Dette er en varmepistol med temperaturjustering som skal brukes til random ting i furtebua. I hovedsakt til å lodde av komponenter etc.

Har en Dremel i skapet som brukes svært lite. Kan være godt å ha en liten som denne,. Har ikke noe spesielt å bruke den til, men man vet ikke, og til den prisen :)Bjerknez skrev: 01 sep 2022, 21:45Det var så lite :)
Merk at dette ikke er en Dremel erstatter. Til det er den for svak. Men har testet den litt og den kutter fint tynne gjenstander etc. men denne er kun til presisjonsjobber. Jeg vil bruke den til å fjerne baner på kretskort og generelt til elektronikk.
Du kan se en review av den her:
https://youtu.be/pSuaS11QeWY
Takk for det :)JoeHugin skrev: 04 sep 2022, 11:34 Nydelig arbeidsbenk, hadde ikke forventet å finne oscilloskoper og lab-PSUer på et MC forumDigger det!
Jeg mener en "testbenk" skal preges av organisert kaos. Man må finne det man skal ha når man skal ha det.Bjerknez skrev: 04 sep 2022, 12:01Takk for det :)JoeHugin skrev: 04 sep 2022, 11:34 Nydelig arbeidsbenk, hadde ikke forventet å finne oscilloskoper og lab-PSUer på et MC forumDigger det!
"Nydelig" vet jeg ikke. Det er generelt ganske stappet og rotete på benken, men jeg vet nå vertfall hvor jeg finner tingene mine![]()
Driver og pusler litt med elektronikk og mikrokontrollere etc. på fritiden. Bare for hobby og jeg må (om jeg får si det selv) si at jeg har lært ganske mye grunnleggende innenfor elektronikk og programmering av mikrokontrollere de siste to årene.
Her er forøvrig en av tingene jeg har kokt sammen i furtebua selvsagt med god hjelp fra Youtube. Det er ikke min oppfinnelse dette, men det er nå vertfall et produkt jeg ikke kan se selges noe sted i verden:
https://bjerknez.no/problemer-med-at-ba ... gen-13815/
Takk for detJoeHugin skrev: 04 sep 2022, 14:20Jeg mener en "testbenk" skal preges av organisert kaos. Man må finne det man skal ha når man skal ha det.Bjerknez skrev: 04 sep 2022, 12:01Takk for det :)JoeHugin skrev: 04 sep 2022, 11:34 Nydelig arbeidsbenk, hadde ikke forventet å finne oscilloskoper og lab-PSUer på et MC forumDigger det!
"Nydelig" vet jeg ikke. Det er generelt ganske stappet og rotete på benken, men jeg vet nå vertfall hvor jeg finner tingene mine![]()
Driver og pusler litt med elektronikk og mikrokontrollere etc. på fritiden. Bare for hobby og jeg må (om jeg får si det selv) si at jeg har lært ganske mye grunnleggende innenfor elektronikk og programmering av mikrokontrollere de siste to årene.
Her er forøvrig en av tingene jeg har kokt sammen i furtebua selvsagt med god hjelp fra Youtube. Det er ikke min oppfinnelse dette, men det er nå vertfall et produkt jeg ikke kan se selges noe sted i verden:
https://bjerknez.no/problemer-med-at-ba ... gen-13815/
Morsomt å lære seg sånt, har drevet med det i noen år selv - problemet mitt er at jeg har 10 millioner interesseområder, så sliter med å gjøre ferdig prosjekter
Kul og veldig bred hjemmeside du har også.
Er nok en ganske massiv oppgradering i forhold til 10'ern :)FredrikE24 skrev: 16 sep 2022, 07:07 Bestilt 14 Pro selv, har iPhone 10, som fungerer, men batteriet begynner å bli slitent og høyttalerne virker ikke lenger.
Jeg har troa på at den kommer ganske fort jeg
Siterer min egen post for å fortelle at en noe kraftigere UV lykt ankom i posten i dag. Gleder meg til å teste denneBjerknez skrev: 09 sep 2022, 04:03 Fikk også litt "Solder mask" (usikker på hva alle disse benevnelsene av produkter er på norsk). Det er altså en slags "epoxy" man bruker på kretskort for å isolere baner som ligger åpne. Kan også brukes som "lim" for å feste småting til kretskort. Herdes ved hjelp av UV lys.
Desverre var den medfølgende lykten med UV lys i beste fall lite effektiv, så en ny 10W UV lykt er bestillt og på vei i posten :)
6.JPG
Jepp. Ikke meningen man skal glane inn i den nei