Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Yamalube'n er sikkert grei nok - forbruksvare. Du får forøvrig kjøpt Shell Advance Chain Ultra på Shell-stasjonene - den er ganske så bra. Hadde det ikke vært for at jeg kjører grusvei, ville den vært helt fin, men fester seg fort sand i den ved sånn kjøring. På asfalt - null problem.
Ah, ad dekk, ja når det begynner å bli nedslitt på midten, så er det på tide å bestille nytt dekk eller ringe forhandler og høre om ledig tid - slitasjen pleier alltid å gå overraskende fort på slutten. Luksusvarianten er å dra innom en MC-forhandler og kjøpe nye dekk ferdig montert på sykkel. Koster mer, men har tatt den varianten selv et par ganger - suverent kjappeste og minst arbeidskrevende. Slapp av med en kaffe mens gutta på verkstedet jobber :-)
Ah, ad dekk, ja når det begynner å bli nedslitt på midten, så er det på tide å bestille nytt dekk eller ringe forhandler og høre om ledig tid - slitasjen pleier alltid å gå overraskende fort på slutten. Luksusvarianten er å dra innom en MC-forhandler og kjøpe nye dekk ferdig montert på sykkel. Koster mer, men har tatt den varianten selv et par ganger - suverent kjappeste og minst arbeidskrevende. Slapp av med en kaffe mens gutta på verkstedet jobber :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Jeg vet at den er møkkete
Det var litt vått på veien da den ble kjørt fra Drammen og hit. Men skal nok få vasket den snart :-)
Carpas Crap a talk

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Ja hadde jeg enda kunnet unne meg den luksusen å kjøre på egenhånd til forhandler så ville jeg vurdert det nå. Har jo en kompis som skal gjøre dette for meg men han er så himla treg. Jeg får vel holde meg til svingete veier enn så lenge da.....RuneMC skrev:Yamalube'n er sikkert grei nok - forbruksvare. Du får forøvrig kjøpt Shell Advance Chain Ultra på Shell-stasjonene - den er ganske så bra. Hadde det ikke vært for at jeg kjører grusvei, ville den vært helt fin, men fester seg fort sand i den ved sånn kjøring. På asfalt - null problem.
Ah, ad dekk, ja når det begynner å bli nedslitt på midten, så er det på tide å bestille nytt dekk eller ringe forhandler og høre om ledig tid - slitasjen pleier alltid å gå overraskende fort på slutten. Luksusvarianten er å dra innom en MC-forhandler og kjøpe nye dekk ferdig montert på sykkel. Koster mer, men har tatt den varianten selv et par ganger - suverent kjappeste og minst arbeidskrevende. Slapp av med en kaffe mens gutta på verkstedet jobber :-)
Hvor lang tid bruker et verksted på å skifte dekk da?
Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Her i Rana er det ingen dekkpushere som gjør hele jobben. Hjulene må du pent ta av og sette på selv.
Jeg regner med at de har fått klager på stramme/slakke kjeder eller glemt ett eller annet slik at de sikrer seg og får eieren til å gjøre det.
Jeg regner med at de har fått klager på stramme/slakke kjeder eller glemt ett eller annet slik at de sikrer seg og får eieren til å gjøre det.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Nå har jeg sendt mail rundt til tre forskjellige forhandlerne av dekk i nærområdet for å få et pristilbud på Metzeler Roadtec Z8 Interact Sport Touring Rear Tire + omlegging.
Bare en av disse som profilerte Metzeler (Hurum dekk) men de får vel sikkert tak i det allikevel.
Bare en av disse som profilerte Metzeler (Hurum dekk) men de får vel sikkert tak i det allikevel.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Han som driver Hurum Dekk er en veldig ok fyr. Han kjørte Kawasaki i mange år. Og de har invistert i utstyr (hjuladapter som gjør at MC hjul passer i balanseringsapparatet) for balansering av MC dekk.Carpa skrev: Bare en av disse som profilerte Metzeler (Hurum dekk) men de får vel sikkert tak i det allikevel.
Har bare gode erfaringer med dem.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Så bra
Leste på nettsiden deres at de hadde utstyr for å skifte MC dekk også :-)

