Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Gammelgutt

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Gammelgutt »

Dårlig sommer?. Jeg har da rundet 30000 km. :mc7

Pollti

Legg inn av Pollti »

I går skiftet jeg olje på Kim - Il Comet. Det var Castrol hel syntetisk på den men herre og skaper, det var asfalt som ble tappet ut etter fattige 2500 km. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å skifte filter men det så fælt ut i filterhuset også. Bunnsilen hvor tappepluggen sitter var helt tett så her har det gått for seg. Mistenker at det kanskje har skjedd en reakson mellom rester av mineralolje og syntetisk. I uheldige tilfeller dannes det sludge mellom crackete og ucrackete oljeprodukter og det kan jo være at det har skjedd her ?
Cagges mineraloje var like blank og gul som da den ble fyllt på og uten spor av bensin. Etter kjørelengden å dømme så burde totalt motorhavari inntreffe hvert øyeblikk nå men Frode og Mario målte 148 psi i komp så sylinder og stempel er bra og ingen avbrenning av gearolje i sylinderen tilsier at veivlagrene har det godt de også. Mario var svært fornøyd etter å ha stilt squishen ned til 0,7 mm. Jeg vet ikke hva squish er for noe men det høres jo flott ut da \:D/ Det er visst et eller annet med eksosventilen.
Eneste feilen Mario fant var at eksosventilen ikke åpner og stenger seg når tenningen settes på men den åpner og stenger som den skal når motoren går så da er det visst ikke så nøye. Den årlige torturen tar på når en italiener med null respekt for rødmerking på turtelleren og et fleksibelt syn på fartsgrenser prøvekjører :doh

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg skal aldri mere skifte olje på Kabul Kareten og fikse baklysene. Nå prostituerer den på det mest veneriske og nekter å starte, Den tror nok at den skal ut på en stygg lang tur. :8-[

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Let sleeping dogs lie, er det noe som heter. Jeg vet ikke hva det betyr, men det låter fint. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg lyser herved foreløbig fred over Kabul Kareten og minnes den med vemod. Et oljeskift ser ut til å ha blitt Den Siste Olje for den. Dr. Rune skal undersøke levningene og gjøre litt voodo hvilket innebærer styggelig mye banning,sverting og sure galleoppstøt. I disse sterkt lokale voodo ritualene begynner alle ord på F. :knegg Eller som min russiske nabo så treffende sa det til nabolagets kvisete pøbelbarn en sen kveld, dere broker ike F ordet for å beskrive det kvinnelige kjonnsorgane, dere kan si itte istedet. Kvisetrynene rødmet kledelig og Olga tok seg en vodka til. :lol Selv satser jeg heller på å taue og KK til nabolagets selverklærte heks, bilen trenger nok bare særriøst mye trommeterapi og griseblod ofring. :-k Da tenker jeg hun får kommunens kulturpris til neste år også. Sterke scener fremover tror jeg.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Griseblod er tingen....med litt svineinfluenza så hoster den igang...litt feber og dårlig kjøling en stund men så roer det seg ned til det vanlige... :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg tror at hele starteren har brent opp og at all strømmen går til jord, samtidig er det litt rart at det ikke går an å taue den igang. Men det er betryggende og beroligende å igjen ha en ånkli møkkabil med høyeste Sitron Standard :banansplit Igrunnen så har bilstandarden vært for høy alt for lenge så det var jo på tide at det kom en standard senking til vanlig nivå igjen. Jeg vet om en nesten strøken grønn Pony som det står bak en låve, tror jeg ska ta en tur bortom og høre hva som feiler den. Kan være liv laga der.
Bilen til naboen har bensinpumpe problemer som vi løste i går. Jeg er sikker på at Sheriffen mister munn og mæle av denne hai tekk løsningen. Vi har tapet en 10 liters påhengsmotor tank fast på taket og med slange ned til forgasseren. og det funker fint som bare det. Tenningslåsen er litt uggen og, så vi lasket opp permanent tjuvkobling i motorrommet for å starte og koblet ut choken. For når en må ha huet ned i motor rommet og en må operere gasseren samtidig som en operer svært skrujern for å få start og da ble choken bare i veien. For mange ting som virker som det skal er et onde ! :terge

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

Pollti skrev:Jeg tror at hele starteren har brent opp og at all strømmen går til jord, samtidig er det litt rart at det ikke går an å taue den igang. Men det er betryggende og beroligende å igjen ha en ånkli møkkabil med høyeste Sitron Standard :banansplit Igrunnen så har bilstandarden vært for høy alt for lenge så det var jo på tide at det kom en standard senking til vanlig nivå igjen. Jeg vet om en nesten strøken grønn Pony som det står bak en låve, tror jeg ska ta en tur bortom og høre hva som feiler den. Kan være liv laga der.
Bilen til naboen har bensinpumpe problemer som vi løste i går. Jeg er sikker på at Sheriffen mister munn og mæle av denne hai tekk løsningen. Vi har tapet en 10 liters påhengsmotor tank fast på taket og med slange ned til forgasseren. og det funker fint som bare det. Tenningslåsen er litt uggen og, så vi lasket opp permanent tjuvkobling i motorrommet for å starte og koblet ut choken. For når en må ha huet ned i motor rommet og en må operere gasseren samtidig som en operer svært skrujern for å få start og da ble choken bare i veien. For mange ting som virker som det skal er et onde ! :terge
Detta går Skrotmekk en høy gang!! syns jeg ser dette ekvipasjet på veien!! :lol ;e :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jammen, det virker fint selv om det ser litt dumt ut. Skal se om jeg får tatt bilde i morgen.

