Den Store KTM LC4 690-tråden

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

For flere som skulle være interessert i å montere Duke 3 Akrapovic titanium anlegget på sin Duke 4 (2012 og opp):

http://www.ktmforums.com/forums/duke/54 ... ng-me.html" onclick="window.open(this.href);return false;


TLDR; Lenger inn i tråden blir det bekreftet at dette er fullt mulig, også med crashbars. Det eneste som er nødvendig er noen lengre bolter for festet visstnok.

Da blir det nok Akrapovic underbelly titanium anlegg på meg i løpet av sesongen! Hos AMD kostet dette 17 000 for hele settet (!). Han nevnte også at det ikke ble solgt så mange av det... I wonder why :)

Jeg legger nok sannsynligvis ut min nåværende Akrapovic slip-on og Leovicne midpipe ut for et billig salg når jeg bytter. Blir litt overflødig med 3 forskjellige eksosanlegg til biken :)


Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av LordShaft »

Jeg regner med du er klar over at du får relativt rimelig anlegg fra andre kontinenter, avhengig av kronekursen. Jeg fikk mitt ferdig levert på døren til under halv pris av den lokale sjappa.

Note 4

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Jepp, jeg vet at anlegget er å oppdrive mange andre steder også. Jeg tror også Hatle Motor har denne for salg for rundt 15k.
Det blir litt research i forkant av kjøp hvor jeg kan finne en grei deal :)

Av utenlandske KTM sjapper har bikersjersey.com vist seg å være en favoritt, men det ser ut som om de har trappet ned utvalget Powerparts i nettbutikken sin... :<
Det som er ekstra fint med bikerssjersey er at i Jersey er det ikke moms på varer. Da får man kun moms tillegget når varene kommer inn i Norge (altså ingen dobbelt-moms).

http://www.bikersjersey.com/faqs" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Snikendeugle skrev:For flere som skulle være interessert i å montere Duke 3 Akrapovic titanium anlegget på sin Duke 4 (2012 og opp):

http://www.ktmforums.com/forums/duke/54 ... ng-me.html" onclick="window.open(this.href);return false;


TLDR; Lenger inn i tråden blir det bekreftet at dette er fullt mulig, også med crashbars. Det eneste som er nødvendig er noen lengre bolter for festet visstnok.

Da blir det nok Akrapovic underbelly titanium anlegg på meg i løpet av sesongen! Hos AMD kostet dette 17 000 for hele settet (!). Han nevnte også at det ikke ble solgt så mange av det... I wonder why :)

Jeg legger nok sannsynligvis ut min nåværende Akrapovic slip-on og Leovicne midpipe ut for et billig salg når jeg bytter. Blir litt overflødig med 3 forskjellige eksosanlegg til biken :)


Bilde
BikersJersey.com skulle ha følgende for delene:

75605099200 is £839.10
75605907100 is £345.65
= £1184,75

Det er etter dagens kurs Kr 13929,-
Så med norsk moms blir det uansett rundt kr 17 000,-

De to delene ligger ikke på websiden deres, men de selger alt som KTM selger så lenge det finnes et varenummer.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av spidair »

sankyo skrev:4000 mil er vel ikke halvbrukt? Skrivefeil eller satser du på kondemnering etter 80000 km? 8-)
He he, neida, sykkelen var eid av en kompis av forhandleren og var bare kjørt de milene på veien og litt av dem på bane... Han hadde satt på litt ekstra utstyr, en toppboks og en liten vindskjerm (er ikke så tungt å kjøre opp til hundre og tredve...) samt orginal monterte holke varmere, utrolig deilig på kalde vår måneder skal jeg si deg...

Liker konseptet på supermotarden jeg og kommer nok til å kjøre noen år til på den... Fantastisk på dårlig vei (er ingenting som heter dårlig vei...) og den suger seg rundt svingene... :) At toppfarten "bare" er 190 km/t (har prøvd EN gang) gjør ikke meg noe, er skjeldent over 120 allikevel, så hva skal jeg med det? Aksen er det jo ingenting å si på, akset glatt i fra både en porsche et eller annet cabriolet og en mershe 600 SLX-XXXkompressorXXX et eller annet, til eiernes enorme irritasjon (slått av en forvokst moped liksom...), ut av lyskryss i Drammen i fjor sommer... De ville nok ha tatt meg igjen når det hadde gått en stund kanskje, da de har bedre toppfart, men opp til hundre hadde de ikke nubbesjans så jeg er godt fornøyd med det... :-)

Merket først på slutten av sesongen i fjor at jeg nådde opp på 690's potensiale (tok lappen i mai ifjor) da bakhjulet begynte å glippe litt inn og ut av svinger, men det er greit. Kjører på litt hardere gummi enn orginalt og det kan jo skyldes det... De nye dekkene var MYE bedre på grus og, håper jeg, tåler litt mer enn knappe 6000 mil...

Det eneste minuset er jo plassen da... Er ikke plass til noe dame der OG opppakning, men jeg har ingen planer om dame på en stund heller, så det får komme når det kommer... Så får jeg se da... Plassen vil jo bedres når jeg får ferdig side boksene også da... Har to store ammo kasser jeg tenkte å lage om til side vesker/bokser... De er jo vanntette og jeg tenkte å lage dem låsbare også... Og feste dem der fothvilerne til passasjer er nå... Vi får se.... :)

Lider av skikkelig PMS ihvertfall... Skulle ønske den j*vla snøen ble borte i går.... hehe :-)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Tobben84 »

Duke 3 R, denne er ikke ofte for salg i norge:

http://m.finn.no/mc/all/gallery.html?finnkode=55694365" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

Det er ikke så mange av disse i Norge, nei! Ihvertfall ikke sammenlignet med den nyeste utgaven.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
SMCR bruker samme motor, så denne inngår :)
Med full akra så bør man også mappe om sykkelen i så fall.
Jeg kjenner ikke så mye til ekstrautstyret for SMC'ene, men jeg tipper det er en fordel å bytte ut luftfilteret på lik linje som vi gjør med Duke 690 når vi mapper om og fjerner katalysator fra eksosanlegget.


Det enkleste må være å ha to stk komplette hjul inkl bremseskiver for Enduro/Supermoto mode.
Hadde vært gøy med SMC eller Enduro 690 for denne muligheten til å transformere sykkelen med så få grep :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Snikendeugle skrev: Med full akra så bør man også mappe om sykkelen i så fall.
Jeg kjenner ikke så mye til ekstrautstyret for SMC'ene, men jeg tipper det er en fordel å bytte ut luftfilteret på lik linje som vi gjør med Duke 690 når vi mapper om og fjerner katalysator fra eksosanlegget.


Det enkleste må være å ha to stk komplette hjul inkl bremseskiver for Enduro/Supermoto mode.
Hadde vært gøy med SMC eller Enduro 690 for denne muligheten til å transformere sykkelen med så få grep :)
Mapping skulle visst være inkludert i EVO kit'et. I alle fall sa ene forhandleren det. EVO 1 tror jeg de sa det het. Rundt 12k, titangrenrør.

Noen hete tips om hvor man kjøper brukte felgsett? Har søkt litt rundt, men enda ikke oppdaget "the holy grail" of sånt brukt. Må jeg bare holde øynene åpne på Ebay? :-k

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av cevillan »

TBI81 skrev:
cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.
Det er to plugger på 2013, men aner ikke om disse styres på noen måte.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av Snikendeugle »

TBI81 skrev:
cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.
Det er to plugger i Duke fra 2012 og opp.
Det har ihvertfall ikke hatt stor betydning utover at sykkelen skal være smooth i lave turtall. Problemet som er løsbart på Duke er ihvertfall en O2 kontroller som går rundt mappingen som er aktiv i lave gassåpninger. Denne mappingen har en altfor mager bensinblanding, noe som resulterer i en ekstrem usmooth gange på lave turtall.

Denne modden skal være plug and play for både SMC og Duke
http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Den Store KTM LC4 690-tråden

Legg inn av TBI81 »

Snikendeugle skrev:
TBI81 skrev:
cevillan skrev:
TBI81 skrev:Går SMCR inn i denne tråden mon tro?
Hva mer enn full-akra er "must have" på nykjøp mener dere?

Og er det noen som vet om et easy oppsett for grus på supermoto'en?
Ser jo relativt greit ut å gjøre det slik som han her:
http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690- ... 90-enduro/
Går absolutt inn her :thumleft

O2-kontroller er et must i mine øyne, med mindre de har tatt grep på 2015-modellene og sikret jevnere gange i lave hastigheter.
Var det to plugger tidligere eller bare en? Ble vel forbedret fra 2014 med to plugger i bruk under 4k rpm og en "som vanlig" over. 2013 synes jeg virket vel rykkete på lavt turtall. Måtte ha over 3500rpm på cruising.
Det er to plugger i Duke fra 2012 og opp.
Det har ihvertfall ikke hatt stor betydning utover at sykkelen skal være smooth i lave turtall. Problemet som er løsbart på Duke er ihvertfall en O2 kontroller som går rundt mappingen som er aktiv i lave gassåpninger. Denne mappingen har en altfor mager bensinblanding, noe som resulterer i en ekstrem usmooth gange på lave turtall.

Denne modden skal være plug and play for både SMC og Duke
http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ok, kanskje jeg missforstod hensikten med O2 kontrolleren. Skal lese på linken ..

Svar