Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av omaas »

guzzi Trøndelag skrev:Hei!
Har nå etter tips og gode råd fra OMAAS montert Laminar lip på vindskjermen på min Stelvio NTX,
det ble "stille" gitt, ingen problem å kjøre med visiret oppe i 90 km/t. :thumleft
Takk til OMAAS for tipset. :prf
Bare hyggelig :-)

Passerte 40k på Stelvioen forrige uke :thumleft
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 29920d8680" onclick="window.open(this.href);return false;

Fremtidens Stelvio Motor?...eller :-) :-)

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av omaas »

L-NA skrev:http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 29920d8680

Fremtidens Stelvio Motor?...eller :-) :-)
Blir spennende å se hva som kommer :D

Har du fått fikset oljelekasjen?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

OMAAS skrev:
L-NA skrev:http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 29920d8680

Fremtidens Stelvio Motor?...eller :-) :-)
Blir spennende å se hva som kommer :D

Har du fått fikset oljelekasjen?

Nopp :evil :evil

Sykkelen står fremdeles hos MCMarine i Bergen, og venter på ny Clutch. Ville gjerne skifte denne samtidig som Motor er ute, og girkassen av. Den har jo fungert som "våt chlutch" siste tiden :scratch . Håper den er klar rundt 4-5 Juli.
Jeg er i Nordsjøen, og seiler forbi Bergen og innom oljbasene i Bergens området med jevne mellom rom, håper å få anledning til å hente den ombord i båten, slik at jeg får kjørt denne hjem på Crew-X den 17 Juli :-) :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

Stelvio2Stelvio med Andrea:

[video]http://vimeo.com/43117146[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av Carpa »

Den gutten lever nok etter mottoet "Ingenting er umulig" :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Da var Stelvio'n klar for sommeren og nye turer. MC Marine i Bergen fikk sykkelen ferdig og levert i går ettermiddag. "Lucky me" - så lå vi inne i Bergen med Båten jeg arbeider på, og rakk en to timers tur opp til Mongstad og retur før vi seilt i går kveld. Med sykkelen ombord er vi nå på vei til Florø, og skal etter planen ligge der ett par dager, hvor jeg regner med å få brent opp noen tanker med bensin før vi seiler igjen. Problemet med Olje lekasjen er reparert, og årsaken til problemene peker mer og mer på at en eller annen "slegge maskinst" fra Spania har hatt både fingrer og tyngre verktøy bort på denne sykkelen. Knekt bolte i ett motorfeste, og merker etter slagverktøy på pakning rundt simmering, er ting som kan tyde på dette. Men etter at kontoen er tom og en vannvittig regning fra MC Marine er betalt, Norske skilt montert, så er det bare å nyte resten. Eneste problemet jeg hadde etter turen i går var at turen ble for kort. Mye forkort.. :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

OBS!!
Litt teknisk info av interesse for eiere av Moto Guzzi med quattro valvolve motoren


Etter snart 13000 kjørte km på Stelvio'en siden siste halvdel av september i fjor, har den vist seg å være en solid og pålitelig sykkel.
Men etter 10K servicen begynte den å fuske og til slutt kunne jeg ikke kjøre videre. Heldigvis ikke så langt hjemmefra.
Jeg visste om svakheten på forhånd og hadde tatt høyde for at dette på et eller annet tidspunkt kunne komme til å skje.
Tennpluggkablene er en kjent svakthet på disse syklene. Dvs. overgangen mellom kabel og hette hvor det fort kan oppstå brudd om pluggledningen får litt røff og uvøren behandling.
Det å dra i plugghetta for å løse tennkabelen fra pluggen, kan være nok.

Plugghetta på disse motorene må løsnes forsiktig på en spesiell måte, nemlig ved å bruke et passe langt skrujern med flatt skjær (det som følger med i originalverktøyet egner seg ypperlig) og føre dette inn i et spor i sylinderen vede siden av en av monteringsskruene til eksosrøret.
Ved å føre skrujernet inn i dette sporet kjenner man at flatenden kommer i berøring med plugghetta. Så må man føle seg fram til man kjenner at jernet få tak i undersiden av hetta og deretter gjøre et bestemt trykk på håndtakenden av skrujernet og voila! plugghetta løsner og spretter opp i tennpluggsporet på sylinderen slik at man enkelt får tak i selve hetta og kan trekke den forsiktig ut.

