Du kan ha rett i det muligens. Men det forandrer ikke det faktum det som diskuteres vedrørende lover og regler. Det er nok ikke mange som kunne forutse hva som kom inn over oss. Vi ble nok tatt på sengen alle mann. Så begynte man febrilsk med å stanse ned landet. Den bortskjemte befolkningen vi er, så var jo det å ikke få dra på hytta helt forferdelig. Munnbind var flaut i starten, men i dag er dte ganske vanlig og de fleste bruker det. Nettopp fordi dem har over lang tid påbudt dette i mange tillfeller. På sikt ser vi mennesker flere og flere som bruker det og da synes man til slutt at det er greit å bruke det slev også.Pistoneros skrev: 04 apr 2021, 11:32 Artig å lese hvordan man så på dette for ett år siden. Ref denne tråden. Nå er situasjonen ganske uforandret med tanke på pandemien men tiltakene svinger med hylekoret av mektige røster og kan i mange tiltak virke økonomisk styrt!
For man vil jo ikke skille seg ut vil man vel?
Ja vi er på mange måter like tette hele gjengen når det kommer til mange ting. Hver gang det kommer en ny koronaregel så ser man tobakksrøykende FRP'ere brilliere i kommentarfeltene i lokalavisen og på Facebook, og selvsagt har disse menneskene langt mer innsikt rundt dette enn de som jobber med dette hver dag.
Jeg er på ingen måte noen rævslikker og Erna kan ta seg en bolle med mye av det hun mener og står for, og jeg har mine mistanker rundt vaksinene som har blitt presset frem i full fart. Men jamt over tror jeg neppe Erna eller andre er tjent med å holde Norge stengt. Noen tjener selfølgelig på det, som dagligvarebutikker etc. men jeg tror nok at det mest lønsomme er å ha en fornøyd befolkning og dermed åpne landet igjen.
Så vil man sikkert finne enkeltsaker som er diskuterbare muligens, men hvis man prøver og se det store bildet, så tror jeg tross alt at vi skal være hoppende glade for at vi bor i kanskje verdens rikeste land. Så får vi heller bare bli grinete om vi ikke får poppet cognac'en på hytta.