Leste på nettsiden deres at de hadde utstyr for å skifte MC dekk også :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Nå har jeg vært ute og tatt bilder av dekkene på sykkelen og håper dere kan fortelle meg om det fortsatt er ok å kjøre med disse eller om jeg bør få skiftet før jeg kjører noe?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Ingen prekær fare men det er klart at du må begynne å tenke på dekk.
Du har vel lært minimum dekkmønster?
Du vet at mønster er for å drenere vann på vått og ikke for grep på tørt?
Du har vel lært minimum dekkmønster?
Du vet at mønster er for å drenere vann på vått og ikke for grep på tørt?
Sist redigert av simpson den 22 apr 2013, 21:01, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Skift begge to, de er utslitt.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Joda, men vanskelig å måle de 1.6mm... Er definitivt mest slitt midt på dekket men det er jo normalt, på sidene er det god dybde og da har jeg jo godt grep i svingene..simpson skrev:Ingen prekær fare men det er klart at du må begynne å tenke på dekk.
Du har vel lært minimum dekkmønster?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Det er sånne små korte "broer" mellom mønsterklossene, når mønsterklossene er slitt så disse er i samme høyde som klossene, så bør det skiftes - vet ikke om det var godt forklart? Ser ut som om det er så og si slitt ned til disse, men litt vanskelig å se utifra fotoene.
Monsterbike i Drammen har drop-in tror jeg... de gjør ihvertfall hele jobben om du vil... tar ca 1 time, og husker ikke om de tar timesbetalt eller fast pris per dekk (kan det ha vært 500,- isåfall - hvis du kjøper dekkene der - ellers er det dyrere for medbragte dekk... et par år siden jeg byttet der så prisen kan uansett ha endret seg)
Monsterbike i Drammen har drop-in tror jeg... de gjør ihvertfall hele jobben om du vil... tar ca 1 time, og husker ikke om de tar timesbetalt eller fast pris per dekk (kan det ha vært 500,- isåfall - hvis du kjøper dekkene der - ellers er det dyrere for medbragte dekk... et par år siden jeg byttet der så prisen kan uansett ha endret seg)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- boblehue
- Innlegg: 237
- Registrert: 11 sep 2012, 11:32
- Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Skiftet til fersk gummi i dag hos Hestmann motor på Ensjø. Bridgestone BT-023 GT. 4500,- ferdig pålagt med oppsmøring og stramming av kjedet. Vurderte Metzler, men etter å ha tenkt litt over hvor jeg kjører mest så falt valget på Bridgestone. De har en hardere rullebane enn Metzler og blir derfor ikke så fort flate som Metzler. Som å kjøre ny sykkel. :-)
Min anbefaling er å ikke gå for Metzler før du med mer erfaring klarer å bruke hele dekket på svingete vei. Du vil fort få flat rullebane med de mykere Metzler dekkene.
Min anbefaling er å ikke gå for Metzler før du med mer erfaring klarer å bruke hele dekket på svingete vei. Du vil fort få flat rullebane med de mykere Metzler dekkene.
boblehue
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
du får tak i dekkdydemåler på biltema til 30 kr.Carpa skrev:Joda, men vanskelig å måle de 1.6mm... Er definitivt mest slitt midt på dekket men det er jo normalt, på sidene er det god dybde og da har jeg jo godt grep i svingene..simpson skrev:Ingen prekær fare men det er klart at du må begynne å tenke på dekk.
Du har vel lært minimum dekkmønster?