På min Stelvio ble nok ikke dette gjort på denne måten da servicen ble foretatt. Mekanikeren husker ikke lenger hvordan han gjorde det... :mk

Uansett så endte dette med at jeg strandet. Og siden verkstedet ikke hadde tid og kapasitet akkurat da til å hente sykkelen, ble de nyinnkjøpte NGK plugghettene redningen.
Var bare å klippe av de originale Moto Guzzi hettene og skru på de fra NGK. Og vips! så var Stelvio'en kjøreklar igjen som aldri før!

Siden har jeg gått til innkjøp av NGK x4K "Power Cables". Åpenbart bedre byggkvalitet enn Moto Guzzis originale kabler og så langt ser disse ut til å funke veldig bra på Stelvio.
Har også lagt inn ny bestilling på enda et sett slik at jeg har et par kabler til med bøyd overgang på hetta, som passer bedre enn de jeg nå har med påskrudd rette hetter.

Her noen bilder av det jeg har forsøkt å beskrive, fra en Griso eier som opplevde det smame som jeg gjorde:

http://www.flickr.com/photos/mattinaska ... 306305523/" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av Kjellrf »

Hmm. Minner om tipset på gamle-Guzzier, ha alltid med ekstra tennplugg og plugghette, da det er noe av det første som tar i bakken ved evt velt...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av knutk »

L-NA skrev: Knekt bolte i ett motorfeste, og merke Norske skilt montert, så er det bare å nyte resten. Eneste problemet jeg hadde etter turen i går var at turen ble for kort. Mye forkort.. :-)
Norske skilt montert?
Nå ble jeg litt nyskjerrig..
Måtte du avskilte da den ble stående igjen i fjor, eller har du kjørt på skilt fra et annet land til nå?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

Kjellrf skrev:Hmm. Minner om tipset på gamle-Guzzier, ha alltid med ekstra tennplugg og plugghette, da det er noe av det første som tar i bakken ved evt velt...
Akkurat det problemet tror jeg de nye motorene er forskånet for. Tennkabelen på disse er rimelig godt beskyttet sånn sett.
Verre ved velt og støt mot overgangen mellom motorblokk og sylinder...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

knutk skrev:
L-NA skrev: Knekt bolte i ett motorfeste, og merke Norske skilt montert, så er det bare å nyte resten. Eneste problemet jeg hadde etter turen i går var at turen ble for kort. Mye forkort.. :-)
Norske skilt montert?
Nå ble jeg litt nyskjerrig..
Måtte du avskilte da den ble stående igjen i fjor, eller har du kjørt på skilt fra et annet land til nå?
Pga, at jeg reiser en del i jobben og er bortreist i perioder på 4 -6 uker, ble sykkelen stående på tollager i Fredrikstad frem til 2 Mai da den ble fortollet og jeg hentet den. Etter dette har jeg 30 dager hvor jeg kunne kjøre på Spanske skilter. Men av årsaker som lange køer hos biltilsynet, venting på deler hos merkeverksted etc. så fikk jeg ikke skiltenne på før 5 Juli da jeg var å hentet sykkelen hos MC Marine. Jeg var heldig og båten jeg arbeider på ble liggende i Bergen hele forige helg, noe som gav meg mulighet til å kjør ca 400 km rundt om i Bergen, eller for det meste oppe i Lindås, Manger, Radøy :-) Nydelig vær og fantastiske turer. Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen, og gler meg til Onsdag da jeg skal kjøre hjem fra Florø til Bømlo :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av Andreas »

L-NA skrev:Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen :thumleft
Det må vi få se bilde av! Må vell ha en hot-work først da, er vell ikke EX-godkjent disse Guzziene heller :P :p

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Andreas skrev:
L-NA skrev:Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen :thumleft
Det må vi få se bilde av! Må vell ha en hot-work først da, er vell ikke EX-godkjent disse Guzziene heller :P :p
Uten permit og uten hjelm, :prop: har vert en del vitser om hvordan en event. NC raport ville se ut:-)

skal se om jeg får lagt ut en liten filmsnut når jeg kjører Stelvio i hjeltefjorden :-)
Men må vente til vi komer inn og båndredden blir litt bedre. Så skal jeg se om jeg ikke får lagt den ut ;-)

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

Andreas skrev:
L-NA skrev:Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen :thumleft
Det må vi få se bilde av! Må vell ha en hot-work først da, er vell ikke EX-godkjent disse Guzziene heller :P :p
Uten permit og uten hjelm, :prop: har vert en del vitser om hvordan en event. NC raport ville se ut:-)

skal se om jeg får lagt ut en liten filmsnut når jeg kjører Stelvio i hjeltefjorden :-)
Men må vente til vi komer inn og båndredden blir litt bedre. Så skal jeg se om jeg ikke får lagt den ut ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

Må si at Stelvio'en fungerte helt utmerket uten et eneste feilslag på Italia-turen vår.
Den hvite italieneren gjorde det den skulle så det holdt uten problemer, bortsett fra en liten bagatellmessig greie med høyre styreholke. Der løsnet festemutteren slik at styrevekta løsnet fra styreholken.
Ingen problemer med dette siden håndtakbeskytteren sørget for at festemutter og vekt holdt seg på plass.
Hvorfor festemytteren løsnet vet jeg ikke, men jeg tror dette kan ha sin årsak i at mekanikeren hos nå avviklede Motorport har skrudd til for hardt da varmeholker og håndtakbeskyttere ble montert. Ser ut til at gjengene er "skrudd ihjel"... :eh
Satser på at jeg får ny mutter på garantien...

Ellers kan jeg opplyse at Stelvio 1200, 2012 mod., holder stø kurs på motorveien i Tyskland med passasjer og full oppakning i 200+ km/t ... ;-) :prop:

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av RuneMC »

200+ :-k da begynner det faktisk å bli interessant å vite hvilken hastighetsindeks det er på dekkene... dvs om en har H (maks 210 km/t) eller V (maks 240 km/t) eller W (maks 270 km/t) dekk.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av ejs »

RuneMC skrev:200+ :-k da begynner det faktisk å bli interessant å vite hvilken hastighetsindeks det er på dekkene... dvs om en har H (maks 210 km/t) eller V (maks 240 km/t) eller W (maks 270 km/t) dekk.
:thumleft
Det står vel i vognkortet hva som er minimums krav til dekkene.

:yeyeye :mc7 :mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

RuneMC skrev:200+ :-k da begynner det faktisk å bli interessant å vite hvilken hastighetsindeks det er på dekkene... dvs om en har H (maks 210 km/t) eller V (maks 240 km/t) eller W (maks 270 km/t) dekk.
Tja...
må bare erkjenne at jeg ble noe usikker akkurat nå, gitt... :8-[
Kjører på Bridgestone Battle Wing
[video]http://www.youtube.com/watch?v=a0vNJp-4Lqo[/video]
som har vært helt upåklagelige i løpet av turen.
Meget gode dekk, ser det ut til.
Mye autobahn-kjøring uten at firkantprofilen gjør seg merkbart gjeldende etter mer enn 7K kjørte km...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av RuneMC »

Du får ta en kikk på dekkene. På mine er det et eget lite felt hvor det står "M/C 59V" på fordekket og V=240 km/t, som vel er den vanligste varianten. (Jeg kan f.eks. bestille enten H eller V versjonen av Anakee dekkene, har stort sett bestilt V, da jeg tenker at de er en nyanse sterkere)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av L-NA »

L-NA skrev:
Andreas skrev:
L-NA skrev:Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen :thumleft
Det må vi få se bilde av! Må vell ha en hot-work først da, er vell ikke EX-godkjent disse Guzziene heller :P :p
Uten permit og uten hjelm, :prop: har vert en del vitser om hvordan en event. NC raport ville se ut:-)

skal se om jeg får lagt ut en liten filmsnut når jeg kjører Stelvio i hjeltefjorden :-)
Men må vente til vi kommer inn og båndredden blir litt bedre. Så skal jeg se om jeg ikke får lagt den ut ;-)
Dette er vel kanskje ikke riktige tråden å legge ut MC Videoer, men siden det var her jeg lovet å dokumentere min Nordsjøtur med Stelvion'n så legger jeg ut en link til Youtube likevel.

