Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.
Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!
[video]
https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]