Det nye året er godt i gang og nå er det bare ett par måneder igjen til man kan begynne å tenke på vårvasken av Rocket'en. Føler at jeg gleder meg ekstra mye til sommerferien i år av en eller annen merkelig grunn. Kanskje fordi jeg har en sykkel som har bevist seg verdig vedrørende langkjøring og at jeg har plass til mye bagasje uten at jeg må være spesielt selektiv med hva jeg har med meg.
Jeg har bestemt meg 100% for at det blir sånn ca. En uke i Sverige til sommeren. Cutless skal også så vidt jeg vet slå seg med på denne turen hvis alt går i boks. JEG skal vertfall uansett på en rundtur i nabolandet! Det er noe med turen i fjor som ga mersmak. Kanskje fordi det bare var noe nytt? Også er det LITT (men bare litt....) fordi fartsgrensene er mer moderate i Sverige, og bøtesatsene er langt lavere. Prikkbelastning blir det heller ikke hvis jeg har forstått riktig. Jeg synes dette gir meg en mer avslappet og javn kjørestil.
Jeg liker det enkelt når jeg er på tur. Telt blir å dra den for langt, men enkle hytter, mat fra kebab sjapper, pils på kroa etc. samt hyggelige svensker. Jeg synes svensker flest er veldig imøtekommende i forhold til nordmenn. Litt mer beina på jorda.
Været kan jo jo strengt tatt ikke bli så mye værre enn i fjor da vi kjørte i MYE regn gjennom Sverige og i Norge. En ting er vestlandet, der regner det jo støtt uansett, men her lenger sør så er det uvanlig med så mye nedbør som det var i juli 2022. Å spesielt sør i sverige.
Jeg skal vurdere om jeg koster på meg quickshifter til sommeren. Jeg er ikke sikker på om jeg har behov for det, så det blir en vurdering jeg tar underveis hvor pris blir satt opp mot nytte. Med 2.500 kubikk og 165HK'er samt 220NM så må man ikke akkurat missbruke girshalteren.
Men dagene frem mot sommerferien merker jeg blir lange. Det er helt sikkert