Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft
quote]

I mine øyne er dette helt fullstendig "mindre pent ut" ville ikke hatt det for betaling en gang , men takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Ville heller hatt et bagasjebrett(som det nevnes litt lengre ned i tråden) med en eventuelt avtagbar sissybar løsning ser 1000 ganger penere ut, dermed kan du få med deg litt på bagasjebrettet og en sekk som tres ned på sissybar som også vil fungere som ryggstøtte ved behov, just my 2 cents.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft
quote]

I mine øyne er dette helt fullstendig "mindre pent ut" ville ikke hatt det for betaling en gang , men takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Ville heller hatt et bagasjebrett(som det nevnes litt lengre ned i tråden) med en eventuelt avtagbar sissybar løsning ser 1000 ganger penere ut, dermed kan du få med deg litt på bagasjebrettet og en sekk som tres ned på sissybar som også vil fungere som ryggstøtte ved behov, just my 2 cents.
Da får vi nok bare forbli uenige tror jeg :lol

Toven

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Vi er alle forskjellige gett :prf Cutless nevnte festemåten te Kriega, veldig enkelt med enten 4 stropper man kobler sammen til 2 stropper - legges så bare under sal så 4 stk øyer stikker ut på sidene. Ellers så kan man ta de 4 stroppene og feste de til rammen under salen - litt mer permanent løsning men tar ikke mer enn 20 sek å løsne stroppene igjen.
Så har du krokene som festes i øyene og strammer baggen mot salen

Tankversjonen har jeg ikke satt meg inn i. Tror Lordshaft bruker den?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Streeten også :redface

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Streeten også :redface
Selvfølgeli, jeg kommenterte bare sykkelen på bildet :thumleft
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Streeten også :redface
Selvfølgeli, jeg kommenterte bare sykkelen på bildet :thumleft
Mhm... :redface :sorry

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av biker7 »

Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
kule tja.. mulig disse løsningene på bildet er praktiske de, men pent var det ihvertfall ikke. :lol Nå er jo ikke gode bagasjeløsninger og pent utseende noen lett match, men jaggu er det penere med Bagster enn detta her da. Ellers så hadde jeg jo Bags Connection tankveske på en tidligere sykkel også. Funket bra dette også. :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Lenge til sykkelen er i hende? :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Beklager men jeg synes slike hardcase bokser på en slik type sykkel ser hårreisende dumt ut. Tankvesken er grei nok da...
Joda, det er praktisk med slike låsbare hardcaser, men pent er det så absolutt ikke, og vertfall ikke på en sånn sykkel synes jeg.

Lenge til sykkelen er i hende? :-k
Den blir sendt fra England den 18.oktober og i følge forhandler så skal dem klare å få den klargjort for levering til undertegnede 24-25.okrober. :prf

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

EDIT:
Hey!!! Innlegg nummer 2000 gitt! :P :p[/quote]


get a life :lol
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:EDIT:
Hey!!! Innlegg nummer 2000 gitt! :P :p
get a life :lol
Mitt liv er helt utmerket det :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da er valget tatt. Jeg gidder ikke å bruke 6.000,- på noe man kan bli avhengig av og som man i utgangspunktet ikke trenger. Da begynner jeg mye heller å røyke igjen, og det er jo ikke spesielt lurt det heller, hehe. Så Quickshiften er valgt bort. Denne kan derimot monteres senere uansett for en rimleigere penge hvis jeg skulle ønske det.

I steden så skal jeg ha justerbare hendeler (slike sorte) samt at dem legger opp et 12-V uttak til styret (eller så). Kommer jo til å bli en del langturer så jeg føler det er mer riktig enn Quickshift i første omgang.

I tillegg til disse justerbare hendelene og kobling av 12-V uttak så skal jeg jo også ha:

- Arrow Slipon
- Hvit baklykt (LED)
- "Adjustable Rearsets" som det heter. Gjør at jeg kan justere fothvilere etc.
- Comfort sal (lav type)
- Bremseveskebeholder (eller hva det kalles) i sort metall.
- Varmeholker

I tillegg til dette så ble den levert med følgende utstyr som kampanje:

- Belly Pan (deksel under eksosrørene bak forhjlulet
- Wind Screen (kåpe)

Da tror jeg at jeg skal si meg fornøyd. Mailen er sendt og avgjørelsen er tatt.

Baggasjeløsning finner jeg selv ut av i løpet av vinteren, men har mer eller mindre bestemt meg for løsninger fra SW-Motech. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hva jeg skal på siden og hvordan det blir seende ut på sykkelen.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:Da er valget tatt. Jeg gidder ikke å bruke 6.000,- på noe man kan bli avhengig av og som man i utgangspunktet ikke trenger. Da begynner jeg mye heller å røyke igjen, og det er jo ikke spesielt lurt det heller, hehe. Så Quickshiften er valgt bort. Denne kan derimot monteres senere uansett for en rimleigere penge hvis jeg skulle ønske det.

I steden så skal jeg ha justerbare hendeler (slike sorte) samt at dem legger opp et 12-V uttak til styret (eller så). Kommer jo til å bli en del langturer så jeg føler det er mer riktig enn Quickshift i første omgang.

I tillegg til disse justerbare hendelene og kobling av 12-V uttak så skal jeg jo også ha:

- Arrow Slipon
- Hvit baklykt (LED)
- "Adjustable Rearsets" som det heter. Gjør at jeg kan justere fothvilere etc.
- Comfort sal (lav type)
- Bremseveskebeholder (eller hva det kalles)
- Varmeholker

I tillegg til dette så ble den levert med følgende utstyr som kampanje:

- Belly Pan (deksel under eksosrørene bak forhjlulet
- Wind Screen (kåpe)

Da tror jeg at jeg skal si meg fornøyd. Mailen er sendt og avgjørelsen er tatt.

Baggasjeløsning finner jeg selv ut av i løpet av vinteren, men har mer eller mindre bestemt meg for løsninger fra SW-Motech. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hva jeg skal på siden og hvordan det blir seende ut på sykkelen.
Det er ikke dårlige valg du har tatt her:) vanskelig å argumentere for at du MÅ ha QS :-)å
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar