Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da var det tide med en oppsummering av dagens hendelser, som har blitt endel nå.. Idag når jeg sto opp, begynte på jobb kl 07.00, og ved 07.30 ca begynte det å gå slag i slag.. For ved 07.30 tiden fikk jeg meld fra en som hadde sett sykkelen min på finn.no.
Og han lurte fælt på om det var en 2012mod, etter endel meld og jeg prøvde å forklare han at det var en 2012mod kjøpt for rundt 2uker siden helt ny.. Han påsto nemlig at det var en eldre modell.. Han spurte også om jeg hadde tracking controll knapp på den på styret... Og da begynte jeg å tenke, det var det nemlig på demo sykkelen jeg prøvde, men ikke på den jeg har nå..
Etter mye luring og fustrasjon tok jeg opp mobilen, og fikk kontakt med Aj (Trur jeg vekka han, sorry for det).
Men ihvertfall, Aj ba meg sjekke opp med yamaha norge og ramme nummeret, og se om det faktisk var en eldre type jeg hadde fått eller hva det var...

Etter omsider fikk jeg svar, og sykkelen som jeg kjøpte for rundt 2uker siden, og som skulle være en splitter ny R1 2012mod, viste seg å være en overligger ifra 2011. Dette har ikke forhandleren informert meg om, og i kontrakta står det også at det er en 2012mod, og ingen verdens ting om at det er en overligger...

Etter enda endel frustrasjon, irritasjon, matpause, og diverse fikk jeg snakket med forbrukerkontoret, og forklarte situasjonen, og de sa jeg helt klart kunne heve kjøpet, ettersom jeg ikke hadde blitt informert om dette på noen som helst måte. Jeg har altså betalt full pris som en 2012modell koster ny, og fikk en overligger fra 2011 uten å vite noe. Og det står heller ikke skrevet ned noe sted..

Etter arbeidsdagen var endt fikk jeg med meg broren min ned til forhandler. Og fikk konfrontert han med at det var en overligger ifra 2011, og at sykkelen ikke oppfyller de kravene som vi ble enige om, og at sykkelen ikke er lik den modellen jeg prøvde og som jeg skulle ha.. Så jeg sa at jeg krevde å heve kjøpet. (Dette sa de på forbrukerkontoret at jeg kunne kreve, ettersom sykkelen oppfyller ikke de krav som den skal, og at jeg ikke har blitt informert på noen som helst måte at dette var en sykkel ifra 2011)
Og forhandleren så ut til å se min side av saken, og sa at dette ordnet dem helt sikkert. Han måtte først snakke med de som han fikk sykkelen levert ifra, og han skulle ringe meg igjen i morgen.. Så da er det bare å vente på telefon ifra han og høre hva han sier i morra... Han virket ihvertfall forståelsesfull..

Huff nå var jeg sliten i skrive armen ;-)

Edit: Forbrukerkontoret sa også at jeg kan kreve å heve kjøpet pga at forhandler har både sagt og skrevet at det var en 2012mod, noe det ikke er.. Det var rett og slett kontraktbrudd fra forhandlers side..

Ps. Stor takk til Aj, :prf For å være en god informant, og råd og slikt at jeg fikk ordnet opp og sjekket opp i dette på riktig måte

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Får håpe det flasker seg og at du får hevet kjøpet.

Teknisk sett bør du det, siden det er klart avtalebrudd å levere fjorårets modell under "falsk flagg".
I praksis kan små forhandlere uten god økonomi likevel forsøke å stritte imot... pluss at de i det hele tatt har gjort det de har gjort, tyder jo ikke godt...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Se her ja :D . Dette greide du fint. Tilbake i null, kjempe bra. 2011-2012, dem kommer ikke unna den :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen

Nei forbrukerkontoret sa også at der har dem gjort en feil, de IKKE kommer seg unna. Ettersom de har skrevet det svart på hvitt at det er en 2012 mod, noe det ikke er... Så blir spennende å høre hva dem sier i morra

Brukeravatar
Coach
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.

Legg inn av Coach »

Vi venter i spenning på forsettelsen. Håper de tar den tilbake.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Dette går nok i boks Lasse.
Bare si som SVOLP, ikke tenk på penger :roll . Det er noe i det, det er nok hva som sitter inne i hode våres. Er man glad i en sykkel, så kan kansje man kan se av noen kroner på budsjettet. Jeg er sikkert litt over normalen når jeg tar en røyk og en kaffe hver morgen sammen med Busan min. Har en finn sykkel synes jeg selv, mange er uenig. Men det er bare jeg som har mine følelser. Lurer alltid litt på bytte jeg også, men er litt uenig med meg selv der. Klokt å vente kansje :-k.
Ønsker deg lykke til med valg av ny sykkel :D .

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Nå ble jeg i godt humør lasse, du har jammen mere flaks en de fleste :prf
Dette går fint, å du kan finne deg en sykkel fra en forhandler du stoler på :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Busa Trond: Lukter nok en ZZR1400 her...synes jeg ;-)

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Globe skrev:Busa Trond: Lukter nok en ZZR1400 her...synes jeg ;-)
Er nok enig med Globe her Lasse. Jeg kjørte den ZZR etter å ha kjørt Busa fast noen år. Er nok en fin tur sykkel som kan ta YZF i både bunndrag og på topp. Men busan er sterk helt nede i registeret, men på topp merket jeg ikke forskjeld, sikkert som på YZF din.. Er helt sikker på at kona mi står med min lest hvis jeg spør om ZZr, hadde hun sittet på. Men moro er det :prop:

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Gode nyheter dette! Tilbake i null og klar for ny jakt? :thumleft
Tvilsom forhandler da dessverre. Meget rart om ikke de visste dette ..

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei sann folkens!

På tide med en oppdatering fra denne kanten... Har både vært på karlstad tur med mange koselige folk ifra mc-siden.
Pluss idag har jeg tatt med meg fruen og prøvekjørt Honda CBF1000, været var ikke det helt beste, men vi fikk ihvertfall prøvd den.
I morra skal jeg ta med meg fruen og prøvekjøre Kawasaki SX1000.. Så får vi se hvordan inntrykket av den blir.. Intrykket av hondaen var ihvertfall meget bra... Rask og frisk sykkel, og utrolig god for både passasjer og fører.. :prf

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Håper du testet sykkelen lenger enn 20 minutter, så du ikke går i samme fella en gang til!
Hvordan gikk det med R1-en, fikk du igjen hele summen fra forhandler eller? :-)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Fikk testet den endel den her CBFèn, var mye lik sittestilling som på TDMèn.. Og det likte vi :D
Men personlig liker jeg utseende på SX1000 bedre, så vi får se hvordan den er å sitte på i morra.. Skal prøve den en goood runde også :prf

Ang R1, så venter jeg på telefon ifra forhandler idag eller i morra.. Så vi får se, ellers får jeg gå hele veien med forbrukerrådet. Ettersom de også mener jeg kan heve kjøpet. Så føler jeg står sterkt i denne saken egentlig..

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Du hadde i alle fall et hyggelig hell i uhellet. :thumleft
Ser frem til å høre hva du har å si om Z1000sx, en sykkel som scorer høyt hos meg selv!
Var til vurdering da jeg skulle handle nysykkel, men kom frem til at det ble for dyrt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Tilbake meld av den sykkelen kommer i morra :thumleft
Skal også skrive en litt lengre oppsummering av min erfaring med CBFèn i morra :prf

Svar