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

På tale om kreativ "mekk": husker jeg en historie på 90-tallet, oppi Lofoten der jeg kommer fra..
Under etableringen av Lofoten Teaterlag, var det diverse Studenter og bohemer som rekte innom bygda, den ene særere enn den andre, :roll :scratch
Nok om det: en av disse teater-damene sørfra: Pen forsåvidt men for mye bohem for min smak, hehe :redface
Hu kjøpte en gammel mazda 323 rullemala svart og støgg som juling, men den gikk da fint :) .. på en fest så klarte hu å miste nøklene til bilen,
Jeg jobbet som mekaniker og foreslo da å bestille nytt tenningslås og hele pakka, men det ville hu ikke ha noe av, og spurte om vi på verkstedet kunne jukse til noe? så den gikk an å starte etc.
Hmm :scratch Okey vi pellet av hele ruklet under rattet, rattlås og alt, satte da inn en (hold dere fast )en billig plast on/off bryter og en ditto plast bryter med Fjær på, til start :knegg :lol
Fryd og gammen den starter å går, men er klin umulig å låse! drit i det sier dama og lar det stå til.. :knegg
joda: tiden går, og utpå vintern står bilen utenfor Hotellet/Baren der de fleste samles til fest. ( jeg også ) mange pleide å kjøre sjøl til hotellet og ta taxi hjem. stenge tid nærmer seg og dama går ut for å ta seg en blås og vente på taxi'n da ser hu at Mazda'n er vekke!! jøsses.
Hu sier at hun skal melde den stjålet dagen derpå, men der må jeg korrigere henne og sier at bilen er jo "ulåst" og da får man ikke noe krav på forsikringa etc, :[-X
jaja den er nok tapt eller kjørt til havs,,

Men denne historia ender ikke der: Neste dag spasere dama til Teateret (veien går forbi hotellet), DER står den jævla bilen!!
Attpå til med full tank og ny wunderbaum i speilet !!
:lol ;e :knegg :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er'e mulig!? :oh
Ja, ja... lykken står den .... ja? åssen var det igjen :dontknow
Samma det!
Artig historie, hansraymond :knegg

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re:

Legg inn av Intruder »

Jalmar skrev:Mange setter jo stor pris på å bli over rasket en gang i mellom.

Eller som det sto å lese i profilen til en biker: I love to screw on bikes. :bananas

Ble på en måte rasket over på sykehus torsdag da jeg skulle ultralydundersøkes på et unevnelig sted. :notworthy:
En norsk og en svensk damelege--følte meg litt ille berørt... =;
Da sa den svenske : Det er vel ikke hver dag De får så stor oppmerksomhet der av 2 damer samtidig........... :lol :banansplit :erte
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

He he, men det er forunderlig hvor lite flaut det er å ligge der med bassen i været når de medisindamene holder på. Gynekologene er visst veldig glade for sommerferiene, det er 3 uker hvor de kan se folk i ansiktet ;)

Kabul Kareten har fått mye oppmerksomhet på Bil & Røkkel Verkstedet til Dr. Rune. I går fikk vi ut starteren som er helt oppbrent. Som antatt så gjorde den kortslutningen der slik at all strøm gikk til jord. Men bilen ville fremdeles ikke starte den.
Bytte av hovedrele for motorstyring og litt kabelspleising gjorde underverker, da fikk vi tauet den igang. Og borte var feilmeldinger på ABS,Air Bag, sentral lås også. Leste av feilmeldinger på computeren og den viste null feil, når vi satte inn gamle releer for motorstyring så suste det inn med feilmeldinger og blinkende røde lys. Her har det vært mye rart som har skjedd i ædabæda systemet tydeligvis. Idag skal Kabul Kareten få ny bytte starter, da tenker jeg det blir liv i denne gamle lett slitne damen igjen og den er klar for 13 nye år på Kongerikets Krøtter Stier.
Forresten tvilsomt om den holder 13 år til. Det begynner så smått å bli en del Stålmark angrep på bunnplata ser jeg. Skiftet alle bensinrørene og bremserørene til bakhjulene for de hadde ikke holdt lenge også tapet vi listene til frontruta så de ikke henger og slenger. Litt ånkli køstum er flott. Gammel drit ruller lengst ! :vs

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

I mitt tilfelle var det tassen,ikke bassen,som ble beskuet.. :thumleft
Forresten,bruker de lupe hver gang ? :sover :-$
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Intruder skrev:I mitt tilfelle var det tassen,ikke bassen,som ble beskuet.. :thumleft
Forresten,bruker de lupe hver gang ? :sover :-$
Bare når de slipper å dra frem mikroskopet.......
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar