Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Hvordan var den å pushe litt på svingene? Kommer gliset eller var det sånn halvveis? Jeg ser for meg at det er fothvilerskrubb i første sving..
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Fikk ikke prøvd den såpass. Kjørte i kolonne så selv ok f vi fikk gladgasse litt så tok det ikke helt av. Men demperene må det gjøres noe med hvis jeg skulle hatt denne. Helst øhlins oppsett. Så måtte jeg ha Quickshifter, noe jeg er usikker på om denne kan fås med. Cruise control og varmeholker er også et must hvis jeg skal ha den. Uten dette blir den fort mindre aktuell.FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 15:02 Hvordan var den å pushe litt på svingene? Kommer gliset eller var det sånn halvveis? Jeg ser for meg at det er fothvilerskrubb i første sving..
men nedlegg har den nok av for kin smak. Det er ikke kneskrap jeg er ute etter. :)
Men den er jo "liten" i forhild til Rocket selvsagt. Noe som gjør bagasjeløsningen litt utfordrende. Spesielt for en som ikke vil rigge den tåppbåks som mange andre. :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Vet ikke. Men øhlins leverer vel bra saker?FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 17:23 Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.
Ja, den er ganske skrella. Er jo en "classic" sykkel dette med en moderne vri. Her får man ikke mye på kjøpet. Her må alt som cruice control, varmeholker etc. legges til, noe som forsåvidt er greit.
Jeg tipper man kan slenge på 30-40.000 i "bling" før JEG er fornøyd hvis man inkluderer Øhline (eller demper oppsett generelt) og alt det andre som trengs. Inkludert bagasjeløsning etc. da havner den fort på 230.000.
for den prisen får man fort mye annet også og Yamaha XSR900 er også en sterk kandidat. Den koster 20.000 mindre enn Speed Twin 1200 og selv om denne nok også krever litt bling bling så blir den rimeligere. Men jeg liker generelt det klassiske utseendet.
Men før jeg i det hele tatt tenker på og evt. bytte så må jeg først bli enig med meg selv om jeg ønsker å bytte til noe som er "lettere" og håndtere. Har også sjekket R Nine T. Også en fin kandidat. Men har aldri kjlrt eller sittet på en.
Med tanke på sittestillingen på Speed Twin og XSR900 så vinner sistnevnte, uten tvil. Jeg må nok snart begynne å tenke litt på ryggem også. Å nei, GS blir aldri aktuelt så lenge jeg puster. :)
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
For da blir ryggen braBjerknez skrev: 22 apr 2023, 17:37Jeg må nok snart begynne å tenke litt på ryggem også. Å nei, GS blir aldri aktuelt så lenge jeg puster. :)FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 17:23 Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Jeg kutter heller ut å kjøre sykkel enn å kjøpe en GS. Selv om det er det opplagte valget. Jeg vil ha en sykkel jeg liker å se på samt dulle litt med. Må jeg ha et "verktøy" for å komme meg noe sted så kan jeg like godt la væredypen skrev: 22 apr 2023, 17:50For da blir ryggen braBjerknez skrev: 22 apr 2023, 17:37FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 17:23 Hvorfor akkurat Öhlins-oppsett? Jeg synes det høres ut som en sykkel som er ganske skrella, men det gjenspeiles sikkert i prisen.![]()
Jeg må nok snart begynne å tenke litt på ryggem også. Å nei, GS blir aldri aktuelt så lenge jeg puster. :)![]()

Da hadde jeg evt. heller gått for sykkel ala BMW K1600 touring etc. men er jaggu meg gubbete greier det å....hehe
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
… gubbete kan vi være enige om men kjøremaskin :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
At GS er et fint verktøy har jeg aldri tvilt på

- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Det sitter dempere forran fra velrenomerte Marzocchi på Speed Twin og RSU bak, så jeg tenker at det er andre ting som spiller inn. Sykkelen er jo ikke akkurat bygget for fart selv om navnet skulle tilsi det. Er jo en "gammel" stålramme-konstruksjon. Bensintank på 14,5L er jo heller ikke særlig praktisk.
"Alt" du ønsker ekstra, så er det hvertfall bare varmeholker som vil være mulig å få fra Triumph.
Min personlige mening er at de syklene du nevner som alternativer til sykkelen du har, ikke passer det jeg tror er ditt bruksmønster. De kræsjer hvertfall totalt med mine.
"Alt" du ønsker ekstra, så er det hvertfall bare varmeholker som vil være mulig å få fra Triumph.
Min personlige mening er at de syklene du nevner som alternativer til sykkelen du har, ikke passer det jeg tror er ditt bruksmønster. De kræsjer hvertfall totalt med mine.
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Joda, mulig det. Men hva dem heter spiller liten trille for min del så lenge dem dykker for mye. Uansett er jeg ikke bekymret der. Det finnes nok løsninger. Det ser ut som man kan få ettermarkeds quickshifter til speed twin om ikke annet. Varmeholker er nevnt og cruise control er kanskje ikke det mest nødvendige.FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 20:17 Det sitter dempere forran fra velrenomerte Marzocchi på Speed Twin og RSU bak, så jeg tenker at det er andre ting som spiller inn. Sykkelen er jo ikke akkurat bygget for fart selv om navnet skulle tilsi det. Er jo en "gammel" stålramme-konstruksjon. Bensintank på 14,5L er jo heller ikke særlig praktisk.
"Alt" du ønsker ekstra, så er det hvertfall bare varmeholker som vil være mulig å få fra Triumph.
Min personlige mening er at de syklene du nevner som alternativer til sykkelen du har, ikke passer det jeg tror er ditt bruksmønster. De kræsjer hvertfall totalt med mine.
Jeg har kjlrt både XSR900 og Speed Twin og disse er ganske like i prestanda. XSR har noe bedre sittestilling, men den er mer "main stream" og "vanlig". Bruser liksom ikke voldsomt i blodet med en slik, selv om sykkelen i seg selv nok er bombesikker.
Hva jeg legger til grunn for sykkelvalget vedrørende kjøremønster vet jeg ikke selv engang, enda. Noen kameler må svelges uansett hva jeg velger. Største bakdelen med Rocket er at den er stor og tung. Samt at sittestillingen ikke er den beste for ryggen, selv om jeg faktisk sitter itrolig godt på den og demperne er gode. På alle andre punkter knuser Rocket Speed Twin.
Så er det andre variabler som også spiller inn. Feks. Hvilket bruksmønster jeg skal legge mest velt på ved valg av neste sykkel. Langkjøring eller
Småturer? Begge syklene kan brukes til begge formål, men med forskeliig resultat....
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Med tanke på tankstørrelse er ikke det viktig. Man må se forbruket også. 15 liters tank og forbruk på 0.4ish eller 18 liters tank med forbruk på 0.7ish. Kjørelengden blir nok bedre med Speed Twin vil jeg tro.
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Høres ut som du heller bør gå for en sportsligere sykkel for å slippe dykking, eller kjøpe BMW R1250GS som har Telelever(min har også det forøvrig), de dykker ikke om du vil det eller ikke



- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Tror jeg befinner meg i en gråsone nå hvor jeg trolig ønsker racing oppsett på en klassisk sykkel. Jeg ser dilemmaet jeg har. Men jeg tror at hvis lysten blir stor nok så kan nok Speed Twin tweakes til jeg blir fornøyd. Det er uansett det eneste alternativet jeg ser akkurat nå. Kanskje R Nine T kommer på en god andreplass, men den har jeg verken sittet på eller kjørt. Knapt sett i virkeligheten.FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 22:10 Høres ut som du heller bør gå for en sportsligere sykkel for å slippe dykking, eller kjøpe BMW R1250GS som har Telelever(min har også det forøvrig), de dykker ikke om du vil det eller ikke![]()
![]()
- FredrikE24
- Innlegg: 5013
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Virker sånn ja, tenker det er best å ta to steg tilbake, kose seg og nyte den farkosten man har 

- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT
Jada, er ikke noe hast for min del. Jeg bare sjekker mulighetene. Jeg har faktisk en til i kikkerten og det er faktisk Rocket 3 R (Ikke GT). Samme sykkelen som jeg har, men med fothvilerne plassert under meg og ikke forran meg. Det eliminerer ryggproblemet. Men Rocket 3 R kommer uten ryggstøtte for passasjer som er fin og ha når man skal feste en roller bak til salen. Da er det nok bedre og flytte pinnene på den jeg har evt..FredrikE24 skrev: 22 apr 2023, 22:57 Virker sånn ja, tenker det er best å ta to steg tilbake, kose seg og nyte den farkosten man har![]()
Men uansett.... det blir ikke i år
