Biltema produkter - Det e faali de!!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Robin79 »

Kjøpte en throttle rocker på biltema, fy fan for noe møkk. Det jeg ikke visste var at det ikke er en throttle rocker, men klips for parkeringsvaktene til å henge boten på...Styr unna denne.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av jonnykr »

Den de selger nå ser sånn ut. Kansje de har innsett svakheten med den typen du kjøpte og begynt å selge en bedre utgave? I såfall er jo det faktisk et pluss for Biltema. At de lærer av sine feil og er villige til å forbedre produktene. :thumleft
Bilde
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Hjernen »

jonnykr skrev:Den de selger nå ser sånn ut. Kansje de har innsett svakheten med den typen du kjøpte og begynt å selge en bedre utgave? I såfall er jo det faktisk et pluss for Biltema. At de lærer av sine feil og er villige til å forbedre produktene. :thumleft
Bilde
Faktisk det siste jeg kjøpte på BT som gjør som det skal, å virke!!

I dag har jeg valget mellom å bli våt under BT-regnsettet eller kjøre bil til jobb!!

Skal prøve å se om det også virker da....
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Intruder »

Når jeg skal kjøpe ny hjelm ligger Biltemas dings,som er godkjent (?),som et av de første alternativene....
vel å merke en halvhjelm...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av knutk »

Biltemas avfetning er i allefall en bløff...

Prøvde den mens jeg dusjet, og jeg var akkurat like feit etterpå, mista ikke et gram :knegg

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Carpa »

knutk skrev:Biltemas avfetning er i allefall en bløff...

Prøvde den mens jeg dusjet, og jeg var akkurat like feit etterpå, mista ikke et gram :knegg
Enda et "for godt til å være sant" slankeprodukt altså :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av jhn »

knutk skrev:Biltemas avfetning er i allefall en bløff...

Prøvde den mens jeg dusjet, og jeg var akkurat like feit etterpå, mista ikke et gram :knegg
Men kanskje ikke fullt så glatt og sleip lengere? :twisted

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av knutk »

jhn skrev:
knutk skrev:Biltemas avfetning er i allefall en bløff...

Prøvde den mens jeg dusjet, og jeg var akkurat like feit etterpå, mista ikke et gram :knegg
Men kanskje ikke fullt så glatt og sleip lengere? :twisted
Vel, det blir opp til andre å vurdere :lol

Ved ettertanke står der "Kald-avfetning" på flasken. Av gammel vane brukte jeg temperert vann.
Kan det ha betydning mon tro?

Forøvrig er embalasjen laget slik at innholdet definitivt er ment for ekstern bruk, det er jeg i allfall overbevist om...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av AJ »

For å komme til en mutter på et stag jeg skulle justere litt, måtte jeg først skru løs to umbrakoskruer til platsdekselet over startmotoren på Stelvio'en.
Disse hadde nok Guzzi-mekanikeren min skrudd til med litt for heftig moment på 10K servicen. Da monterte han nemlig crash bar bøylene på sykkelen og måtte av med nettopp dette plastdekselet.
Da jeg skulle ha av dekselet i går var det umulig å få løs skruene fordi umbrakonøkkelen gikk bare rundt i skruehodet... :sk?

Redningen ble faktisk Biltema ;-). Dette settet gjorde susen - uten at det var nødvendig å borre spor i skruehodet. Var bare å skru inn skrueuttrekkeren og deretter skru ut den gjenstridige skruen:

Bilde

Virker faktisk å være et solid produkt :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Jompa »

Jeg har koppnøkkelsett, løsgjengesett og momentnøkkel fra Biltema.
Er fornøyd med koppnøkkelsettet, men momentnøkkelen var årsak til at jeg måtte kjøpe løsgjengesettet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av wamporey »

Har som nevnt i annen tråd kjøpt hjelm på Biltema.

http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... elm-82652/

(For øvrig samme hjelm som på profilbildet her.)

<--------

(Med mindre jeg har byttet profilbilde, men det tror jeg ikke jeg har gjort.)

Hjelmen er antiduggbehandlet, ripebestandig, utstyrt med nedfellbart solvisir og klargjort for pinlock.
  • -Antiduggbehandlingen funka tydeligvis ikke, visiret dugger.
    (Pinlock hadde vel ikke vært nødvendig hvis visiret faktisk ikke hadde dugget...)
    -Visiret var ikke bestandig ripet, men forrige helg fant jeg heldigvis en ripe, selv om den er umulig å se når jeg har hjelmen på.
    -Solvisiret dugger også.
    -Jeg finner ikke pinlock-innervisir til denne hjelmen, hverken i Biltemas sortiment, eller noe annet sted i det kjente universet.

    -Digitalkameraet som profilbildet mitt er tatt med, har vært inne i en Biltemabutikk.
    Bildet er tydelig uskarpt. Jeg mistenker at all duggen har smittet over fra hjelmen til kameralinsen.
    (Og dette er et kamera som skal være vanntett ned til 10 meters dyp!
Dessuten hadde ikke Biltema de hanskene og støvlene jeg hadde tenkt å kjøpe.
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av RuneMC »

Den helsyntetiske 10w-40 MC oljen er grei til 90 kr/l - motoren har nå gått 62 000 km og funker fortsatt fint.

Optisk (TOSlink) audio kabel fungerer også bra til 60,- kr - bruker den til å koble multimedie PC til stereoanlegg med DAC. Bare kjøp en kabel ekstra i tilfelle det er brudd i en :knegg (Det er forøvrig 30 kr billigere enn billigste på Elkjøp som er kun Collect@Store, og de har stort sett bare kabler til 200+ i butikken)

Kraftpiper gjør jobben når det gjelder hjulmuttere etc som har høyt moment (f.eks. 60-100Nm)
http://biltema.no/no/Sok/?query=kraftpipe/

Har også kjøpt skikkelig dårlige produkter: 100% vanntette MC-Støvler med "MiracleTex" - det var et mirakel hvor mye vann det ble inne i støvlene etterhvert. Kastet etter en tur (tok dessverre ikke vare på kvittering, billige støvler til 700 kr, men sure penger likevel). MC-klær og utstyr som Biltema har gir generelt et lavt kvalitetsinntrykk.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av simpson »

Jeg trodde Bioetanol var Bioetanol, men det er tydelig forskjell på det også.
Har en vinterhage som jeg bruker en Biopeis hvis det blir litt kjølig om kvelden.
Den lokale Bioetanol forhandleren var tom. Så fant jeg ut at BILLIGTEMA også solgte Bioetanol.
Kjøpte med ett par flasker. Ikke var den billigere heller, bare så det er sagt.
Vel hjemme og pilsen i hånda, skulle det fyres opp.
Vel, dette produktet luktet vondt, brant urent og varmet ikke så mye som de andre merkene jeg har prøvd.
Pga lukten ble peisen slukket og fant fram tepper istedenfor. Resten av etanolen gikk i vasken.
Gud vet hva slags innhold det var på flasken, men jeg skal heller fryse før jeg kjøper det igjen.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av Geiroe »

Jompa skrev:Jeg har koppnøkkelsett, løsgjengesett og momentnøkkel fra Biltema.
Er fornøyd med koppnøkkelsettet, men momentnøkkelen var årsak til at jeg måtte kjøpe løsgjengesettet.
knutk skrev:Biltemas avfetning er i allefall en bløff...

Prøvde den mens jeg dusjet, og jeg var akkurat like feit etterpå, mista ikke et gram :knegg
Har brukt BT sin momentnøkkel i mange år uten problem, men har opplevd som du at det blir for høyt hvis du bare stiller den rett på det moment du skal bruke.
Når du drar til med momentnøkkel skal du alltid stille inn på lavere moment først, og deretter det moment du skal ha, ellers kan du risikere at den ikke virker som den skal.

Har gått over fra BT sin avfetting, og over til HD Surfex, natt og dag. HD Surfex kan virke dyr, men den kan blandes ut helt ned til 1:10, vanligvis et sted mellom 1:5, og 1:10, så den blir ikke så verst på pris likevel. Jeg har kjøpt en fem liter, så jeg har evig lenge :-k
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema produkter - Det e faali de!!

Legg inn av simpson »

Geiroe skrev: Har brukt BT sin momentnøkkel i mange år uten problem, men har opplevd som du at det blir for høyt hvis du bare stiller den rett på det moment du skal bruke.
Når du drar til med momentnøkkel skal du alltid stille inn på lavere moment først, og deretter det moment du skal ha, ellers kan du risikere at den ikke virker som den skal.
Hvis du kjøper kvalitet, slipper du å først stille den inn på ett lavere moment.
Kvalitets momentnøkler stiller du inn på rett moment med en gang, og de løser ut når de skal.
Jeg synes det blir litt for dumt når du må trekke boltene to ganger for å få rett moment pga nøkkelen ar av tvilsom kvalitet.
Legg på en 1000 lapp og kjøp skikkelig med en gang er i hvert fall min filosofi.

Svar