Eller du kan bruke et skyvelære... noe usikker om du har det men..
I gammle dager fikk du dekkdydemåler i plast gratis på bensinstasjon.. men usikker på om en får det lengre..
Har på følesen at det er stort sett pøler en får der nå...
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Dekka dine er slitte ja, men ikke helt utslitte.
På tørr veg gjør de en helt bra jobb ei stund til, men når det plutselig bøtter ned er det ikke sånn lenger... Altså; du har lite å gå på med tanke på vannplaning. Så det er OK godværsdekk, bare ta med VISA`en og la regndressen ligge hjemme. Kommer det regn er det bare å ta inn på hotell
Husk at spesielt på slutten ser det ut som dekk slites mye kjappere enn når de er nye. "Plutselig er corden synlig.
(Mye mønster på sidene betyr bare at de er pinglekjørte) (Det er OK å kjøre pinglete)
På tørr veg gjør de en helt bra jobb ei stund til, men når det plutselig bøtter ned er det ikke sånn lenger... Altså; du har lite å gå på med tanke på vannplaning. Så det er OK godværsdekk, bare ta med VISA`en og la regndressen ligge hjemme. Kommer det regn er det bare å ta inn på hotell

Husk at spesielt på slutten ser det ut som dekk slites mye kjappere enn når de er nye. "Plutselig er corden synlig.
(Mye mønster på sidene betyr bare at de er pinglekjørte) (Det er OK å kjøre pinglete)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Har du 1,6 mm på det minste målet uansett hvor på dekket er det ok, men alder på dekket er også av betydning.Carpa skrev:Joda, men vanskelig å måle de 1.6mm... Er definitivt mest slitt midt på dekket men det er jo normalt, på sidene er det god dybde og da har jeg jo godt grep i svingene..simpson skrev:Ingen prekær fare men det er klart at du må begynne å tenke på dekk.
Du har vel lært minimum dekkmønster?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Sannsynligvis har disse sittet på siden sykkelen var ny. Den har gått 15 000 og er en 2007 modell så gummien er nok litt hard.simpson skrev:Har du 1,6 mm på det minste målet uansett hvor på dekket er det ok, men alder på dekket er også av betydning.Carpa skrev:Joda, men vanskelig å måle de 1.6mm... Er definitivt mest slitt midt på dekket men det er jo normalt, på sidene er det god dybde og da har jeg jo godt grep i svingene..simpson skrev:Ingen prekær fare men det er klart at du må begynne å tenke på dekk.
Du har vel lært minimum dekkmønster?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Har fått pris på Metzler dekk på 4650 kr så prismessig er det vel ikke så mye å si på det og akkurat disse Metzeler dekkene jeg har bedt om pris på skal jo være bra til så mangt Ref egen dekktråd her inne...boblehue skrev:Skiftet til fersk gummi i dag hos Hestmann motor på Ensjø. Bridgestone BT-023 GT. 4500,- ferdig pålagt med oppsmøring og stramming av kjedet. Vurderte Metzler, men etter å ha tenkt litt over hvor jeg kjører mest så falt valget på Bridgestone. De har en hardere rullebane enn Metzler og blir derfor ikke så fort flate som Metzler. Som å kjøre ny sykkel. :-)
Min anbefaling er å ikke gå for Metzler før du med mer erfaring klarer å bruke hele dekket på svingete vei. Du vil fort få flat rullebane med de mykere Metzler dekkene.
Ensjø er uaktuelt for meg å kjøre inn til.

Gosj, er vanskelig uansett om man skal velge kjedespray eller dekk skjønner jeg :-)å
Lurer på om det finnes et eget bachelor studie for MC

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Siden gummi er ferskvare
synes jeg du bør bytte ja

- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Tror jeg har sett hva du mener å de begynner å bli ganske like høye/lave...RuneMC skrev:Det er sånne små korte "broer" mellom mønsterklossene, når mønsterklossene er slitt så disse er i samme høyde som klossene, så bør det skiftes - vet ikke om det var godt forklart? Ser ut som om det er så og si slitt ned til disse, men litt vanskelig å se utifra fotoene.
Monsterbike i Drammen har drop-in tror jeg... de gjør ihvertfall hele jobben om du vil... tar ca 1 time, og husker ikke om de tar timesbetalt eller fast pris per dekk (kan det ha vært 500,- isåfall - hvis du kjøper dekkene der - ellers er det dyrere for medbragte dekk... et par år siden jeg byttet der så prisen kan uansett ha endret seg)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Yes, bare å bytte, spes hvis gummien er hard. Hard = glatt og tro meg du ønsker ikke forhjulsglipp i regnvær... Ca 15 000 km er bra nesten uansett merke. De mer sportslige variantene som "sitter som klistret" kan holde ned mot 5000-7000, mens touring varianter holder fra 10000 - 15000 km, og noen få holder lenger enn det, men da kan slitestyrke ha blitt prioritert foran aller best grep.
Metzeler er fint til den typen sykkel. Tror det matcher vekt på sykkel bra.
Metzeler er fint til den typen sykkel. Tror det matcher vekt på sykkel bra.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Nå var kompisen innom og så på dekkene mine og han sier som en av dere nevnte her inne at så lenge det er tørt på veien så går det fint men de bør skiftes ganske kjapt.
Skal jeg kjøpe gjennom han så bør jeg velge mellom Pirelli eller Dunlop
Skal jeg kjøpe gjennom han så bør jeg velge mellom Pirelli eller Dunlop
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Joda, et eller annet sted har jeg da detEasyRider skrev:
Eller du kan bruke et skyvelære... noe usikker om du har det men..

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- boblehue
- Innlegg: 237
- Registrert: 11 sep 2012, 11:32
- Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
- Bosted: Drammen
- Kontakt:
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Hehe. Motorvei eller ikke så vil du nok slite mye på rullebanen. Kommer nok ikke til å ha nedlegg nok til å slite mye mer enn midten av dekket. Blir bra uansett ned nye dekk. Du vil merke forskjell på kjøreegenskapene garantert.
boblehue
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Live to ride, ride to live.
[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.
Re: Carpas Blogg - Høy på gøy igjen
Ingen tvil. Bytt ved første anledning.
En av dårlige egenskapene til mc-dekk, i allefall assfalt-gatedekk av typen som benyttes på gatesykler er at på slutten av sin levetid kan man oppleve at mønsteret forsvinner veldig fort. Grunnen til det oppgis av forståsegpåerer at på slutten av levetiden er der lite masse igjen i dekket til å transportere bort varme.
Har selv opplevd at dekket har krympet fra slitemerke til synlig kord i løpet av en dagsetappe (ok, jeg bidro vel ikke nevneverdig til å holde dekket kaldt).
Med mønsterert som det fremstår kan man trygt kjøre syklen, så ingen grunn til bekymring. Du må bare være oppmerksom på at dekket slites mye fortere.
Således støtter jeg anbefalingene du allerede har fått om å skifte ved første anledning.
Husk at dekket er vår livsforsikring. Svikter dekket er det sansynligvis kvelden. Dårlig prioritering å prøve å spare på dekkene.
En av dårlige egenskapene til mc-dekk, i allefall assfalt-gatedekk av typen som benyttes på gatesykler er at på slutten av sin levetid kan man oppleve at mønsteret forsvinner veldig fort. Grunnen til det oppgis av forståsegpåerer at på slutten av levetiden er der lite masse igjen i dekket til å transportere bort varme.
Har selv opplevd at dekket har krympet fra slitemerke til synlig kord i løpet av en dagsetappe (ok, jeg bidro vel ikke nevneverdig til å holde dekket kaldt).
Med mønsterert som det fremstår kan man trygt kjøre syklen, så ingen grunn til bekymring. Du må bare være oppmerksom på at dekket slites mye fortere.
Således støtter jeg anbefalingene du allerede har fått om å skifte ved første anledning.
Husk at dekket er vår livsforsikring. Svikter dekket er det sansynligvis kvelden. Dårlig prioritering å prøve å spare på dekkene.