Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Ca. 3 timer siden nå og spenningen målte nesten det samme.
EC68277A-35C3-4D68-B466-30C286E89B83.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Forøvrig er jeg ferdig med kattevasken som tidligere nevnt. Pleier å bruke litt WD40 på metalldeler etc for en viss beskyttelse.
E5A0F47D-7DDA-4DA4-AEA6-AF4AFF71F8F3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5030
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Kanskje det er måleinstrumentet? :-k :knegg :P

Neida, i morgen måler du nok sikkert 12,6V-12,7V et sted, og der vil det sannsynligvis ligge lenge.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 okt 2022, 15:17 Kanskje det er måleinstrumentet? :-k :knegg :P

Neida, i morgen måler du nok sikkert 12,6V-12,7V et sted, og der vil det sannsynligvis ligge lenge.
Hahaha, den ventet jeg faktisk på. Hvorfor tok det så lang tid?? :lol :lol

Ja, du har nok rett. Skal måle igjen i morgen. Godt jeg ikke har en Fluke, for da hadde jeg nok hatt for dårlig spenning på batteriet :knegg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5030
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, jeg må sette batteriet mitt på lading konstant, bestandig lavt, gammelt eller nytt batteri spiller ingen rolle. At det kan være noe med Fluke-instrumentene mine har aldri falt meg inn!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 okt 2022, 15:24 Ja, jeg må sette batteriet mitt på lading konstant, bestandig lavt, gammelt eller nytt batteri spiller ingen rolle. At det kan være noe med Fluke-instrumentene mine har aldri falt meg inn!
Merkelig... jeg er usikker på hvilket merke mitt batteri er, men det kan jeg jo sikkert sjekke etterpå...

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5030
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av FredrikE24 »

Var litt ironisk ment, siden jeg har Fluke og stoler så blindt på dem :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 okt 2022, 16:10 Var litt ironisk ment, siden jeg har Fluke og stoler så blindt på dem :knegg
Hehe, jeg tror nok ikke multimeteret mitt lyver her. Men nå har jeg jo ikke målt med Brymen 869S da. Kanskje jeg burde prøve det. Kanskje jeg finner ut at batteriet egentlig er flatt? :knegg

JoeHugin
Innlegg: 227
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N
Bosted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av JoeHugin »

Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 05:27
JoeHugin skrev: 22 okt 2022, 23:28 Nice. Hva tegner du i? KiCAD?
Jeg bruker EasyEda til dette. Er dette jeg har blitt vant til å bruke og det er uhyre enkelt. :)
Ja, det er mye av det samme. Sluttresultatet blir jo bra lell 😎

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 23 okt 2022, 18:31
Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 05:27
JoeHugin skrev: 22 okt 2022, 23:28 Nice. Hva tegner du i? KiCAD?
Jeg bruker EasyEda til dette. Er dette jeg har blitt vant til å bruke og det er uhyre enkelt. :)
Ja, det er mye av det samme. Sluttresultatet blir jo bra lell 😎
Vertfall mer enn bra nok og trolig overkill til hobbybruk. Kan ikke se for meg at EasyEda skulle komme til kort med min kunnskap vertfall. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Noen små endringer på kretskortet jeg postet tidligere.

Fant ut at jeg ville bytte ut spenningregulatoren fra HT7333 til HT7833. Forskjellen på disse to er i hovedsak at begge er LDO regulatorer (Low Dropout). Det vil si at man kan gi strøm til kretskortet med kun ETT 18650 batteri. Batterier mister jo spenning etter hvert som noe trekker strøm og det fine med å kun bruke ETT 18650 batteri er at man slipper å tenke på balansering etc. Man bruker bare et kretskort som kalles TP4056 som forhindrer at batteriet over/underlades og man kan også lade opp batteriet med samme enheten.

Hovedfordelen med HT7833 regulatoren er derimot at denne takler 500mA i steden for 250mA som den gamle klarte.

Jeg har valgt og ikke integrere dette i kretskortet da jeg vil at kretskortet på en måte kun skal være "grunnsteinen" i designet slik at jeg kan modifisere og bygge kretser rundt denne ved behov.

HT7833 regulatoren takler maks 8V input og regulerer ned spenningen til stabile 3.3V. Hvis jeg feks. får et behov av å bruke en 12V strømforsyner, så kan jeg bare sette på en "buck konverter" før kretskortet. Men jeg har planer om å montere dette kortet inne i en boks og gi det strøm via USB (5V).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

I dag fikk jeg "solder mask" i flere farger i posten. Eller "loddemaske" som det heter på norsk....(?)

Veldig kjekt og ha når man skal isolere baner etc. på kretskort, eller bruke det som et generelt "lim" for å holde ting på plass. loddemasken herdes ved hjelp av UV lys på noen få sekunder.

Dette er ikke lim som kan sammenlignes med epoxylim. Loddemaske er i utgangspunktet beregnet til å brukes på veldig små steder på veldig små områder og trenger ikke styrken som et generelt epoxy lim har. Som regel er en liten "dert" ytterst på tuppen av en tannpirker nok til de fleste oppgaver vedrørende reparasjon av baner på kretskort etc.

En slik 100ml flaske vil nok kunne gå i arv, men dem kostet ikke all verden og det fungerer utmerket. :thumleft

Jeg har grønn fra før, og her er resten av fargene.
soldermask.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7100
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av dypen »

AliExpress konto’n holdes aktiv skjønner jeg :twothumbs:
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 27 okt 2022, 13:09 AliExpress konto’n holdes aktiv skjønner jeg :twothumbs:
Hehe, ja.

Fikk nettopp tilbake nesten 600 kroner for varer jeg har bestillt, men som er på vei fordi forsendelsen har tatt for lang tid. (3 måneder)
Det liker vi :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 14:38 Forøvrig er jeg ferdig med kattevasken som tidligere nevnt. Pleier å bruke litt WD40 på metalldeler etc for en viss beskyttelse.

E5A0F47D-7DDA-4DA4-AEA6-AF4AFF71F8F3.jpeg
Har lyst til å bruke ord som ikke akkurat egner seg på trykk,,, men den sykkelen er noe for seg selv.. :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7100
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av dypen »

Fin sykkel, kunne godt tenkt meg en tur :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 27 okt 2022, 15:30
Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 14:38 Forøvrig er jeg ferdig med kattevasken som tidligere nevnt. Pleier å bruke litt WD40 på metalldeler etc for en viss beskyttelse.

E5A0F47D-7DDA-4DA4-AEA6-AF4AFF71F8F3.jpeg
Har lyst til å bruke ord som ikke akkurat egner seg på trykk,,, men den sykkelen er noe for seg selv.. :twothumbs:
Takk for det rolf-arne :redface
I denne tråden passer alt seg på trykk. Spesielt hvis det har en positiv baktanke :knegg

Ja, det er den desidert mest komplette sykkelen jeg har hatt så langt. Men som tidligere nevnt får man aldri i pose og sekk. Sykkelen er stor og tung og egner seg dårlig offroad nettopp av den grunnen.

Men på landeveien er jeg kongen på haugen, føler jeg selv vertfall. :redface

Sykkelen er jo også ganske dyr. 370ish tusen for en fabrikkny sykkel. Om den er verdt prisen kommer jo ann på hvilke preferanser man har. Men blar man opp, så får man gleden av å kjenne kreftene og momentet til et 2.5 liter 3 sylindret beist med 220NM. tilgjengelig ganske langt ned i registeret. :)

I tillegg føles sykkelen 100% premium. Lite plast og mange smarte løsninger. Motoren er en del av designet og trenger ikke å pyntes på med plastdeksler etc.

