GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: Globes Logg: iskald lyd i adventstid (ikke mc-relatert)

Legg inn av Snikkeren »

Det at det er hull i takplatene gjør ingenting. Platene er ganske diffusjonsåpne. Det er plastiken som er viktig når det gjelder diffusjonssperre. Få den så tett som mulig, og isoler godt rundt og spesielt over høyttalerne, så er det godt som gull. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ahhh...takker...ble nesten litt bekymra her nå for at jeg har gjort noe ugjenkallelig dumt :thx ...well..well..i så fall ikke første gang :redface men man lærer av sine feil... :thumleft

Får vel ta meg en tur på loftet etter vinteren å sørge for 100% tetting....det var kalde arbeidsforhold der oppe i dag ;e

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

aha: Snikkeren = Snekkeren... :idea

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

@Globe: Bare hyggelig. :thumleft

@Godtvoksen: Var ikke den innlysende da? :scratch
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:
@Godtvoksen: Var ikke den innlysende da? :scratch
det var det selvsagt - det hender det tar litt tid før jeg ser lyset....

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: PowerCommander montert :-)

Legg inn av Globe »

Etter at Snikkeren og Duville fikk sparket meg litt bak til å hive på meg arbeidsbuksa og kravle litt rundt på kryploftet her i huset, var veien engentlig ikke lang til å ta en tur i garasjen, fortsatt iført arbeidstøy. Der fikk jeg ryddet plass til kabling og montering av den nyervervede PowerCommanderen til TDM'n. FIkk den levert ferdig oppsatt for sykkelen og ettermontert LeoVInce (takk AJ :thx ).

Monteringa var veldig enkel, så nå ligger kablinga pent dandert sammen med originalt ledningssett og jeg kan ikke annet enn å glede meg enda mer til våren ](*,) ](*,) ;e

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg: PowerCommander montert :-)

Legg inn av AJ »

Bra! :thumleft
Du kommer til å merke forskjell - garantert! :janikk

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: PMS? OK!..men la meg spise i fred ihvertfal

Legg inn av Globe »

OK, situasjonen er som følger:

Kommer sent hjem fra jobb, sulten. Restene etter den øvrige familiens middag står klar, men kylling, ris, salat og loff...nei...det ekke det som frister nå. Titter inn i kjøleskapet....har lyst til å "bræse mæ noe", og hva finner jeg, jo en pakke med Lungemos. En pakke jeg måtte nærmest kjempe til meg når jeg var i butikken sammen med yngstedattera sist det var shoppingrunde her. "Lungemos?? Uæææ...er det menneskemat da?" utbrøt hun, sånn passe høyt...midt i butikken. :notlistening

Anyway, jeg fikk da den med meg i handlekurven, og nå lå den der altså, klar i vårt kjøleskap. Ingen hadde nok rørt den siden den ble lagt der etter handlerunden ;e

Jeg bræser i vei, fyrer opp en god kjel med spaghetti, "al dente" forståss....det tar 4 min og 30 sekunder, fosskokende, med denne nye Sopps Spaghettien (har dere lagt merke til det??...den "nye" spaghettien er tynnere enn den som var tildligere...fra Sopps mener jeg? Hmmm..ja ja..skal ikke dvele mer over det nå)

Legger ut en god porsjon med spaghetti og dekker senter av flaten med nystekt lungemos "Lungemos på en seng av spaghetti" :prf .....tar frem ketchupflaska...ja for det må også til på en slik rett. Da kommer minstedattera inn på kjøkkenet....."hva er du det har laget deg da pappa?". En hyggelig og helt oppriktig nysgjerrig spørsmål, kanskje hun til og med var ute etter en deling av måltidet :-k "Lungemos" sier jeg, sittende foran det relativt enkle danderte måltidet.

Reaksjonen uteble ikke...utbruddet var like klart formidlet som det ble ved situasjon: Innkjøp av lungemos. Jeg tilbød henne å smake, men nei...det var visstnok uaktuelt..."ok, lukt da...det lukter godt?" hun bøyer seg rolig og forsiktig ned mot tallerken....lukter litt...nei...hun syntes ikke det luktet særlig godt..."Men PAPPA....har du tegnet med ketchup på maten din??"..spørsmålet kom litt overraskende....."neeei....tegnet....nei jeg har vel ikke det...egentlig...eller...kanskje...neeeei" "Det ligner en tegning av noe" fortsetter hun. Kjenner at jeg nesten (bare nesten da) blir flau ved å skulle si HVA det er jeg har tegnet....så jeg lar det være ;e

Jeg har TROSS alt PMS, og jeg gjør jo med ketchup som jeg vil....og det gjør jeg...så lenge det er kun meg som vet hva jeg tegner......ser du hva jeg har tegnet??

Og...hva er galt med Lungemos??......foruten navnet da....God mat...synes jeg...av og til..:redface..når jeg får lyst til å "bræse meg noe" ;e

Takk for oppmerksomheten :thx

Lungemos på en seng av spaghetti
Bilde

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Globe skrev:OK, situasjonen er som følger:

Kommer sent hjem fra jobb, sulten. Restene etter den øvrige familiens middag står klar, men kylling, ris, salat og loff...nei...det ekke det som frister nå. Titter inn i kjøleskapet....har lyst til å "bræse mæ noe", og hva finner jeg, jo en pakke med Lungemos. En pakke jeg måtte nærmest kjempe til meg når jeg var i butikken sammen med yngstedattera sist det var shoppingrunde her. "Lungemos?? Uæææ...er det menneskemat da?" utbrøt hun, sånn passe høyt...midt i butikken. :notlistening

Anyway, jeg fikk da den med meg i handlekurven, og nå lå den der altså, klar i vårt kjøleskap. Ingen hadde nok rørt den siden den ble lagt der etter handlerunden ;e

Jeg bræser i vei, fyrer opp en god kjel med spaghetti, "al dente" forståss....det tar 4 min og 30 sekunder, fosskokende, med denne nye Sopps Spaghettien (har dere lagt merke til det??...den "nye" spaghettien er tynnere enn den som var tildligere...fra Sopps mener jeg? Hmmm..ja ja..skal ikke dvele mer over det nå)

Legger ut en god porsjon med spaghetti og dekker senter av flaten med nystekt lungemos "Lungemos på en seng av spaghetti" :prf .....tar frem ketchupflaska...ja for det må også til på en slik rett. Da kommer minstedattera inn på kjøkkenet....."hva er du det har laget deg da pappa?". En hyggelig og helt oppriktig nysgjerrig spørsmål, kanskje hun til og med var ute etter en deling av måltidet :-k "Lungemos" sier jeg, sittende foran det relativt enkle danderte måltidet.

Reaksjonen uteble ikke...utbruddet var like klart formidlet som det ble ved situasjon: Innkjøp av lungemos. Jeg tilbød henne å smake, men nei...det var visstnok uaktuelt..."ok, lukt da...det lukter godt?" hun bøyer seg rolig og forsiktig ned mot tallerken....lukter litt...nei...hun syntes ikke det luktet særlig godt..."Men PAPPA....har du tegnet med ketchup på maten din??"..spørsmålet kom litt overraskende....."neeei....tegnet....nei jeg har vel ikke det...egentlig...eller...kanskje...neeeei" "Det ligner en tegning av noe" fortsetter hun. Kjenner at jeg nesten (bare nesten da) blir flau ved å skulle si HVA det er jeg har tegnet....så jeg lar det være ;e

Jeg har TROSS alt PMS, og jeg gjør jo med ketchup som jeg vil....og det gjør jeg...så lenge det er kun meg som vet hva jeg tegner......ser du hva jeg har tegnet??

Og...hva er galt med Lungemos??......foruten navnet da....God mat...synes jeg...av og til..:redface..når jeg får lyst til å "bræse meg noe" ;e

Takk for oppmerksomheten :thx

Lungemos på en seng av spaghetti
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
(The Beast )

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Æ har ikke helt klart for mæ kordan Yamaha emblemet ser ut men vil huske at det kunne ligne litt på den ketchupklatten, men en annen ting, smaksløkene til dattera di e nok mere velfungerende enn dine. Slutt å røyk

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:-k Smaksløkene er det nok ingenting feil med ;e Synes det smaker godt jeg...både før og etter oppnådd sivilstatus som røyker 8)

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Ja ja, sikkert godt for de som liker det, men æ e nok enig med dattera. Æ tok en råsjanse med røykinga, men du e altså en eksrøyker :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Felles for alle røykere er vel det at de alle egentlig ikke vil være det....men nei...jeg har enda ikke oppnådd status EKSrøyker :redface

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Ja ja, sikkert godt for de som liker det, men æ e nok enig med dattera. Æ tok en råsjanse med røykinga, men du e altså en eksrøyker :thumleft
Men Globe tar ikke en "røyk". Nei, nei! :[-( Han tar (og nyter!) en sigarett! Er en viss nyanseforskjell på det, ser du... :janikk

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Så sant, så sant AJ. De som er røykere de suger rullings...vi andre vi inntar nyyyydelsesmiddelet ved tilfeldige festlige anledninger, "fordi vi fortjener det" :knegg

Svar