Den forrige funket upåklagelig i vel 55000 km fordelt på tre sesonger - 2015 tom. 2017.
Så hva med den nye?
Det startet ikke så veldig oppløftende med skikkelig oljesvetting relativt kort tid etter førstegangsservice. Ingen stor oljelekkasje, men såpass mye oljesvetting som gjorde at gleden med ny sykkel fikk en liten knekk og sjansen på langtur ble utsatt til verkstedet fant og fikset feilen.
Som viste seg å være feil med en oljetrykksbryter i fremre sylinder. Feilen ble rettet på garantien og siden har sykkelen fungert som den skal.
Ingen tegn til verken oljesvetting eller oljeforbruk etter drøye 8000 km.
Veldig fornøyd så langt etter at oljesvettingen var ute av verden.
Masse PLUSS med den nye sykkelen:
- Skikkelig heftig motor! Nesten for mye av det gode... :-)å
- Lavt drivstofforbruk
- Meget god sittekomfort med meget god demping og KTM Powerpart Comfortseats (originalsetene ikke prøvd siden sykkelen ble levert med komfortsetene
- Svært god tursykkel med stor lastekapasitet og passasjerkomfort uten at dette går ut over kjøreegenskapene
- Veldig bra TFT display
- Velutstyrt i originalutførelse med god og omfattende tilbehørsliste (valgte hele lista med quickshifter, bakkestartassistent, motorbremskontroll, varmeholker osv., men har ikke prøvd alt som f.eks. smarttlf. platformen KTM My Ride)
- Forbedret finish i forhold til den forrige modellen
MINUS:
- Litt mye turbulens ved bestemte vindforhold
- Ømfintlig for sidevind
- Litt for smale fothvilere
- Skulle gjerne hatt 30 liters tank på denne slik det var på den forrige
- Eksospotta kunne gjerne vært litt mindre dominerende...

Flott sykkel som jeg trives mer og mer med
