:vs :vs
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

ahhhh hhaa!
Case solved, då er det vel best å komme on topic igjen :-#

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av jhn »

ejs skrev::thumleft

0.99 - ZZR1400 :knegg
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0,609 V-strom 1000
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC
Det mangla en sykkel på lista, så æ redigerte den litt

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Her er det vel noe som skurrer, V-Strom 1000. - 0,609. vs Tiger 1050. - 0,56.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39732
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Skal ikke begi meg inn på disse matematiske akrobarøvelsene uansett hvor enkle noen helt sikkert vil mene at de er.

Nevner bare at...:
Tall er én ting... følelsen og opplevelsen når du kjører og gir gass, gir gass! :P :p er som oftest en helt annen sak :knegg
Alle tungeMC-er i dag har krefter nok. Det interessante, synes i hvert fall jeg, er hvordan motorkarakteristikken og driemomentkurven er.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ejs »

ojda skrev:Her er det vel noe som skurrer, V-Strom 1000. - 0,609. vs Tiger 1050. - 0,56.
V-strom 1000
? 229 Kg + 100 = 329 Kg
? 98 Hk
? 74,5 pund/foot

Blir ca: 0,52

:mc2 :mc2 :mc2 (min er ca:0,70)
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av jhn »

Ja, nei, æ vet ikke, æ bare brukte den utregningsmetoden som blei brukt over her et sted, så hvis det e feil med 0,609 på v-stromen, så e det flere feil på lista. :scratch Hvis æ ikke har tasta feil.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av mekkern »

Åssen er den gamle rokken min da?
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... F-1987-97/

Edit: ble visst 0,609-jaja ikke SÅ elendig for en 25 år gammel tourer..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Dexter »

Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av jhn »

ZZR-Tom skrev: ....og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
Da stemmer nok ikke 0,609 på v-stromen.
Hvordan regner man om fra nm til engelske mål?

Svar