http://www.youtube.com/watch?v=DOhC4Bu_C64" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av SuperMorten »

L-NA skrev:
L-NA skrev:
Andreas skrev:
L-NA skrev:Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen :thumleft
Det må vi få se bilde av! Må vell ha en hot-work først da, er vell ikke EX-godkjent disse Guzziene heller :P :p
Uten permit og uten hjelm, :prop: har vert en del vitser om hvordan en event. NC raport ville se ut:-)

skal se om jeg får lagt ut en liten filmsnut når jeg kjører Stelvio i hjeltefjorden :-)
Men må vente til vi kommer inn og båndredden blir litt bedre. Så skal jeg se om jeg ikke får lagt den ut ;-)
Dette er vel kanskje ikke riktige tråden å legge ut MC Videoer, men siden det var her jeg lovet å dokumentere min Nordsjøtur med Stelvion'n så legger jeg ut en link til Youtube likevel.

http://www.youtube.com/watch?v=DOhC4Bu_C64" onclick="window.open(this.href);return false;
Måtte se (høre) den flere ganger, mens jeg fant frem den gamle Clapton CD'n :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av Andreas »

L-NA skrev:
L-NA skrev:
Andreas skrev:
L-NA skrev:Nå kjører jeg rundt på dekket i Nordsjøen :thumleft
Det må vi få se bilde av! Må vell ha en hot-work først da, er vell ikke EX-godkjent disse Guzziene heller :P :p
Uten permit og uten hjelm, :prop: har vert en del vitser om hvordan en event. NC raport ville se ut:-)

skal se om jeg får lagt ut en liten filmsnut når jeg kjører Stelvio i hjeltefjorden :-)
Men må vente til vi kommer inn og båndredden blir litt bedre. Så skal jeg se om jeg ikke får lagt den ut ;-)
Dette er vel kanskje ikke riktige tråden å legge ut MC Videoer, men siden det var her jeg lovet å dokumentere min Nordsjøtur med Stelvion'n så legger jeg ut en link til Youtube likevel.

http://www.youtube.com/watch?v=DOhC4Bu_C64" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt komisk da at når jeg prøver å se klippet, så sier Youtube at "dette klippet er ikke tilgjengelig på denne plattformen" :P :p For huske det til jeg kommer i land da :vs

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av ejs »

AJ :vs
Har du sett dette.??


2013-08-01 (Published by NHTSA on 2013-08-08)
Recall Summary: Piaggio Group Americas (Piaggio) is recalling certain model year 2012-2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200 motorcycles manufactured February 6, 2012, through April 10, 2013; and model year 2012-2013 Moto Guzzi Norge 1200 motorcycles manufactured January 25, 2012, through March 21, 2013; and model year 2012-2013 Moto Guzzi Griso 1200 motorcycles manufactured January 26, 2012, through April 29, 2013. Due to a manufacturing fault, the rear suspension connecting links could fracture.
Hazard: If the rear suspension links fail while riding, the rear suspension would suddenly collapse, increasing the risk of a crash.
Remedy: Piaggio will notify owners, and Moto Guzzi dealers will replace the rear suspension connecting links on the affected vehicles, free of charge. The recall is expected to begin in August 2013. Owners may contact Piaggio at 1-877-696-6864.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio

Legg inn av AJ »

ejs skrev:AJ :vs
Har du sett dette.??
Å jada!
Fikk melding om dette fra mitt lokale Guzzi-verksted mens jeg var på ferie i Europa. Da jeg kom hjem var det gjort klar til å ta imot sykkelen og delen ble skiftet.
Da jeg kom hjem lå det også et rekommandert brev fra Loxkel med opplysninger om recall'en og ventet.

Merket for øvrig ingen svakhetstegn med lenke-delen på Europaturen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar