Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Ja til min type sykkel så syntes jeg det gjør seg så skal bli artig å se hvordan det bli seende ut på ekte :)

Og bjerknez jeg kunne helt sikkert fått på et bakhjul før avreise , men da hadde det nok kostet litt mere igjen :) fordekk og bakdekket kom på 2500kr og jeg må prøve å spare der jeg kan før turen til alpene, så det er nok mest pga økonomi :) man får som regel til det man vil vettu så det binder seg egentlig ned mot prioriteringer også :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23252
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Ja til min type sykkel så syntes jeg det gjør seg så skal bli artig å se hvordan det bli seende ut på ekte :)

Og bjerknez jeg kunne helt sikkert fått på et bakhjul før avreise , men da hadde det nok kostet litt mere igjen :) fordekk og bakdekket kom på 2500kr og jeg må prøve å spare der jeg kan før turen til alpene, så det er nok mest pga økonomi :) man får som regel til det man vil vettu så det binder seg egentlig ned mot prioriteringer også :)
Joda, jeg forstår godt at du prioriterer bort en ting for å få til noe annet. Jeg fikk bare ikke det inntrykket når jeg leste det du skrev :thumleft

Ellers så er ikke forslaget til Olav K så dumt, og dette må jeg nok kanskje begynne å følge selv. Det passer ALDRI at dekkene blir nedslitt, så det lønner seg å bestille nye veldig tidlig. Jeg har gjort dette selv, men kanskje ikke med EN gang de nye er montert. Men jeg bestiller ett par måneder i forveien, minst. Holdte allikevel på og drite meg ut sist da jeg sleit bort sinnsykt mye gummi de siste 15 milene jeg kjørte. Ja, det gikk faktisk fra hel gummi til strie rundt hele på 15 mil. Heldigvis var jeg på vei til Mr.Pitlane for å legge om.

Men du har kanskje ikke like myk gummi på dine dekk vil jeg tro?
Uansett ville jeg nok ikke gamblet på dette vedrørende langturer. Dessuten så vil cruiseren din se bra ut med de hvite stripene på dekksidene...tror jeg.. :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

idag fikk jeg endelig kjørt fra meg litt igjen etter ei uke med mye jobb og drittvær var det balsam for sjela og komme seg ut på landeveien igjen på 2 hjul :prop: jeg kom meg ikke avgårde før kl 14:00 litt treig og lat start på dagen, men når jeg endelig kom meg avgårde var det full sol og grei temperatur ute og sola varmet godt :prf

jeg kjørte denne runden her:
https://www.google.no/maps/dir/59.86920 ... m2!4m1!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

aldri kjørt rundt eikeren før og det var jo fint og flott der :prop: møtte mye sykler langs veien der også :D

Her er noen bilder fra dagens tur bare finfine iPhone bilder da , er vel bedre en ikkeno ?

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

De 3 siste er tatt fra lunshpause med kvikk lunsj og appelsin:)

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Fine bilder, så da ut som en riktig ålreit tur :prf

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Cutless »

Så fin og blå himmel da gitt, alt bra med sykkelen?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

sykkelen har det fint den vettu cutless :D hu venter spent på nye dekk og sidevesker til europaturen som går av stabelen om kun 4 uker :prop: begynner og glede meg noe jæ... til det nå :D kommer nok en liten rapport fra den turen også her inne :D men da blir det fårhåpentligvis speilrefleks kvalitets bilder :D

du toven lurer litt på en telemarkstur snart mulig du kan slenge deg med på deler av den kanskje og muligens han derre mortenolb også ? hadde vært artig isåfall , nå er det jo langhelg rett rundt hjørnet for min del ihvertfall og da satser jeg på å kose meg noen mil på sykkeln :D

tenker en den runden her muligens ?
https://www.google.no/maps/dir/59.84162 ... m2!4m1!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Det burde vi få til :prf

Kunne eksempelvis møtes rett etter Svarstad der veien går mot Siljan.

Gjorde et par endringer, har ikke kjørt nedom Hjartdal før. Så veldig fint ut der :-) Tar litt lenger tid men

http://tinyurl.com/kpbkcly

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

funker for min del du er nok bedre kjent der nede en det jeg er , har aldri kjørt de veiene der før jeg , men syntes de så fine ut så :D

få med deg mortenolb og finværet så blir det tur vettu :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av mortenolb »

Når snakker vi? :P

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Veldig flotte bilder :thumleft

Skikkelig lunsj er alltid viktig på tur :knegg

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Elruts84 »

Heisann

Enten er det noe jeg ikke har fått med meg når jeg leste bloggen din eller så har du rett og slett aldri skrevet det. :lol

Men du sier du skal ha deg en tur til Alpene, er det en spesiell rute eller noen spesielle plasser du vil innom da? :-k

Flott blogg, kjekt å se bilder :prf

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

morten : jeg tenkte nå til langhelgen en gang visst været byr opp til dans da :prop: må få kjørt ut det siste som er igjen av dekk nå før jeg skifter, nye whitewalls kom på døra idag.

har ikke laget en spesiell rute, men jeg og en kompis har satt oss noen mål og det er på veien ned.
oslo-kiel
kiel-praha
praha-bratislava
bratislava-østerike og alpene.
østerike-slovenia
slovenia-croatia
croatia-venezia
hjem via italienske alpepass.

dette er sånn jeg ser for meg , om vi rekker alt eller ikke aner jeg jo ikke enda. men er ingen spesielle plasser jeg har sett meg ut enda tror det er såpass mye fine pass osv i alpene at det ikke blir et problem å kose seg der nede i croatia blir det litt mindre kjøring og mere avslapping og øl og sol :D

lordshaft: disse iphone bildene mine har ikke mye og stille opp mot dine, men dem fikk frem fin sol og varme :D

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

morten : jeg tenkte nå til langhelgen en gang visst været byr opp til dans da :prop: må få kjørt ut det siste som er igjen av dekk nå før jeg skifter, nye whitewalls kom på døra idag.

har ikke laget en spesiell rute, men jeg og en kompis har satt oss noen mål og det er på veien ned.
oslo-kiel
kiel-praha
praha-bratislava
bratislava-østerike og alpene.
østerike-slovenia
slovenia-croatia
croatia-venezia
hjem via italienske alpepass.

dette er sånn jeg ser for meg , om vi rekker alt eller ikke aner jeg jo ikke enda. men er ingen spesielle plasser jeg har sett meg ut enda tror det er såpass mye fine pass osv i alpene at det ikke blir et problem å kose seg der nede i croatia blir det litt mindre kjøring og mere avslapping og øl og sol :D

lordshaft: disse iphone bildene mine har ikke mye og stille opp mot dine, men dem fikk frem fin sol og varme :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Her er det mye bra på listen ser jeg... Når skal dere på tur? :-k

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

avreise er 8 juni med kielfergja :D ikke lenge til det gitt :prf

Svar