Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag gikk turen sørover 33 til Minne og Eidsvoll. Middagspause på Nebbenes, før jeg tok 180 på østsiden av Hurdalsjøen til Hurdal Torg. Fin-fin sykkelvei med forholdsvis lite trafikk og fine svinger. Fra Hurdal Torg fortsatte jeg på 180 til Lygna, hvor jeg tok Rv.4 til Mjørlund. Der svingte jeg inn på 244 som går til Lena. Bortsett fra Rv.4 er alle disse veiene nokså svingete og passer godt til sykkelkjøring. Det er et lite problem, det er stedvis okså humpete på 180 i Skrukkelia og 244 gjennom Kolbu. Men holder en et moderat tempo går det bra.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Hadde du glemt kameraet ditt ? :eh

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tenkte aldri på å ta med fotoapparat da jeg reiste. Så det lå trygt og godt hjemme.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

En skal overlate tenkinga til hesten for den har så stort hode. Gammelt jungelord. :oh

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Pollti skrev:Hadde du glemt kameraet ditt ? :eh

Nå har jeg aldri------ Globes inndoktrinering overgår det meste------- trodde aldri dette skulle komme fra en med over 2000 innlegg :=D>

Pollti

Legg inn av Pollti »

Tro kan du gjøre i kirken. Desmo er skikkelig god til å fotgrafere og idag savnet jeg bildene hans.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Tro kan du gjøre i kirken. Desmo er skikkelig god til å fotgrafere og idag savnet jeg bildene hans.
Helt enig :thumleft
Og på de veiene han kjørte, bl.a 244'en er det både mange fine svinger og flott utsikt utover flatbygdene på Toten. Og skulle man forville seg innover mot f.eks. Svartungen er det enda mer vakkert landskap å se på og som gjør seg godt på bilder.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Pollti skrev:Tro kan du gjøre i kirken. Desmo er skikkelig god til å fotgrafere og idag savnet jeg bildene hans.

Nå var det ikke Desmo sine manglende bilder kommentaren min gikk på - mer Globe sine stadige oppfordringer ombilder som nå har smittet over på en som har lagt inn en mengde innlegg og ikke har nevnt dett før som jeg har registrert. Synd om du tok det som en fornærmelse da, det var jo ikke ment som det.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du klarer ikke å poste noe som jeg kan oppfatte som fornærmende. :knegg En god grunn til at jeg ikke poster bilder er at jeg ikke kan fotografere og det jeg tar bilder av er overveiende mest sannsynlig bare interessant for meg :-k Sånn sett er det greit å være sær og leve ut det. :janikk Nedenunder ser du et eksempel på et ånkli interessant bilde jeg har tatt. Veeeldig interessant egentlig hvis en vet hva en skal se etter og på . Dette skal forresten bli amerikanske Ford biler. :\m/:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tok en liten "Totenrunde" med Neil i dag. Det var godt å se sola igjen etter noen grå dager. Det er liksom "best" å kjøre i sol. :thumleft
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg ble middagssulten i dag også, så jeg dro ned til Nebbenes på Eidsvoll Verk for å spise. I dag brukte jeg Velte-petter som framkomstmiddel. Møtte noen andre sykler i dag på nedoverturen. Jeg hadde en ørliten ekkel opplevelse på hjemturen. Det skjedde oppe i Skrukkelia. I en slak høyresving kjørte jeg på ei kuruke. Den var jammen glatt, for jeg kjente at veigrepet forsvant et ørlite øyeblikk. Heldigvis var ruka så liten at jeg fikk kontakt med asfalten igjen etter bare noen tiendeler av et sekund. Værst var det at jeg fikk "dekorert" kjøreskoa med kumøkk. Det kom litt på sykkelen også, men det er så lite at det kan få sitte på til det blir vaskedags igjen. Skoa fikk en omgang såpe og vann da jeg kom hjem, så nå er de gode som nye igjen.
Pogo

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Kuruker er skummel å komme "over" ja, er ikkke moro å få på hverken sykkel eller utstyr det gitt
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Bensinsøl,dieselsøl,ekskrementer fra ulike dyr og olje fra traktorer m m m er ei trafikkfelle,er mye rart langs veiene. :8-[
I går kjørte jeg påny en kilomerer eller så i oljelekkasje fra en traktor..
:mc3
Lek frøken detektiv og meld fra,var tipset fra UP. :oh :[-(
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det var da ikke noe koselig. Jeg har respekt for asfalt som er våt i striper. Det kan være glatt på slike.
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Synes det er værst hvis det er litt vått på veien, da ser en ikke om det er sølet noe-derfor går det veldig trått med meg på vått..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar