Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
Re: Lasse`s logg
ikke bry deg så mye om turtallet, det er mye viktigere at den ikke drar tungt. Lavt turtall og høyt gir er alltid dårlig kombinasjon. og ekstra ille under innkjøring.
Kul lyd var det ikke, men det er sikkert fordi jeg ikke liker lyden av rekkefirer.
Kul lyd var det ikke, men det er sikkert fordi jeg ikke liker lyden av rekkefirer.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Ok, da bryr vi oss ikke så mye om det. Men synes forsatt det er rart de har skrevet i boka at de anbefaler at den ikke bør gå over 4000omd,for det er jo utrolig lite vel, spesielt om man kjører to stk på denpelsen skrev:ikke bry deg så mye om turtallet, det er mye viktigere at den ikke drar tungt. Lavt turtall og høyt gir er alltid dårlig kombinasjon. og ekstra ille under innkjøring.
Kul lyd var det ikke, men det er sikkert fordi jeg ikke liker lyden av rekkefirer.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Lasse`s logg

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Lasse`s logg

syntes det er greit med 4 sylindere.Har det på bilen også.

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Lasse`s logg
Er da mye bedre å kaste et blikk ned på GPs'en en å sitte å glo på et kart i tankvesken. Det har jeg gjort mye og glad jeg slipper det nå. Mye mindre krevende å høre på en GPS.RuneMC skrev:Tror neppe at det er noen fare for at den motoren drar "tungt" selv med to stk på.
Var forresten det der tomgangsturtallet?
Montere GPS ??? nei, nei... for å sitere kjørelæreren "Nå har dere endelig fått blikket opp og fram, og så skal dere begynne å se ned på en GPS??"
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 278
- Registrert: 26 feb 2012, 04:59
- Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
- Bosted: sarpsborg
Re: Lasse`s logg


ArcticTiger skrev:Hmm, ja etter lyden å dømme var det en syllinder for mye :-)å
Triumph Daytona 955i 2003
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Er det nå jeg skal si: heller 1 for mye, enn 1 for lite B-)guzziman skrev:Hørtes nesten sånn ut
ArcticTiger skrev:Hmm, ja etter lyden å dømme var det en syllinder for mye :-)å
Dem må da være fulltallig i kirka

Men nå er det natta. Zzzz
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Lasse`s logg
Ja, jeg har GPS montert. Jeg kjøpte meg en Garmin Zumo 220. Fikk tak i en mattsort modell. I tillegg til monteringsbracket som fulgte med, kjøpte jeg monteringskule som passer på styrekrona på SX'n. Den får du tak i her:
http://www.telferizer.com/products/
Her er noen bilder:
Sent from my iPad using Tapatalk HD
http://www.telferizer.com/products/
Her er noen bilder:
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Når jeg tenker etter, så har jeg sånn kule, som jeg hadde på r1. Kanskje den passer der gitt. Det skal jeg sjekke etterpå. Hvordan festet du den kula di der?Globe skrev:Ja, jeg har GPS montert. Jeg kjøpte meg en Garmin Zumo 220. Fikk tak i en mattsort modell. I tillegg til monteringsbracket som fulgte med, kjøpte jeg monteringskule som passer på styrekrona på SX'n. Den får du tak i her:
http://www.telferizer.com/products/
Her er noen bilder:
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Lasse`s logg
Den festes ved at en tar ut plastpluggen, og bare skyver kula nedi. Skrur til et par runder og vips så sitter den. Det var med en plastforing som fester seg ned i hullet og som en da skrur kula ned i. Plastforinga ekspanderer og det hele sitter godt fast.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
prøvde den jeg hadde til R1, men det gikk ikke... Hvor på den siden kjøpte du den? Finner ikke den typen der på den siden jeg 
Og hvor mye betalte du Globe?

Og hvor mye betalte du Globe?
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Lasse`s logg
Skrev Mail til dem, oppgav merke og modell. Betalte £28 for festet pluss £8 i frakt.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Okay, sendte mail istad jeg åGlobe skrev:Skrev Mail til dem, oppgav merke og modell. Betalte £28 for festet pluss £8 i frakt.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
På tur i fin været. Litt blåst med det går bra. Bilde tok jeg akkurat nå ved spar på RV120 Hobøl B-)
Kommer muligens flere bilder og oppdateringer i løpet av turen, nå som jeg skjønner mere av forum appen på telefonen også så
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Kommer muligens flere bilder og oppdateringer i løpet av turen, nå som jeg skjønner mere av forum appen på telefonen også så
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Lasse`s logg
ejs skrev:![]()
syntes det er greit med 4 sylindere.Har det på bilen også.
Har 8 til sammen jeg også. 2 på sykkelen og 6 på bilen..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km