Hos profesjonelle som vet hva dem driver med?dypen skrev: 15 mar 2024, 17:10 Hva må man betale for såkalt «Detailing av MC» K1600 med kofferter :)
For full detailing vil jeg tippe rundt 5-10.000 kroner. Det inkluderer full beskyttelse av alle deler samt 1-2-3 stegs polering samt keramisk forsegling etc.
Du finner sikkert bakgårds vaskerier som reklamerer med samme jobben for 500 kroner.
En full 100% detailing tar gjerne opp til flere dager. Det kommer litt ann på hva du ønsker. Men leverer du den skitten og vil ha den tilbake som ny og bedre enn ny, så koster det penger. :)
Når jeg holder på med min så bruker jeg gjerne 2-3 kvelder på vasken. Totalt rundt 7-10 timer for en fullstendig detailing. Altså der jeg kommer til. Jeg skrur ikke i filler sykkelen for å vaske den.
Bruksmerker som dype riper, hull i sal etc. får man selvsagt ikke gjort noe med som detailer. Det vil i såfall fordyre og har detaileren avtale med lakkeringsverksted etc. så kan jo dette fikses i samme slengen. Men slike detailere finner man som oftest rundt storbyer.
Her i Fredrikstad er nærmeste seriøse aktør "Boss of Gloss". Han som driver der heter Kai Jensen og er virkelig petimeter. :)