Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av mekkern »

Det jeg nå skriver er ikke myntet direkte på enkeltpersoner/medlemmer men om driftng av forumet-For jeg har hatt stor glede av dette forumet og dets medlemmer.

Jeg hadde en "forumstart" på MC-Forumet i "gamledager" før forumet fikk en "knekk" og ble kozemozeoverdoze overtatt med strikkeoppskrifter og lignende...før det gikk ned en lengre periode.
Ble så "hentet" over til dette forumet i 2008 da det fortsatt var en del av Cruiser nettbutikken, og har et par innlegg siden den gangen.
det har vært en utvikling som jeg ikke hadde regnet med i den spede start, men har vokst seg "stort" i sitt segment gjennom årene.
Gjennom årene har det vært noen utskiftninger og sortier jeg har stusset fælt på og har møtt/kjenner flere av de som både har vært moderatorer medlemmer og utkastede.
når det gjelder saken med "ikkebike/BAN" så er det et forum som ble startet i protest og for å vise at det ikke var SÅ vanskelig,når BIKE forumet gikk til hundene/svenskene og de ødela hele forumsløsningen.

Noen av medlemmene fra MCsiden som ble utkastet eller moderert hardt luftet frustrasjonen på "andre siden/ikkebike/BAN" da de ikke hadde muligheten til å imøtegå behandlingen de fikk/eller kunne komme med motsvar-og kontakten de hadde med resten av forumet ble brutt. De ble rett og slett forbannet og kom da med mye dritt, Forståelig men uheldig.

Dette har nå skjedd i flere omganger de senere årene uten at ledelsen/eier av mcsiden har firet en tomme på noe som oppfattes som arroganse fra flere medlemmer, enten det har gjeldt ønsker om sletting av "konto"-eiendomsrett til bilder-eller spørsmål om grunnlag til utestengelse(som i noen tilfeller har virket uriktig)
Enkelte har også blitt uthengt med fullt navn.

Selv opprettet jeg en bruker på BAN (med samme nick) for å kunne kontakte enkelte som jeg ikke kunne kontakte på Mc-siden lengre.
Dette skjedde under en av "stormene "her, og jeg kom da i skade for på BAN å dra en fleip sett i lyset av alt som skjedde den gangen og fikk da kommentarer fra AJ om mine 2 kommentarer om Forumet som helhet, for det var den gangen en konsus om at alle avgjørelser ble tatt i fellesskap av ledelsen.
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t= ... aj#p181473
Noe mulig svar på dette forsto jeg at ikke var ønskelig eller mulig (PM er for meg ikke ønskelig å benytte for jeg vil ha ting åpent)
-jeg fikk heller ingen den gangen.

Dette gjorde at jeg lenge mistet lysten på å skrive stort her inne.
når jeg i sommer begynte å besvare enkelte innlegg igjen så det ut til at det hadde blitt en annen "vinkling" på ledelsen,men det ser nå ikke slik ut,

Uttalelser på MC-siden om at "alle" på BAN blir indirekte betegnet som "lavpannede idioter med skremmende meninger" og er et ultimat lavmål av et forum, Gir meg nå tilsvarende følelse om MC-siden.

Men Forumer som kontaktform tror jeg nok kommer til å bestå, for trender forandres og Facebook kan/vil nok bli avløst av nye trender på sikt, mens forumer er "rene" i sin kontaktform og ikke avhengige av en kommersiell aktør for å bestå.
Men noen "ildsjeler" må stikke frem hodet-På godt og ondt.

Takk for ordet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Fjeldern »

Har ikke lest alle svarene her, men jeg (da 22 år, aktiv facebook bruker av, om ingenting annet, nød, fordi det er der informasjon om alt kommer (fra arrangementer til fødsler), mener at det alltid vil være et sted for forumer av en type. Om facebook klarer å få til noe lignende, kan fort hende. Ser man f.eks. på bimmers, så bruker dem facebook mer som et verktøy til å vise til forskjellige prosjetker for på forumet har osv.
For per dags dato, får man ikke lagt alt på et sted. Skal man da måtte "spamme" bloggen sin på en facebook gruppe, istedet for at den ligger sortert under noe på ryddigvis i et forum. Hvordan hele avviklingen av forumer rundt omrkring skal kunne skje, ser jeg ikke helt for meg akkurat nå, men at det på en måte blir intregrert i sosialemedier om en del år, tviler jeg ikke på et sekund. Til da, er det ihvertfall fint å se det er forumer som dette. Hvor folk kan f.eks. vise frem ombygningsprosjekter, restaureringer, turer og andre kjøreopplevelser, og andre saklige diskusjoner.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Postene fra JRO og mekkern er helt greie og saklige nok, som det er rom for (takhøyde for...) her inne.
Jeg er ikke enig i alt som skrives. Men det er ikke avgjørende. Måten budskapet framføres er viktigere. Og så lenge det holdes på et anstendig og godt meningsutvekslende nivå, har jeg ingenting å si på det.

