Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Har ikke fått prøvekjørt noe sykkel idag. Men sx1000 skal prøves sammens med fruen i morra. Så full beskrivelse av min erfaring med sx1000 og cbf1000 kommer i morra kveld. Nå er det tv tetting. Prøver ut tapatalk nå forresten og er fornøyd med det sålang :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var det på tide med en oppdatering til folket her :thumleft
Har enda ikke fått vært å prøvekjørt Kawasaki SX1000, men skal prøve å få gjort det i førsten av neste uke. Som er rett rundt hjørnet.
Forresten så har jeg fått beskjed ifra forhandleren hvor jeg kjøpte R1 sykkelen min, at jeg får hevet kjøpet :prf
Skal ned til de i morra og levere sykkelen, og får betalt tilbake alt jeg har betalt til de, pluss at dem betaler ned lånet som jeg har på sykkelen :D Så det er toppers!

Derfor er det bare å få prøvekjørt den SX1000 sykkelen, og se hvordan den er med både fører og passasjer. Så blir det vel å kjøpe seg ny sykkel om ikke så lenge... Prøvde som sagt CBF1000 sykkelen, men synes den var litt slapp egentlig, ihvertfall med to på.. Men både jeg og fruen satt godt på den. Så man skal ikke se bort ifra at dette er sykkelen vi ender opp med.. Men som sagt, jeg liker SX1000 sykkelen bedre, ihvertfall utseendemessig, så vi får se hvordan den er å kjøre.. Sitter både jeg og fruen godt, og resten stemmer, så skal man ikke se bort ifra at valget blir på denne sykkelen :D

Men uansett, nå får jeg først få levert sykkelen der i morra, og prøve å se om jeg kan få prøvekjørt sxèn.. Så får vi ta det derifra..
Beklager den lange vente tiden, men var egentlig på vei til å dra saken med heving av kjøpet på R1sykkelen inn til forbrukerrådet. Men dagen føre jeg skulle dra ned tid, fikk jeg mail ifra forhandleren om at de skulle ordne det.. Så da er jo alt bare toppers :prf

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

lasse_hansen skrev: Forresten så har jeg fått beskjed ifra forhandleren hvor jeg kjøpte R1 sykkelen min, at jeg får hevet kjøpet :prf
Skal ned til de i morra og levere sykkelen, og får betalt tilbake alt jeg har betalt til de, pluss at dem betaler ned lånet som jeg har på sykkelen :D Så det er toppers!
Kjempenyheter :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
lasse_hansen

joo skrev:
lasse_hansen skrev: Forresten så har jeg fått beskjed ifra forhandleren hvor jeg kjøpte R1 sykkelen min, at jeg får hevet kjøpet :prf
Kjempenyheter :thumleft
Yess, blir godt å få levert den igjen i morra, og få penga tilbake. Så kan jeg starte mc jakten igjen.. Gleder meg stort til å prøve SX1000 forresten..

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Lasse`s logg

Legg inn av Globe »

Hey...Hey....Blir spennende å høre dine/deres inntrykk av Z1000SX :)

Lykke til med testinga...

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var jeg hjemme igjen. Og R1 sykkelen var levert, fått penger tilbake og lånet ble betalt ned :thumleft
Eneste jeg tapte var 5000kr, som var etableringsgebyret og renter og slikt som var blitt på lånet.
Ellers fikk jeg tilbakebetalt hele summen.

Var også innom en annen forhandler her i området og hørte på Kawasaki SX1000 sykkelen, og jeg og fruen skal bort å prøvekjøre denne i morra kl 09.00... Så får vi se hvordan denne sykkelen er :yeyeye

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Med et potensielt tap på et par titusener ved bruktsalg må du vel si deg rimelig fornøyd med den løsningen, vil jeg tro :thumleft
Håper det ikke er for lenge til du er på veien igjen! Ser ikke slik ut med tanke på prøvekjøringer og slikt :prop:

Så får vi håpe at værgudene kan ta litt høyde for oss tohjulte denne sommeren...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Jeg er meget fornøyd med hevingen av kjøpet. Skulle jo egentlig bare mangle, når forhandleren bryter kontrakta, og jeg må selv finne ut at denne ikke er modellen jeg sa jeg skulle ha... men men,
Nå åpnet det seg flere dører for prøvekjøring av sykkel. Så det blir spennende å se hvordan jeg og fruen trives oppå en SX1000 :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var jeg inne igjen etter å ha prøvekjørt SX1000...
Ble utrolig overrasket over denne sykkelen, både jeg og fruen satt godt på den. Utrolig godt faktisk. Kjørte over 1,5t uten stans, og når vi først stoppet endte det med at vi satt oss på og kjørte mer :knegg
Kona likte seg utrolig godt bakpå denne sykkelen..
Etter prøveturen gikk turen tilbake til forhandler, og bestilte en Kawasaki SX1000 2012mod, grønn. med fult koffertsett i grønt, både sidevesker og toppboks, tanktrekk og med 2stk akropovitch slip on på :P :p
Så nå er det bare å vente 1ukes tid, så skulle sykkelen være klar for henting :knegg :yeyeye :prop: WEEE

Nå må jeg løpe ut igjen, skal hjelpe en kompis å skru på en bil, som dama og jeg skal kjøpe etterhvert :prf
Måtte bare innom å få luftet dette :thumleft

Mere av prøveturen kommer etterpå, hvordan jeg følte sykkelen var :vs

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft
Hehe... Gratulerer så mye. Moro dette ordnet seg.
Også akra eksos også, dette blir bra :vs

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Ser man det! Alt ordner seg for snille gutter :prf
Gratulerer så mye med ny sykkel :knegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Lasse`s logg

Legg inn av Globe »

GRATTIS, hva annet kan jeg si enn godt valg, rett utstyr og riktig farge! :) Nice!

Brukeravatar
lasse_hansen

Forhandler ringte istad, og sa at alt er bestilt, men ble ikke akra potter, ble Leo Vince, akra potene var det utrolig lang levering på, pluss at de nå hadde gått opp i pris. Så da gikk jeg for leo vince isteden :thumleft Håper det ikke er alt for store forskjellen :scratch Var vist carbon de også

Takk til de som gratulerer meg med sykkel forresten :prf
Regner med at dette er en sykkel jeg og fruen kan trives på, LEEENGE! :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Noen som har noe erfaring med Leo Vince potter? Er de bra?? Hvordan er det med db-killer, følger dette med? Er dette noe man kan ta ut og sette inn, osv?

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Leo Vince er vel et av de mest kjente leverandørene av slip-on/eksosanlegg til sykler. Skal være bra saker.
De jeg har sett har hatt fastskrudd DB-killer i endestykket, som man kan skru ut om man ønsker. :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar