boblehue's corner. Rask tur til Nederland.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av boblehue »

Duville skrev:
boblehue skrev:Hehe. Om 3 uker så kan det plutselige ligge flere cm med noe hvitt på bakken. :-) But point taken, og jeg er jo enig i at jeg burde få tilbake for nytt tilsvarende. Som jeg sa til takstmann så er det min sikkerhet det dreier seg om og det er ikke uten grunn jeg kjøper kvalitets klær som gir den optimale beskyttelsen, og syntes det er uansvarlig av ett forsikringsselskap å avkorte erstatning på sikkerhetsutstyr.

Men som sagt så får vi se hva de kommer opp med og hvor stor differansen er i forhold til hvor mye tid og krefter jeg gidder å legge i det. Kan jo hende de erstatter det 100% for alt jeg vet.

Hvitt ??? Bor du i Nord Norge du???? Her sørpå parkerer vi kanskje i begynnelsen av desember....
Hehe, bor på østlandet, men det er i Norge vi bor og man vet aldri når vinteren velger sin ankomst. "Kan" var ett nøkkelord. :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av boblehue »

Har i dag vært å prøvekjørt en 03 xx med power commander 2. Litt usikker på hvordan power commander fungerer bortsett fra at den justerer innsprøyt og luft.
Noen som har erfaring med PC?
Er det mulig å gjøre justeringer direkte på boksen eller må man koble til en PC og laste opp en map som øker effekten?

Den PowerCommanderen som sittet på sykkelen står vist satt til touring og fuel økonomi, men jeg kunne tenkt meg å sette den til å gi litt mer respons hvis jeg skulle velge å kjøpe den sykkelen.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av boblehue »

Elolz skrev:
boblehue skrev:Har i dag vært å prøvekjørt en 03 xx med power commander 2. Litt usikker på hvordan power commander fungerer bortsett fra at den justerer innsprøyt og luft.
Noen som har erfaring med PC?
Er det mulig å gjøre justeringer direkte på boksen eller må man koble til en PC og laste opp en map som øker effekten?

Den PowerCommanderen som sittet på sykkelen står vist satt til touring og fuel økonomi, men jeg kunne tenkt meg å sette den til å gi litt mer respons hvis jeg skulle velge å kjøpe den sykkelen.
Såvidt jeg forstår må du koble power commander til en pc for å laste opp mappings. Tror det er mulig å laste opp flere maps som du kan bytte mellom ved kun å trykke på power commanderen.
Det var slik jeg tengte, at det er 3 forskjellige maps å velge mellom uten å måtte koble den til pc. Men er usikker på hvordan man bytter? Fant ut hvordan man kan kunne endre blanding i de forskjellige registerene, "low, mid, high", men ikke om det er 3 faste maps å bytte mellom uten å "tweake" de forskjellige registerene. Men uansett så tror jeg man må kjøre sykkelen å lære hvordan motoren oppfører seg og justere etter hvert for å få høyest nytte av en power commander.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av Voodoodoo »

PC2 har ikke flere maps, du må legge inn map fra pc.
Er vel ikke noe som heter low/mid/ high map på en slik dobbel X. der trenger du alle de 130 hestene hele tia :lol

Har pc5 på Hayabusaen og der har jeg en slik autotune boks slik at jeg i teorien kan logge afr verdier mens jeg kjører og så legge de til i map-et.
Er imidlertid få steder der en kan kjøre skikkelige run i fra 0 til hundreoghelete så da er det gunstigst å ta slik justering i en benk.

Med mindre en bytter til helanlegg er det vel et begrenset behov for å justere noe som helst....
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av boblehue »

Voodoodoo skrev:PC2 har ikke flere maps, du må legge inn map fra pc.
Er vel ikke noe som heter low/mid/ high map på en slik dobbel X. der trenger du alle de 130 hestene hele tia :lol

Har pc5 på Hayabusaen og der har jeg en slik autotune boks slik at jeg i teorien kan logge afr verdier mens jeg kjører og så legge de til i map-et.
Er imidlertid få steder der en kan kjøre skikkelige run i fra 0 til hundreoghelete så da er det gunstigst å ta slik justering i en benk.

Med mindre en bytter til helanlegg er det vel et begrenset behov for å justere noe som helst....

Ikke low, mid, high map. Men det er tre knapper på den hvor man kan justere blandingen på tre register, low, mid og high rpm.

03 modellen står registrert med 150 + :-) Min gamle 98 forgasser skulle ha 160 + registrerte hester. Om det kommer av at Honda har blitt ærligere med hestene sine etter hver vet jeg ikke.

Selger hadde ikke brukt den sa han, men han hadde selv blitt informert om at det var tre innstillinger for å bedre ytelsen og at den var innstilt på økonomisk rolig touring kjøring. Da forstår jeg det slik at det må være noen innstillinger for å øke den ytelsen litt. Om det er ved å legge inn ett nytt map eller bytte innstlling på boksen er vel det jeg egentlig lurer på.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av Kawagutten »

Tror de 3 knappene er for å justere bensin mengde og ikke tre forskjellige mappinger.Ved tilkobling av data så ta først kopi av mappingen før du evnt. prøver en du laster ned fra nett.Det beste er å kjøre sykkelen i benk for få ut mest mulig og skal du bare kjøre økonomisk er det bare å koble av power commander og sykkelen er som orginal igjen.
For best effekt ville jeg satt på effektanlegg,KN filter og de dyreste iridium pluggene for så å kjøre den i benk :-)

På power commanders side kommer din sykkel opp med PC3.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av Kjellrf »

boblehue skrev: 03 modellen står registrert med 150 + :-) Min gamle 98 forgasser skulle ha 160 + registrerte hester. Om det kommer av at Honda har blitt ærligere med hestene sine etter hver vet jeg ikke.
Tror ikke så mange hadde mer enn 150 hk i virkeligheten. Mener noen som blei benket, hadde hundreogflerogtredve på hjulet. Er tross alt hverken en ZX12R elle Hayabusa.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av Kawagutten »

Kjellrf skrev:
boblehue skrev: 03 modellen står registrert med 150 + :-) Min gamle 98 forgasser skulle ha 160 + registrerte hester. Om det kommer av at Honda har blitt ærligere med hestene sine etter hver vet jeg ikke.
Tror ikke så mange hadde mer enn 150 hk i virkeligheten. Mener noen som blei benket, hadde hundreogflerogtredve på hjulet. Er tross alt hverken en ZX12R elle Hayabusa.
ZX12R med PC3,Yoshismura(japansk),KN filter,Iridium plugger og justert i benk ga 177.3 på bakhjulet.
Hayabusa med samme oppsett ga 170 på bakhjulet.
Kunne vært moro å høre hva xx havner på :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av boblehue »

Kawagutten skrev:
Kjellrf skrev:
boblehue skrev: 03 modellen står registrert med 150 + :-) Min gamle 98 forgasser skulle ha 160 + registrerte hester. Om det kommer av at Honda har blitt ærligere med hestene sine etter hver vet jeg ikke.
Tror ikke så mange hadde mer enn 150 hk i virkeligheten. Mener noen som blei benket, hadde hundreogflerogtredve på hjulet. Er tross alt hverken en ZX12R elle Hayabusa.
ZX12R med PC3,Yoshismura(japansk),KN filter,Iridium plugger og justert i benk ga 177.3 på bakhjulet.
Hayabusa med samme oppsett ga 170 på bakhjulet.
Kunne vært moro å høre hva xx havner på :-)
Hmm. Ikke sett griller i hodet mitt nå gutter. :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av Kawagutten »

Hehe neida bare ta av pc og heller sett på nytt drev bak med flere tenner så får du en annen respons i sykkelen for den går bra nok uansett :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: boblehue's blackbird corner. -- RIP XX.

Legg inn av Voodoodoo »

boblehue skrev:
Kawagutten skrev:
Kjellrf skrev:
boblehue skrev: 03 modellen står registrert med 150 + :-) Min gamle 98 forgasser skulle ha 160 + registrerte hester. Om det kommer av at Honda har blitt ærligere med hestene sine etter hver vet jeg ikke.
Tror ikke så mange hadde mer enn 150 hk i virkeligheten. Mener noen som blei benket, hadde hundreogflerogtredve på hjulet. Er tross alt hverken en ZX12R elle Hayabusa.
ZX12R med PC3,Yoshismura(japansk),KN filter,Iridium plugger og justert i benk ga 177.3 på bakhjulet.
Hayabusa med samme oppsett ga 170 på bakhjulet.
Kunne vært moro å høre hva xx havner på :-)
Hmm. Ikke sett griller i hodet mitt nå gutter. :-)


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Haya 03 med PCV, Jossimyra helanlegg og BMC filter

Bilde

Hadde en 97 XX med Jossimyra helanlegg og KN filter samt factory dysekit. Benka til 135 hester.

De mest effektsterke XX-ene er 99-00 modellene, de med innsprøytning men uten katalysator. Men ingen av de har over 135 hk på hjulet originalt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- Eier av ny XX.

Legg inn av boblehue »

Da har jeg vært ute å handlet ny XX. :-)

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=44293033&ov=m" onclick="window.open(this.href);return false;
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: boblehue's blackbird corner. -- Eier av ny XX.

Legg inn av PCP »

Gratulerer så mye, den så jo veldig strøken ut! :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: boblehue's blackbird corner. -- Eier av ny XX.

Legg inn av JK95 »

Gratulerer, kjempefin sykkel :prf

Med det samme vil jeg spørre et litt pinlig spørsmål; hvordan bytter du overskriften på bloggen din? Jeg har aldri skjønt dette... :redface

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: boblehue's blackbird corner. -- Eier av ny XX.

Legg inn av Jompa »

JK95 skrev:Gratulerer, kjempefin sykkel :prf

Med det samme vil jeg spørre et litt pinlig spørsmål; hvordan bytter du overskriften på bloggen din? Jeg har aldri skjønt dette... :redface
Slutter meg til gratulantene, ingenting slår en firer fra soloppgangens land.

JK95: gå til det første innlegget i bloggen din, trykk på endre...... og endre overskrifta.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar