Det vet jeg ikke enda. De forrige byttet jeg for sikkerhetsskyld med nye før sommerturen i fjor da jeg var usikker på om dem holdt hele turen. Dessuten ville jeg ha ferske dekk. Jeg byttet disse på 4.100km. Dekke var da i følge mine målinger ca. halvslitt.
Det der kan du glemme å kjøre med … sykkel’n vandrer for den minste ting, veimerking, slitasje spor, skjøter etc Blir helt pyton å kjøreBjerknez skrev: 31 jan 2023, 06:31 Her er et bilde jeg fant av dekket og på dette bildet hadde dekket rullet 4.500km.
Begynner å bli flatt på midten, men jeg tror dette klarer fint 4000km. til.
dekkslitasje.JPG
Dark side light;)Bjerknez skrev: 01 feb 2023, 02:49 Jeg merker ikke dette når jeg kjører i stor grad med Rocket. Kan ha med tyngden på sykkelen, akselavstanden eller noe å gjøre kanskje? Dekker er jo ikke heller ikke like rundt som et 180 dekk så denne flaten blir kanskje ikke et like stort problem?
Jeg er ganske sikker på at jeg hadde følt dette langt mer hvis det var en lettere sykkel.
Men dem skal uansett byttes ut før sommerturen i år. Men dem for holde frem til det :)
Nei, fremdekket ser mye rundere ut :)Relax skrev: 01 feb 2023, 07:14Dark side light;)Bjerknez skrev: 01 feb 2023, 02:49 Jeg merker ikke dette når jeg kjører i stor grad med Rocket. Kan ha med tyngden på sykkelen, akselavstanden eller noe å gjøre kanskje? Dekker er jo ikke heller ikke like rundt som et 180 dekk så denne flaten blir kanskje ikke et like stort problem?
Jeg er ganske sikker på at jeg hadde følt dette langt mer hvis det var en lettere sykkel.
Men dem skal uansett byttes ut før sommerturen i år. Men dem for holde frem til det :)
Noen kjører med bildekk bak og, det funker det og :)
Er framdekket slitt på samme måte?.
Noen framdekk er bygget opp annerledes enn de var før.Bjerknez skrev: 01 feb 2023, 07:16Nei, fremdekket ser mye rundere ut :)Relax skrev: 01 feb 2023, 07:14Dark side light;)Bjerknez skrev: 01 feb 2023, 02:49 Jeg merker ikke dette når jeg kjører i stor grad med Rocket. Kan ha med tyngden på sykkelen, akselavstanden eller noe å gjøre kanskje? Dekker er jo ikke heller ikke like rundt som et 180 dekk så denne flaten blir kanskje ikke et like stort problem?
Noen kjører med bildekk bak og, det funker det og :)
Er framdekket slitt på samme måte?.
Problemet starter når du har kjørt den tom.Bjerknez skrev: 10 feb 2023, 08:10 Med Rocket og en bag på tvers bakpå som ryggstøtte kan jeg kjøre til tanken tom uten problemer.
Hvilket problem starter da?BjørnSover skrev: 10 feb 2023, 19:25Problemet starter når du har kjørt den tom.Bjerknez skrev: 10 feb 2023, 08:10 Med Rocket og en bag på tvers bakpå som ryggstøtte kan jeg kjøre til tanken tom uten problemer.
Hehe, trodde du mente at det kanskje ble et problem å stige av sykkelen for å fylle...
Går man tom for drivstoff så er man jo bare dum spør du meg. Ingen grunn til det i Norge. Er jo bensinstasjon på hvert hjørne. Vertfall her sør for bartebyen.BjørnSover skrev: 11 feb 2023, 08:59 Jada - regner ikke med at du kjører den tom.
Jeg så en kar her om dagen som trillet mc på motorveien mellom Stavanger og Sandnes her om dagen. Jeg tror ikke rocket 3 er den sykkelen jeg ville trillet opp en avkjøringsrampe.