Min første MC er på plass :D

Forum for fulleffekt tung-MC
mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av mogs »

:D "Rotemann" var slett ikke ment ille, jeg kjøpte alt utstyret mitt der jeg og. Service til tusen, og det går an og komme tilbake om en ikke er fornøyd med noe, og en får hjelp. Sier ikke at det ikke er slik andre steder også. men førsteintrykket er spest. i den butikken. :-)
Tror neppe du har kjøpt noe dårlig utstyr derfra.

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

Servicen er heilt upåklageleg ja, og han har jo alt mulig du kan tenke deg :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av SuperMorten »

Når det først er snakk om Hof-MC, så er det en ting jeg lurer på. Hvorfor skal Hof-MC ha kr 4899 for en Schubert C3, når f.eks MC-Oslo skal ha kr 5895 for samme hjelm?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

Er det forresten stor forskjell på tekniske løysingar på ulike årsmodellar? Det var ein som snakka om at bremser var generelt dårlege før ca 1990. Stemmer dette, eller er det avhengig av merke?

Er det andre ting som vil vere viktig å tenke på i forhold til årsmodell?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Bosted: Drammen

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av bjornen »

spiller det noen rolle hvorfor Hof-MC skal ha 42-- for C3.
noen priser seg høyt andre lavt, det er i vår interresse at flest mulig handler der det er rimelig.
da kanskje de "DYRE BUTIKKENE" slår av på prisene etter hvert.

Jeg kjøpte en hjelm der oppe. kjempeservice.
(veldig sur for at jeg to måneder tidligere, hos en annen forhandler; kjøpte en hjelm til 35-- som jeg ikke var fornøyd med)

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

SuperMorten skrev:Når det først er snakk om Hof-MC, så er det en ting jeg lurer på. Hvorfor skal Hof-MC ha kr 4899 for en Schubert C3, når f.eks MC-Oslo skal ha kr 5895 for samme hjelm?
Eg trur rett og slett at Hof-MC er bygd på entusiasme for MC, mens andre butikkar er meir opptatt av profitt. Eg reknar sjølvsagt med at dei fleste butikkar interesserer seg for det dei selger, men her stiller Hof-MC i ein særklasse. Dette er riktignok berre mitt intrykk etter det eine besøket, men eg trur det er mulig å få tak i veldig mykje spennande der :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Carpa »

Chevy1974 skrev:
SuperMorten skrev:Når det først er snakk om Hof-MC, så er det en ting jeg lurer på. Hvorfor skal Hof-MC ha kr 4899 for en Schubert C3, når f.eks MC-Oslo skal ha kr 5895 for samme hjelm?
Eg trur rett og slett at Hof-MC er bygd på entusiasme for MC, mens andre butikkar er meir opptatt av profitt. Eg reknar sjølvsagt med at dei fleste butikkar interesserer seg for det dei selger, men her stiller Hof-MC i ein særklasse. Dette er riktignok berre mitt intrykk etter det eine besøket, men eg trur det er mulig å få tak i veldig mykje spennande der :-)

Da vet jeg hvor jeg skal dra og se på hjelm :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
Chevy1974 skrev:
SuperMorten skrev:Når det først er snakk om Hof-MC, så er det en ting jeg lurer på. Hvorfor skal Hof-MC ha kr 4899 for en Schubert C3, når f.eks MC-Oslo skal ha kr 5895 for samme hjelm?
Eg trur rett og slett at Hof-MC er bygd på entusiasme for MC, mens andre butikkar er meir opptatt av profitt. Eg reknar sjølvsagt med at dei fleste butikkar interesserer seg for det dei selger, men her stiller Hof-MC i ein særklasse. Dette er riktignok berre mitt intrykk etter det eine besøket, men eg trur det er mulig å få tak i veldig mykje spennande der :-)

Da vet jeg hvor jeg skal dra og se på hjelm :thumleft
Jeg er ikke i tvil nei. Dra opp i neste uke for å kjøpe hjelmen. Har prøvd mange forskjellige og har bestemt meg. :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

No har eg endeleg oppretta min egen blogg, så eg tenker vi tar resten av historien om min start på MC-karrieren der :-)

Takk for gode og mange råd i denne tråden. Håpar å treffe nokon av dykk på vegen etterkvart :vs
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

Det var merkbart mindre treff på bloggen enn her inne, så eg fortsetter litt her likevel ;-)
Særleg sidan eg endå har eit par spørsmål rundt valg av MC, så er det greitt å få svar frå flest mulig :-)

Kort oppsummert frå det eg la inn i bloggen, så prøvde eg:
- Honda VT750 1999-mod (dette er vel ein Shadow?)
- Suzuki GSX600 2002-mod
- Suzuki Intruder VS700 1987-mod

Eg synest både Shadown og Intruderen var veldig fine å køyre, mykje bedre enn eg hadde trudd. GSX var sjølvsagt ein heilt annen type sykkel, men eg er ikkje sikker på om den er så mykje bedre for meg.

Det eg la best merke til på cruiser-syklane var kort vandring på støtdemparane. Relativt små hull i vegen opplevdest som kraftige spark bak :lol
Mulig at bakdemparane var dårlege. Kva er erfaringa til andre med denne typen syklar?

Er det farlig å suse av gårde i 80 km/t på norske småvegar med telehiv på ein slik sykkel?

Kor mykje må eg forresten ut med for å skifte bakdekk på ein slik sykkel? Kva forretning/verksted er best til å gjere denne jobben?[/quote]
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg ville gått for GSX-en :thumleft

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

ArcticTiger skrev:Jeg ville gått for GSX-en :thumleft
Den må jo ha så høgt turall for å trives :P :p
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Duville »

Chevy1974 skrev:No har eg endeleg oppretta min egen blogg, så eg tenker vi tar resten av historien om min start på MC-karrieren der :-)

Takk for gode og mange råd i denne tråden. Håpar å treffe nokon av dykk på vegen etterkvart :vs

Dette er jo din tråd - du kan bytte overskrift i første innlegget i tråden - men kanskje du skal endre den litt etter litt....

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Snikkeren »

Hva med en sånn som Carpa gikk for? Den har vel kreftene litt lavere i turtallsregisteret enn hva gsx'en har. Men kanskje du må litt opp i pris da? :scratch

Ellers vil jeg si at for å være en cuiser, så er Kawasaki VN800 ganske grei. Svigerfar har en slik, og jeg har kjørt den noen turer. Ikke en sykkel for meg, men jeg koste meg på de turene jeg hadde med den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av jolan »

Chevy1974 skrev: - Honda VT750 1999-mod (dette er vel ein Shadow?)

...

Er det farlig å suse av gårde i 80 km/t på norske småvegar med telehiv på ein slik sykkel?

Kor mykje må eg forresten ut med for å skifte bakdekk på ein slik sykkel?
Jepp, det er en Shadow :)

Har ikke opplevd at det var skummelt å kjøre over hull i veien eller telehiv. Som alle andre (antar jeg) prøver jeg å inngå å treffe hull, men det er jo ikke alltid mulig. For å redusere støt stiger jeg ofte litt opp på fotpinnene, det hjelper mye. Men Det er da snakk om komfort, det har nok ikke så frrryktelig mye å si for sikkerheten. Sykkelen sitter ellers godt på veien.

I våres skiftet jeg begge dekk. Dekkene kostet meg under 2000,- (kjøpt på nett), verkstedet tok vel rundt 1100,- for jobben + nye slanger (husker ikke om det var inkl. moms...). Dvs. 2 nye dekk + 2 nye slanger + jobben: ca 3100,-.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av fikse »

Chevy1974 skrev:Det var merkbart mindre treff på bloggen enn her inne, så eg fortsetter litt her likevel ;-)
Særleg sidan eg endå har eit par spørsmål rundt valg av MC, så er det greitt å få svar frå flest mulig :-)

Kort oppsummert frå det eg la inn i bloggen, så prøvde eg:
- Honda VT750 1999-mod (dette er vel ein Shadow?)
- Suzuki GSX600 2002-mod
- Suzuki Intruder VS700 1987-mod

Eg synest både Shadown og Intruderen var veldig fine å køyre, mykje bedre enn eg hadde trudd. GSX var sjølvsagt ein heilt annen type sykkel, men eg er ikkje sikker på om den er så mykje bedre for meg.

Det eg la best merke til på cruiser-syklane var kort vandring på støtdemparane. Relativt små hull i vegen opplevdest som kraftige spark bak :lol
Mulig at bakdemparane var dårlege. Kva er erfaringa til andre med denne typen syklar?

Er det farlig å suse av gårde i 80 km/t på norske småvegar med telehiv på ein slik sykkel?

