FredrikE24 skrev: 27 jul 2022, 19:10
Trenger man egentlig mikrokontroller? Jeg tror jeg hadde klart å løse det uten. Om jeg hadde tenkt meg litt om. Kanskje en opamp eller to hadde gjort susen om jeg tenker rent intuitivt.
Det er liksom det som er litt gøy i mitt hode med dette å løse oppgaven på en mest mulig elegant måte. Det er derfor jeg er litt på at du skal ta dette litt videre.
Kan godt være det kunne løst seg uten som du sier, og det er gøy og holde på med dette, men så er det dette med tiden da... vi har vært inne på dette ridligere også. Når du TROR du kunne løst det uten mikrokontroller som er utdannet og har erfaring innen dette, så kan du jo tenke deg tiden som en amatør som meg må bruke for å få til dette. Det krever også at jeg faktisk har komponentene som trenges. Opamp er ikke noe jeg kan huske jeg har bestillt.
Jeg har kjøpt mye rart, men jeg har ikke ALT. Det tar også opp til en måned før jeg har komponentene jeg mangler i posten etc.
Så jeg prøver liksom å då til noe med det jeg faktisk har til rådighet og som ikke sluker alt for mye tid. :)
Men tegner du et koblingsskjema som du tenker utfører oppgaven og navngir spesielt opampene med riktig betegnelse så kan det godt hende jeg tar dette videre. Men jeg må ha en god dytt før jeg evt. setter i gang føler jeg. :)