Det jeg reagerer mest på, ikke i disse postene, men i poster til andre som er blitt utestengt er dette som virker som et nærmest uimotståelig behov for å trekke fram gamle saker som er avgjort av oss som drifter forumet.
Avgjørelser som er tatt er tatt og ferdig med det, for å si det på den litt sånn brutale måten, kanskje.
Hvorfor må noen på død å liv vekke til live slike saker?
I noen tilfeller virker dette som en provokasjon, noe vi synes er i overkant unødvendig.
Det handler om å ha en viss grad av forståelse og respekt for de "som dekker bordet for gjestene", for å bruke en slik metafor.
Om man ikke liker avgjørelsene som tas så er det altså fullt mulig å finne seg en "annen bordsetning".
Dette gjelder også de som er utestengt.
Jeg har en sterk følelse av at flere av disse visste at de balanserte hårfint og gjorde de siste framstøtene for å "provosere" fram en utestenging.

"Forum-troll" er et kjent begrep. Noen av de som har ført til turbulens her på MCsiden må sies å ha vært slike. De ser vi ingen grunn til å gjøre noe annet med enn å skyfle ut av utgangsdøra.
Andre, "forum-troll" eller ikke, benytter ofte anledningen til å kverulere på enhver avgjørelse som tas.
Det er nå en gang slik at i et forum som dette er vi suverene når det gjelder å utforme regler og for hvordan de praktiseres.
Enig eller uenig, så synes jeg dette bør respekteres. I større grad enn en del har vist at de gjør.
Alternativet er at de som drifter forumet og gir et gratis tilbud til de som måtte ønske å benytte det i stedet for å starte noe lignende selv med all den tid dette krever, ender opp med å ikke ha tilbudet. Ved at de som drifter forumet rett og slett går lei og legger ned hele greia.

Så kan man selvfølgelig spørre hvem sin feil det er om det går den veien. En forumledelse som "sto på krava" eller en forumledelse som ga etter.
De som står på krava blir gjerne utpekt som de skyldige.
Det får jeg som eier og admin av MCsiden.no stå for når det kommer til oppgjørets time en gang i fremtiden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikendeugle »

Uten å ha lest noen andre innlegg enn det første:

Facebook og andre "mikrokommentar" foraer vil aldri fungere like bra til meningsfylte diskusjoner som et "bulletin" forum som MCsiden har mulighet for.

Forum er gøy, men jeg kunne ikke tenke meg å "eie" et i så stor skala. Jeg har vært moderator på flere store forum opp igjennom tidene, og det er alltid nok kvalme å ta tak i. Litt som en barnehage :) Det går man fort lei når man finner ut at det faktisk spiser av fritiden.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av tagesk »

Beklager å være så kjedelig, men har stor glede av MC-sidene, har truffet en del interessate folk, fått svar på spørsmål, og lest med glede hva folk forteller. Har ingenting å klage over og setter pris på at AJ og de andre gjør en jobb som gjør at jeg kan "treffe" MC-folk.

Når ordstyreren sier "OK, nå er det nok", at det skal føles som en stor krenkelse av den personlige integritet, det er mer enn jeg begriper. Dette er et forum, for svingende, ikke Livet Selv. Alt man sier skal være sant, men man behøver ikke si alt som er sant.
Og for ordens skyld: I resten av livet opplever jeg stadig at ordstyreren sier til meg "OK, nå er det nok"; det kan alle som kjenner meg bevitne.

Det som er synd, selvfølgelig, er at det ofte er de samme folkene som utgjør "den skrivende stamme" som slamrer så voldsomt med dørene.

Jeg tror ikke det opprettes så mange nye forum. Det er "grupper" på facebook som er dagens måte å gjøre ting på. Det vil si at når vi (født før 1990?) slutter å skrive, da går "Internett forum" over i historien som gammel teknologi (sammen med Usenet News).

Hvorom allting er: Takk til AJ og de andre moderatorene som gjør en jobb for at jeg skal kunne få en liten dose MC-greier hver dag.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg prøver ikke å engasjere meg i slike saker, da jeg skjeldent har noe å vinne på det og dermed har pålagt meg selv stor selvsensur, men noe har jeg lyst til å si.

At vi kommer til dekket bord er riktig og jeg setter stor pris på det. Har vært så heldig å truffet flere av forumistene her inne, også AJ ved et par anledninger. Uten at jeg har benyttet anledningen til å takke ham for et godt forum. Så får gjøre det nå. Tusen takk for at vi har dette stedet hvor vi kan krangle og diskutere.

Når det er sagt så hadde dette blitt et kjedelig selskap om det ikke var noen gjester. Behagelig å komme til dekket bord, men som i grevinnen og hovmesteren så blir det ikke helt det samme uten gestene. (selv om grevinnen ser ut til å hygge seg) Viktig å huske på at dette går begge veier og mange brukere bruker og mye tid på å skrive foruminnlegg. Se blant annet på flere lange og gode reiseblogger fra i sommer. Det er faktisk en slags dugnad dette og.
Moderator og admin gjør en god jobb i å holde det ryddig her inne, men jeg observerer at konfliktene av og til blir eskalert av moderatorer. Det er svært uheldig. Det første man lærer i konflikthåndtering er gjerne at maktpersonen ikke skal eskalere situasjonen unødvendig. Noen ganger synes jeg konfliktene blir klønete håndtert og dermed eskalerer utover det som burde vært nødvendig. Nå er vi en gang bare mennesker, amatører sådan så annet er vel ikke enn å forvente. Men det er verdt å tenke på at vi trenger hverandre. Både de som dekker bordet og gjestene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Mange reflekterte og gode innlegg så langt. Takker for det.
Mye nyttig og ting jeg vil ta med meg i vurderingen av MCsidens framtid i tida framover :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Barbarozza »

tagesk skrev: Dette er et forum, for svingende, ikke Livet Selv. Alt man sier skal være sant, men man behøver ikke si alt som er sant.
Det som er synd, selvfølgelig, er at det ofte er de samme folkene som utgjør "den skrivende stamme" som slamrer så voldsomt med dørene.
[TaSK]
Må si meg enig med Tage her, riktignok har jeg ikke vært aktiv her inne de siste månedene av mange årsaker, litt pga forumet som sådan, mest pga min egen hverdag. Og jeg er derfor heller ikke den som kan uttale meg om saker som tydligvis har oppstått i det siste.

På meg virker det som om mange, og ikke bare her inne har et eget "krenkegen" man lar seg irritere og "krenke" i overkant lett. Dette er et MC forum, ta det for akkurat det det er, lær dere å overse en drøy fleip, en dårlig bemerkning eller et surt innlegg. Det er ikke nødvendig å forfølge "ALT" ?

Vi er forskjellige, alder, bakgrunn, oppvekst , interesser, politisk ståsted osv. Et forum vil dø hvis alle mener det samme, og dette gjelder like mye ledelse og moderatorer såvel som brukerne. Og hvilken glede blir det når alle applauderer for de samme tingene ?

Bli litt mer laidback, senk skuldra, og la ting passere. Og ikke minst ikke bli altfor regelstyrt.

For min del har jeg stor glede av et forum som dette, morsomt når man diskuterer og er dørgende uenig, det er når det er litt temperatur at forumet lever.

Så håper jeg at de bidragsyterne som har "trukket seg(sletta seg) og som sikkert sikkert leser som gjester :yeyeye
faktisk melder seg inn igjen, og at forumledelsen aksepterer det. Livet er vel for kort til å irritere seg over dumheter man finner her inne eller på nett.
Memento mori

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av poulet_cavalier »

Barbarozza skrev:
tagesk skrev: Dette er et forum, for svingende, ikke Livet Selv. Alt man sier skal være sant, men man behøver ikke si alt som er sant.
Det som er synd, selvfølgelig, er at det ofte er de samme folkene som utgjør "den skrivende stamme" som slamrer så voldsomt med dørene.
[TaSK]
Må si meg enig med Tage her, riktignok har jeg ikke vært aktiv her inne de siste månedene av mange årsaker, litt pga forumet som sådan, mest pga min egen hverdag. Og jeg er derfor heller ikke den som kan uttale meg om saker som tydligvis har oppstått i det siste.

På meg virker det som om mange, og ikke bare her inne har et eget "krenkegen" man lar seg irritere og "krenke" i overkant lett. Dette er et MC forum, ta det for akkurat det det er, lær dere å overse en drøy fleip, en dårlig bemerkning eller et surt innlegg. Det er ikke nødvendig å forfølge "ALT" ?

Vi er forskjellige, alder, bakgrunn, oppvekst , interesser, politisk ståsted osv. Et forum vil dø hvis alle mener det samme, og dette gjelder like mye ledelse og moderatorer såvel som brukerne. Og hvilken glede blir det når alle applauderer for de samme tingene ?

Bli litt mer laidback, senk skuldra, og la ting passere. Og ikke minst ikke bli altfor regelstyrt.

For min del har jeg stor glede av et forum som dette, morsomt når man diskuterer og er dørgende uenig, det er når det er litt temperatur at forumet lever.

Så håper jeg at de bidragsyterne som har "trukket seg(sletta seg) og som sikkert sikkert leser som gjester :yeyeye
faktisk melder seg inn igjen, og at forumledelsen aksepterer det. Livet er vel for kort til å irritere seg over dumheter man finner her inne eller på nett.
Hør hør.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

JRO skrev:Tilslutt vil jeg si at jeg har en jobb hvor jeg i mange sammenhenger megler i konflikter, jeg er som en moderator og jeg ville vært ute av jobben min raskt hvis det var jeg som eskalerte konfliktene.
Som nevnt tidligere har JRO noen vettuge poeng i sin post. Men der han bommer også denne gangen er å sammenligne admin og moderatorollene med det å være leder for en gruppe ansatte.
Hvor i all verden har han fått denne forestillingen om at "forholdet" mellom admin/moderatorer er et ansettelsesforhold :scratch ?

Mer riktig må være å se på dette som et kundeforhold, ikke ansettelsesforhold. Admin i forhold til moderatorene er derimot, kan lettere ses på som et leder og ansatt forhold.

Det er det ene.
Så skal det også nevnes at medlemmer av MCsiden og alle andre forum, som blir indignerte når nedleggelse av forumet nevnes som et mulig framtidscenario.
Hvor ofte må ikke vi som kunder i andre sammenhenger forholde oss til virksomheter som legges ned, fusjonerer eller gjør andre endringer som påvirker kundene, positivt såvel som negativt?
Som oftest skjer slike ting pga endringer i markedet, som endrer premisser og livsvilkårene til virksomhetene som berøres.
Veldig sjelden spørres kundene om hva de mener... Legges feks en pub ned så slutter kanskje noen å gå på pub, mens andre søker seg til andre skjenkesteder. En helt naturlig uvikling. Liten hensikt å skjelle ut pubinnehaveren for å ikke fortsette å tilby det kundene vil ha.
Det samme om eksisterende pub finner grunn til endre på noen regler for kundene sine.

Å gjøre som JRO å trekke en sammenligning /analogi med admin på MCsiden.no med egen lederrolle eller hvilken som helst annen lederrolle i forhold til en gruppe ansatte blir feil. Ikke i forhold til forumets moderatorer, men helt klart i forhold til medlemmene.

Nevner til slutt at etter gode innspill fra flere forum"kunder" i tråden ligger det an til MCsiden som forum vil bli å finne på nett en god stund til, men fortsatt betinget av hva som skjer i "markedet" og blant "kundene".
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av mortenolb »

Jeg er i stor grad enig med deg, AJ, men akkurat som svar til JRO her, så synes jeg du misser poenget totalt. Poenget her er vel at noen har opplevd at moderatorer har vært med på å eskalere konflikter, og han trekker en parallell til at hvis han hadde gjort det samme i sin jobb hadde han vært foruten den jobben.

Jeg har ikke fått med meg noen eksempler på at moderatorer eskalerer, men det kan vel fort være uheldig.


Ellers vil jeg generelt si at for min del så vil aldri Facebook og lignende sosiale medier, i sin nåværende form, kunne ta over for et forum som dette. Det er alt for uoversiktlig, og ingenting kategoriseres. Jeg er veldig glad for at sider som denne fortsatt eksisterer, og jeg tror at det vil være "liv laga" for det en god stund frem i tid.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

mortenolb skrev: hvis han hadde gjort det samme i sin jobb hadde han vært foruten den jobben.

Jeg har ikke fått med meg noen eksempler på at moderatorer eskalerer, men det kan vel fort være uheldig.
Jammen det er jo det som er poenget. Jeg som admin er ikke arbeidsgiver for medlemmer her inne. Så hvorfor trekke fram hva følgende vil kunne bli om man som leder for en ansatt gjør noe kritikkverdig i nettopp det forholdet.
Blir noe helt annet med en kundebehandler i forhold til en kunde eller medlem i feks en bilinteresseorganisasjon. Om kunden opplever seg urettferdig behandlet, noe jeg tror vi alle har i en eller flere sammenhenger, så ender det ikke sjeldent med at kunden / medlemmet finner seg en annen leverandør og interesseorganisasjon som bedre taler vedkommendes sak.
Så får kundebehandleren svare for seg overfor leder/arbeidsgiver for sine dårlige resultater i forhold til kunden.

Men dette blir vi sikkert ikke enige om, så noen videre diskusjon om hvilken sammenligning som treffer best, har neppe noen hensikt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

evergud
Innlegg: 29
Registrert: 25 aug 2012, 20:38
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 2017

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av evergud »

AJ skrev: Men dette blir vi sikkert ikke enige om, så noen videre diskusjon om hvilken sammenligning som treffer best, har neppe noen hensikt.
Såvidt jeg forsto var heller ikke det poenget, men at det er "uheldig" at en person som i sammenhengen har makt til å ta avgjørelser er med på å eskalere en konflikt. Som moderator/admin, eller for den saks skyld en med et hvilket som helst lederansvar, så MÅ man, for å holde konfliktnivået på et minimum være ytterst forsiktig med å uttale seg på en måte som kan tolkes negativt.

Nå er jeg her veldig sporadisk, og poster nesten aldri, så jeg har ikke fått med meg hva som har skjedd her, men jeg har sett det i flere andre sammenhenger. Det vil alltid være noen som føler at rammene er for trange, men om man går ut med konflikt eller ikke handler mye om man føler seg behandlet rettferdig og nøytralt.
Sist redigert av evergud den 20 sep 2015, 02:02, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Om det er liv laga for MC-forum på nett avhenger av hvordan brukerne trives på forumet. Dersom mange av de aktive brukerne velger å ikke delta mer, så blir det mindre innhold som lokker nye brukere/lesere til forumet. Det kan også få følger for andre eksisterende medlemmer, som kanskje ikke finner forumet like interessant lenger, og derfor besøker forumet sjeldnere og sjeldnere.
Dersom nok av de aktive birdagsyterne forsvinner, så vil forumet visne og dø ut. Jeg håper jo ikke det skjer, da MCsiden er det forumet jeg har funnet meg best til rette på.


Jeg mener at Facebook, Twitter, Instagram og lignende ikke kan konkurrere med dedikerte forum. Et dedikert forum er bygget opp med kategorier, og er enkelt å søke i. Det samme kan ikke sies om andre sosiale medier.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av JRO »

Da beklager jeg analogien jeg gjør mellom funksjonen leder og mellom mennesker i konflikter. Hele poenget mitt var det psykologiske som skjer når maktmennesker slik som meg i et arbeidsforhold og du som forum eier eskalerer konfikter og jeg har ikke sagt noe om forholdet i et ansettelses forhold eller som bruker på et forum. Når konflikter oppstår, hvem har ansvaret for å dempe konflikten?
Jeg har innsett at jeg er et maktmenneske og forvalter denne makten til det beste for ansatte i min bedrift, jeg hadde håpet at du innså at du er et "det" ultimate maktmenneske på MCsiden.no og er eneveldig hersker og kan bestemme om hvem som skal få være med eller ikke. Når du innser at du har denne makten og skal forvalte den til det beste for forumet håper jeg du ser at du må justere handlingsmønsteret ditt. Denne makten har ikke jeg fordi det finnes lov som gir ansatte rettigheter. Det at du hele tiden sammenligner arbeidsforhold versus forum og gir inntrykk av at dette ikke kan sammenlignes er en fordreining av debatten.

Husk at når du utestenger så hindrer du ikke bare å kunne poste på nytt, du hindrer tilgang til egne poster, bilder og samkvem med andre en har blitt kjent gjennom forumet. Så din makt er mye større enn min.

Men jeg er vel dårlig til å formulere meg når du misforstår meg så diamentralt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Låst