Syns det blir litt feil å "klage" når man ikke er villig til å slippe lukus man har for å få bedre økonomi. Selger du sykkelen og kjøper deg Corolla blir nok økonomien bedre

mortenolb skrev:Du har tydeligvis ikke lest alt. Orker ikke ta hele greia på nytt, men kort oppsummert;
Bilen må fikses, aner ikke hvor mye, og evt. kan den selges for 70-80k. Lånet er på 106k for øyeblikket. De pengene i mellom har jeg ikke.
Motorsykkelen trenger service og slitedeler for ..tja, 10 lapper ca? Og jeg aner ikke hvor mye jeg kan få for den. Blir jo forespeilet helt nede i 30 lapper av diverse, selv om jeg nekter å tro på at en 5 år gammel sykkel er verdt like mye som en 15 år gammel sykkel i samme klasse. Den har jeg 66k i lån på for øyeblikket.
Så om jeg selger så er jeg jo bare enda mer fucked enn jeg er nå, og uten nevnte kjøretøy. Det er ikke fordi jeg _ikke velger bort luksusen_, det er fordi jeg valgte luksusen i utgangspunktet og den har nå tatt meg igjen og er i ferd med å spise meg opp. (Overdrevet)
mortenolb skrev:Boliglån har jeg ikkeTror den mest solide løsningen her blir å refinansiere all gjeld, og gjøre det beste ut av det.
Ok.. skal skjerpe meg...mortenolb skrev:Skjerp deg, Ove. Jeg har sagt direkte motsatt. Skulle gjerne hatt en drittbil jeg slipper å tenke på. Dog har jeg fysisk ikke plass inni en UP. Det hjelper, som du vet godt, særdeles lite nå. Jeg er jo fullstendig klar over det, men jeg får ikke noe mer penger av å være klar over det.
Jeg har én halvdyr gitar. Å si til noen som spiller gitar at de klarer seg uten blir nøyaktig det samme som å si til deg at du skal klare deg uten motorsykkel.
Utrolig nok har jeg luftet den for salg - ingen interesse. Det hadde uansett ikke løst noe som helst. Hadde betalt ned 1/3 av mastercardet.
Dette er nok ingen dum idemortenolb skrev:Boliglån har jeg ikkeTror den mest solide løsningen her blir å refinansiere all gjeld, og gjøre det beste ut av det.
Gitaren må du jo beholde!mortenolb skrev: Gitaren har jeg vært åpen for å selge, men som sagt ingen som er interessert. Gitarmarkedet er ikke tilstedeværende for tida.
Tusen takk for det, skal se hva de sier!Geiroe skrev:Si fra hvis de skal flå deg, så kan vi se hva vi får til. Har VAG-COM også.
hahaTommas skrev:Finn ei nøden dame med leilighet, og lyst til å sitte bakpå. Så flytter du rett inn der, og krever henne for halve utgiften til motorsykkel
![]()
(den pilsen gikk rett i fletta!)
Du burde jo ta imot det tilbudet nå for du vet jo hvor mye de tar på verksted.mortenolb skrev:Tusen takk for det, skal se hva de sier!Geiroe skrev:Si fra hvis de skal flå deg, så kan vi se hva vi får til. Har VAG-COM også.