Kunne jeg tenkt meg en annen sykkel? Den eneste sykkelen jeg fortsatt er veldig svak for er Triumph Speed Twin. Den befinner seg i en helt annen liga og prisklasse, men det er den absolutt eneste sykkelen jeg kunne tenkt meg hvis jeg måtte velge noe annet. En Speed Twin som nummer to sykkel blir ikke aktuelt. Til det kjører jeg for lite. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 27 okt 2022, 16:36 Fin sykkel, kunne godt tenkt meg en tur :thumleft
Nå har jeg satt den bort for i år, men er du fortsatt ute å kjører, så stikk gjerne innom på en kopp kaffe i garasjen, så skal du få prøvesitte den om ikke annet. :P

JoeHugin
Innlegg: 227
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N
Bosted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av JoeHugin »

Virket som Ridezilla var ganske happy med den også, i den commuter-serien de har. Kul form for review egentlig 🙂

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 27 okt 2022, 19:14 Virket som Ridezilla var ganske happy med den også, i den commuter-serien de har. Kul form for review egentlig 🙂
Ja, god underholdning. Spesielt den pizza leveringen. Er jo bare fjas, men som nevnt, enkel underholdning. Som du ser så tar den lett H2 i aksellerasjon uten problem. Momentet er ganske formidabelt og det brede bakdekket og lang akselavstand gjør den enkelt å foreta lyskryssdueller med. :thumleft

Men med 300kg og 40hk'er mindre henger den ikke med supersykler når man bikker 200km/t. Det er uansett en hastighet jeg aldri befinner meg i. :)

Uansett to helt forskjellige sykler som ikke birde blitt satt opp mot hverandre i utgangspunktet. Men ja, morsom underholdning, helt klart :twothumbs:

JoeHugin
Innlegg: 227
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N
Bosted: Bjørkelangen

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av JoeHugin »

Ikke jeg heller, foretrekker akselerasjon. 😅

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24612
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Så kan man vel egentlig legge til at de som kjører i denne videoen er trolig ganske erfarne. Selv dem klarte ikke å temme H2 fra start. Alt for mye krefter i forhold til veigrep i starten.

Rocket er raskere tror jeg ut av lyskryssdueller av følgende grunner:

1. Sykkelen har lang akselavstand som forhindrer ville hjulløft.
2. Bredt bakdekk med trolig bedre grep fra start.
3. Mer moment, som man kan dra nytte av ved hjelp av de to første punktene over.

Så ser man at H2 drar innpå når dem nærmer seg 200km/t og vinner den såkalte quarter mile testen. Rett og slett fordi H2 er mye lettere, den har mer hester som utnyttes i det øvre turtallsregisteret etc. mens momentet og turtallsregisteret til Rocket er "brukt opp".

Men tatt i betrakning at H2 vant denne testen med tanke på quarter mile (som jo ikke er overraskende over hodet, og det skulle bare mangle) så var det jammen ikke mye om å gjøre.

Alt koker ned til følgende to ting når man vil velge en av disse syklene:

Vil man ha det gøy i langt over lovlige hastigheter, eller vil man ha det gøy i mer normale hastigheter?

Jeg har selv eid 2 stk. BMW S1000R som er lillebroren til S1000RR med en noe annerledes tunet motor blandt annet. Jeg kan derfor lett sammenligne disse to med Rocket og det er ingen tvil om at Rocket føles raskere. S1000R hadde uten tvil vunnet på bane og ikke minst på svingete veier, men jeg er ganske overbevist om at jeg hadde tatt den i aksellerasjon samt mellomaksellerasjon hvor jeg reffererer til forbikjøringer av biler etc.

Hver eneste gang jeg skulle ha det gøy med S1000R og kjenne draget, så brøt jeg norges øversete fartsgrense og eller opplevde hjulløft. Med Rocket kan man ha det veldig gøy i lovlige hastigheter.