Kor mykje må eg forresten ut med for å skifte bakdekk på ein slik sykkel? Kva forretning/verksted er best til å gjere denne jobben?
Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate" :lol Men for all del , det er de som kjører i åresvis med slike, og stortrives! :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

Snikkeren skrev:Hva med en sånn som Carpa gikk for? Den har vel kreftene litt lavere i turtallsregisteret enn hva gsx'en har. Men kanskje du må litt opp i pris da? :scratch
Kan sikkert få ein av tilsvarande type rimelegare, men denne typen trur eg ligg litt høgare i utgangspunktet enn cruiser ja.
Etter å ha prøvd Intruderen kjenner eg at det er denne typen sykkel (cruiser) eg vil ha :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

jolan skrev:Har ikke opplevd at det var skummelt å kjøre over hull i veien eller telehiv. Som alle andre (antar jeg) prøver jeg å inngå å treffe hull, men det er jo ikke alltid mulig. For å redusere støt stiger jeg ofte litt opp på fotpinnene, det hjelper mye. Men Det er da snakk om komfort, det har nok ikke så frrryktelig mye å si for sikkerheten. Sykkelen sitter ellers godt på veien.

I våres skiftet jeg begge dekk. Dekkene kostet meg under 2000,- (kjøpt på nett), verkstedet tok vel rundt 1100,- for jobben + nye slanger (husker ikke om det var inkl. moms...). Dvs. 2 nye dekk + 2 nye slanger + jobben: ca 3100,-.
Ja, eg prøvar jo gjerne å unngå hull i vegen, men på ein prøvetur for å finne ut litt om sykkeltypen var det veldig greitt å treffe "der det svei mest" for å finne ut korleis den var ;-)

Tru nok ikkje den er så verst når eg får vent meg til den skikkeleg. God lesing av vegbane og aktiv plassering er viktige stikkord som eg må lære meg å gjere automatisk. Som andre har sagt her inne før meg, det er no læringa startar :-)

Takk for info om dekk. Kva verksted brukte du til å legge om?

Er det mykje dyrare om eg kjøper dekk hos dei som legger om?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av Chevy1974 »

fikse skrev:Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate" :lol Men for all del , det er de som kjører i åresvis med slike, og stortrives! :D
Er det stor forskjell på denne tidsepoken og nyare av samme type?
Eg har sett litt på tekniske spesifikasjonar og ser fort at det er mykje kortare vandring på demparane på desse enn ein typisk touring-sykkel, for ikkje å snakke om offroad der det gjerne er dobbelt så stor vandring.

Godt å vite at det ikkje er farleg, men det kjem jo sjølvsagt an på bruken. Dersom eg køyrer ein slik sykkel som om det var ein offroader blir det nok fort livsfarleg :lol

Bruken min blir i all hovedsak kosekøyring på ettermiddag/helg, så får framtida vise kva eg vil ha om eit år eller to. Eg veit i alle fall at det er denne typen eg vil ha no :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Har snart min første sykkel :D

Legg inn av Chevy1974 »

Her er forresten annonsen på den Intruderen eg prøvde:
Annonse på finn

Snakka nettopp med selgaren, og det ser ut til at eg kjøper denne i morgon :D
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har snart min første sykkel :D

Legg inn av AJ »

Chevy1974 skrev:Her er forresten annonsen på den Intruderen eg prøvde:
Annonse på finn

Snakka nettopp med selgaren, og det ser ut til at eg kjøper denne i morgon :D
Ser fin ut den der :thumleft
Men har du sett på denne?
Artig sak det også... ;-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Har snart min første sykkel :D

Legg inn av Chevy1974 »

AJ skrev:Ser fin ut den der :thumleft
Men har du sett på denne?
Artig sak det også... ;-)
Sjå der ja, artig sak det der :-)
Kunne gjerne tenkt meg å prøve ein slik. Tenker den blir litt meir oppreist enn dei som mange andre har anbefalt meg her inne ;-)
Nei, eg hadde faktisk ikkje oppdaga denne i det heile tatt.
Sidan eg skal ha ein rimeleg start og ikkje har hatt heilt klare fascit-svar på nøyaktig merke og modell, så har eg begrensa søket ganske kraftig, i alle fall geografisk.
Har stort sett filtrert vekk alt som ikkje er sentralt på Østlandet, så då gjekk denne glatt forbi :O
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Har snart min første sykkel :D

Legg inn av Jompa »

Ikke for å være negativ, men se nøye på bildet av intruderen bakfra.
Det ser ut som ramma er skjev, se på sete i forhold til tanken.
Kan være bildet som gjør det......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Har snart min første sykkel :D

Legg inn av Chevy1974 »

Jompa skrev:Ikke for å være negativ, men se nøye på bildet av intruderen bakfra.
Det ser ut som ramma er skjev, se på sete i forhold til tanken.
Kan være bildet som gjør det......
Det er alltid veldig bra å få kritiske vurderingar, det er jo derfor eg spør om råd :-)
I dette tilfellet trur eg nok det er bildet som gjer det. Har lagt merke til akkurat det samme på mange annonser for denne typen syklar. Det ser så skeivt ut når bildet blir tatt bakfrå på den måten. Når bildet er tatt litt til side for "rett bak" sykkelen, så trur eg det blir slik.

Denne sykkelen var eg og prøvde, og eg såg ingen ting som var skeivt med den. Eg skal uansett sjå ekstra godt etter akkurat dette når eg skal innom igjen i morgon. Eg nok greitt å sjekke sidestabilitet i ramma også.

Førersetet er riktignok litt skeivt, det la eg godt merke til når eg såg den "live". Det er rettare sagt dei tversgåande sømmane som er skeive. Dei skrår bittelitt bakover når du ser dei frå venstre mot høgre. Forma på setet ser heilt riktig ut, så det er berre desse sømmane som er sydd skeivt. Det er så gjennomført med heilt parallelle linjer at eg trur det er planlagt slik :P :p

EDIT:
Er det nokon som veit nyttelasten på denne? Er det mulig å ta med ein passasjer?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen

Legg inn av fikse »

Chevy1974 skrev:
fikse skrev:Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate" :lol Men for all del , det er de som kjører i åresvis med slike, og stortrives! :D
Er det stor forskjell på denne tidsepoken og nyare av samme type?
Eg har sett litt på tekniske spesifikasjonar og ser fort at det er mykje kortare vandring på demparane på desse enn ein typisk touring-sykkel, for ikkje å snakke om offroad der det gjerne er dobbelt så stor vandring.

Godt å vite at det ikkje er farleg, men det kjem jo sjølvsagt an på bruken. Dersom eg køyrer ein slik sykkel som om det var ein offroader blir det nok fort livsfarleg :lol

Bruken min blir i all hovedsak kosekøyring på ettermiddag/helg, så får framtida vise kva eg vil ha om eit år eller to. Eg veit i alle fall at det er denne typen eg vil ha no :-)
Ja, det er stor forskjell fra f.eks Intruder som du ser på og den "nye" 800-en som finnes idag. Jeg har kjørt den nye noen få km, og kjørekomfort er av en helt annen klasse. Der begynner vi å nærme oss touring, samtidig som de har beholdt noenlunde det fine designet. På den nye er det bremser som biter "godt nok", overraskende "brukbar" fjøring...
Men du, nå er jeg litt streng altså. Det er ikke slik at jeg vil fraråde kjøp av eldre Intrudere. Det er fine sykler med masse stil og sjel :thumleft Men du må bare ha det i bakhodet at dette er ikke noe du gasser på i svingene med. Her tar du det lugnt, nyter livet og holder avstand til alt som er skummelt :knegg :yeyeye
Har sett litt på den du har lenket til. Dette ser bra ut. Nytt bakdekk, jojo, det er driftsutgifter. Men du får en henimot skuddsikker sykkel. Så jeg tipper du får en fin start på MClivet med denne.
AJ lenker til en Guzzi. Guzzi lager _nydelige_ sykler. Sykler som virkelig gir deg det STORE smilet. Som stortrives i svingene. Som kjeder seg rett fram i 80. Du vil bare kjøre rundt på jakt etter den ultimate svingen. Men jeg er ikke helt overbevist at det er sykkelen å starte med. Iallfall ikke i den prisklassen. Det er solide sykler, sånn totalt sett, men det elektriske er elendig, og generelt vil den kreve mer vedlikehold enn en Intruder. Mitt råd er at Guzzi lager noen flotte cruisere også, men du må litt opp i årsmodell/prisklasse for å finne noe som er driftssikkert. Men da får du også noe med det flotteste som finnes av cruisere. Kjøreegenskaper er inkludert. Kardang og :thumleft

Men det blir neste gang. Nå skal du ut å handle Intruder, og kose deg med det. Hepp-hepp! :prop:
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar