Jeg tror at vi her har laget et problem som egentlig ikke eksisterer.. Og hvordan løser vi et problem som ikke er der..? ikke vet jeg

Løsningen er vel enkel; kun de som fikk M eller en bedre karakter i norsk på skolen (vitnemål må legges ved) får lov å opprette brukerkonto på forumet.SuperMorten skrev:
Jeg tror at vi her har laget et problem som egentlig ikke eksisterer.. Og hvordan løser vi et problem som ikke er der..? ikke vet jeg
Jeg er innom flere engelske/amerikanske forum og det er ikke sjelden jeg kommer over typisk bruk av det jeg antar er dialekt. Skriver antar fordi jeg ikke er sikker. Men det jeg er sikker på at er at formuleringene som er brukt ikke er i henhold til skriftspråket. Kunne funnet eksempler, men ser ikke noe poeng i å gjøre det. Jeg bare slår fast at det jeg ser på som seriøse forum i utlandet har samme fenomen som her på MCsiden.no.AndreasB skrev:Det motsatte av det du nevner hører hjemme på et hvert seriøst forum. Seriøse forum krever at man skriver norsk, (Eller engelsk) og at man holder seg for god til dialekt. Dialekt ER og forblir måten man PRATER på. Ikke måten man skriver på.
AndreasB skrev:Det heller mer og mer mot at jeg stikker innom forumet av nødvendighet, og ikke av fri vilje.
Ikke det at forumet er så jævlig aktivt at det gjør noe heller.
"Nye emner 5 | Nye brukere 1" <-- Lite aktivt
"143 aktive brukere siste 24 timer" av 1836 brukere <-- Lite aktivt.
Tror ikke jeg skal begi meg inn på å kommentere dette på annen måte enn det Carpa allerede har gjort:AndreasB skrev:Klassisk eksempel på bondetamp uten respekt for det norske språk.. Vet ikke hva som er verst jeg.. Ikke-vestlige eller dialektskrivere..
Jeg hadde 6 i norsk fra videregående og skriver fortsatt en del feiljoo skrev:Løsningen er vel enkel; kun de som fikk M eller en bedre karakter i norsk på skolen (vitnemål må legges ved) får lov å opprette brukerkonto på forumet.SuperMorten skrev:
Hurrameghei, dette var virkelig en nyttig tråd på et MC-forum... nettopp derfor jeg syntes dette forumet var så bra? Kanskje innføre en tabbekvote? Max 3 skrivefeil så er brukerkontoen slettet. Vi må umiddelbart få inn et par moderatorer som har vært medlemmer av språkrådet i minst 5 år. Motorsykkel-interresse ikke nødvendig... DA blir nok dette et perfekt forum.
Er morsomt hvordan det du ser som en positiv ser jeg som en sterkt negativ, eller "mindre positiv" ting.Lamberghini skrev:mer eller mindre bare brukes av voksne mennesker (takke fanden for "manglende" mopedseksjon).
Da må du pinadø skjerpe deg ellers kommer trådstarter og tar degGSF skrev: Jeg hadde 6 i norsk fra videregående og skriver fortsatt en del feilSånn er det når det har gått mer enn 20 år siden en lærte det
Er nok ingen her inne jeg skal ta, alt for gamle hele gjengenjoo skrev:Da må du pinadø skjerpe deg ellers kommer trådstarter og tar degGSF skrev: Jeg hadde 6 i norsk fra videregående og skriver fortsatt en del feilSånn er det når det har gått mer enn 20 år siden en lærte det
Selvfølgelig er ikke-vestlige verst, hallo.. Dialektskrivere er kanskje et irritasjonsmoment, men de er hvertfall ikke ute etter å dominere verden.AJ skrev:Tror ikke jeg skal begi meg inn på å kommentere dette på annen måte enn det Carpa allerede har gjort:AndreasB skrev:Klassisk eksempel på bondetamp uten respekt for det norske språk.. Vet ikke hva som er verst jeg.. Ikke-vestlige eller dialektskrivere..
![]()
joo skrev:Da må du pinadø skjerpe deg ellers kommer trådstarter og tar degGSF skrev: Jeg hadde 6 i norsk fra videregående og skriver fortsatt en del feilSånn er det når det har gått mer enn 20 år siden en lærte det
Hvor? Har jeg noengang sagt at engelsk ikke er tillatt? Dialekt? Hvor?MaxTron skrev:Ser at trådstarter fortsatt slenger på Engelsk og dialekt når det passer HAN.
Hva med å se om DU selv er istand til å leve som du lærer (les forsøker å prakke på)
AndreasB skrev:Selvfølgelig er ikke-vestlige verst, hallo.. Dialektskrivere er kanskje et irritasjonsmoment, men de er hvertfall ikke ute etter å dominere verden.AJ skrev:Tror ikke jeg skal begi meg inn på å kommentere dette på annen måte enn det Carpa allerede har gjort:AndreasB skrev:Klassisk eksempel på bondetamp uten respekt for det norske språk.. Vet ikke hva som er verst jeg.. Ikke-vestlige eller dialektskrivere..
![]()
Jepp: Practice what you preach.MaxTron skrev:Ser at trådstarter fortsatt slenger på Engelsk og dialekt når det passer HAN.
Hva med å se om DU selv er istand til å leve som du lærer (les forsøker å prakke på)
Litt som deg da, vil gjerne dominere ivertfall "nettspråkverden" og samle hele nettsamfunn-Norge til ett lykkelig språkrike.AndreasB skrev:Selvfølgelig er ikke-vestlige verst, hallo.. Dialektskrivere er kanskje et irritasjonsmoment, men de er hvertfall ikke ute etter å dominere verden.AJ skrev:Tror ikke jeg skal begi meg inn på å kommentere dette på annen måte enn det Carpa allerede har gjort:AndreasB skrev:Klassisk eksempel på bondetamp uten respekt for det norske språk.. Vet ikke hva som er verst jeg.. Ikke-vestlige eller dialektskrivere..
![]()