___________

Jeg kjenner eller vet om ett par personer som har kjøpt seg BMW S1000RR og en eller annen Ducati i racing segmentet jeg ikke husker modellnavnet på. Jeg forstår at disse syklene velges ut fra utseende og hvilket potensial dem har. Mange unge mennesker liker slike RR sykler. Jeg har likt dem selv i ung alder. Men dem kjører kun på kiosken eller på MC treff som ofte ikke ligger langt unna. Altså dem har trolig ikke råd til å kjøre så mye med dem og det blir mer en slags posørsykkel for å øke selvtilliten samt utstråle en viss image.

Etter å ha kjørt minst 20.000km. pr. år med cruiser (Yamaha XVS 1300), Street Triple R, 2 stk. BMW S1000R og nå 10.000km. med Rocket, ved siden av at jeg har prøvekjørt drøssevis med sykler av forskjellig karakter, til og med traktorer, så har jeg enda ikke funnet den perfekte sykkel og jeg tror heller ikke den finnes hvis kravene er store.

Skal man ha lav vekt og høy fart så går det på bekostning av komfort og bagasjemuligheter. Skal man ha god sittestilling og plass til mye bagasje så går det på bekostning av vekt og hvordan sykkelen oppfører seg.

Med Rocket kan man få LITT i pose og sekk, siden sykkelen er stor og har plass til mye bagasje samtidig som den har en enorm motor som man kan ha det gøy med. Nedleggsvinkelen er også overraskende god og kan ikke sammenlignes med vanlige cruisere som subber nedi for et godt ord.

Men baksiden til Rocket er selvsagt vekten. Selv om tyngdepunktet er lavt, så får man noen komplikasjoner når man skal parkere sykkelen på utsiden av hytta mange steder :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7100
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 27 okt 2022, 17:42
dypen skrev: 27 okt 2022, 16:36 Fin sykkel, kunne godt tenkt meg en tur :thumleft
Nå har jeg satt den bort for i år, men er du fortsatt ute å kjører, så stikk gjerne innom på en kopp kaffe i garasjen, så skal du få prøvesitte den om ikke annet. :P
Takk takk :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39813
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 okt 2022, 07:05 Men baksiden til Rocket er selvsagt vekten. Selv om tyngdepunktet er lavt, så får man noen komplikasjoner når man skal parkere sykkelen på utsiden av hytta mange steder :)
Sykler som Honda Goldwing og BMW 1600 har vel begge elektronisk revers, som gjør at man kan parkere noe mer ukritisk enn andre-
Reocket III har vel ikke slik revers, antar jeg?
Og da bør man være mer kritisk til hvordan man parkerer. Det beste er å rygge på plass der sykkelen skal stå ved campinghytte og teltplass, med sikker og klar bane når man skal forlate plassen.
Samme gjelder f.eks. parkering utenfor butikker osv., at man rygger på plass der man sikrer seg enkel og klar bane når man skal kjøre videre.
Har sett en del eksempler på MC-folk som har parkert på steder med slak bakke nedover og hindring i kjøreretningen ut fra der sykkelen parkeres med ndettopp fronten i den den slake nedoverbakken og som har slitt for å få trillet sykkelen bakover igjen.
Mest aktuelt for store sykler med høy vekt, som f.eks. Rocket og for egen del, KTM 1290 Super Adventure, som heller ikke er noe lettvekter akkurat.

Unødig å nevne disse tingene selvfølgelig, siden dette er noe alle MC-folk vet.
Men kanskje greit med en liten påminnelse og bevisstgjøring om dette til oss alle slik at man ikker "stikker kjepper i hjulene" på seg selv (og sykkelen...) når man er ute på tur ;) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7100
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av dypen »

Det som overrasker meg ved folk som har hatt førerkort i mange mange år, det ofres ikke en tanke på at stedet skal forlates ved parkering. Det er mest graverende hos bilførere men vil tro det oppstår hos mc førere også. I de fleste tilfeller er det veldig enkelt å rygge inn på en parkeringsplass og mye enklere å parkere på plassen du har oppmerket til rådighet. Problemet oppstår når stedet skal forlates og det har blitt flere biler rundt deg, bruk hodet … du må ikke parkere på trappa :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Svar