Tekstil jakke/bukse

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Tekstil jakke/bukse

Legg inn av Chubby-mc »

Som nybakt mc-fører har jeg foreløpig bare skinnutstyr, noe som blir for kaldt på denne årstiden.

Jeg tenkte å snuse litt rundt etter gode høsttilbud på jakke og bukse av tekstil som kan brukes til langt ut i oktober og fra tidlig vår.. Jeg har lest mye bra om Rukka og Klim, men føler det blir litt villt å bruke "like mye" penger på klær som på sykkelen jeg kjører:p

Finnes det noe tekstilklær som er av bra kvalitet, men som ikke koster skjorta? Er det noen som vet om butikker i Oslo-området som har noen knalltilbud for tiden?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1598
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av Kjellrf »

Putt ei vindtett jakke utapå skinnjakka, så blir det varmere. Kjørte med army-jakke utapå før, blir mye bedre.

Ellers er en grunn til at så mange kjørte med olavest da jeg begynte å kjøre, at den luner skikkelig.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av The Cowboy »

Sjekk ut SharkSpeed

De er i sverige (trollhättan), men sender til norge.. Helt kurrant kvelitet og pris! Ikke det beste du finner, men har selv bukse og jakke (dongeri) og en angivelig vanntett jakke derfra, kom på 3500 totalt..

(pluss turen da, men skulle dit uansett, så svinget bare innom :) hehe)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av AJ »

The Cowboy skrev:Sjekk ut SharkSpeed

De er i sverige (trollhättan), men sender til norge.. Helt kurrant kvelitet og pris! Ikke det beste du finner, men har selv bukse og jakke (dongeri) og en angivelig vanntett jakke derfra, kom på 3500 totalt..

(pluss turen da, men skulle dit uansett, så svinget bare innom :) hehe)
Tja... :-k .
Brukte en del kjøreklær fra Sharkspeed for noen år siden. Var billig så jeg kjøpte flere bukser, men færre jakker. Buksene var gode å ha på, men i overkant varme på de riktige hete dagene. De siste buksene jeg kjøpte var dårligere enn de første ved at glidelåser lett med ødelagt ganske fort. Særlig det at gliderne knakk. Sømmene var heller ikke mye å skryte av.
Jeg ga opp Sharkspeed klærne etter at flere av buksene derfra raknet i sømmene etter kort brukstid.

Er dog veldig fristet til å kjøpe dette settet:
http://sharkspeed.com/product-Alive%20X ... nce%20Byxa" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sharkspeed.com/product-Alive%20X ... ce%20Jacka" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser veldig bra ut og virker mer robust enn det jeg har sett fra den kanten tidligere.
Sitter fortsatt på gjerdet og vurderer...

@Chubby-mc: Har en Sharkspeed jakke til salgs, jeg :-): Den er god og varm og veldig lite brukt.
Ta gjerne en kikk her:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=57&t=10146" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av The Cowboy »

AJ skrev:
The Cowboy skrev:Sjekk ut SharkSpeed

De er i sverige (trollhättan), men sender til norge.. Helt kurrant kvelitet og pris! Ikke det beste du finner, men har selv bukse og jakke (dongeri) og en angivelig vanntett jakke derfra, kom på 3500 totalt..

(pluss turen da, men skulle dit uansett, så svinget bare innom :) hehe)
Tja... :-k .
Brukte en del kjøreklær fra Sharkspeed for noen år siden. Var billig så jeg kjøpte flere bukser, men færre jakker. Buksene var gode å ha på, men i overkant varme på de riktige hete dagene. De siste buksene jeg kjøpte var dårligere enn de første ved at glidelåser lett med ødelagt ganske fort. Særlig det at gliderne knakk. Sømmene var heller ikke mye å skryte av.
Jeg ga opp Sharkspeed klærne etter at flere av buksene derfra raknet i sømmene etter kort brukstid.

Er dog veldig fristet til å kjøpe dette settet:
http://sharkspeed.com/product-Alive%20X ... nce%20Byxa" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sharkspeed.com/product-Alive%20X ... ce%20Jacka" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser veldig bra ut og virker mer robust enn det jeg har sett fra den kanten tidligere.
Sitter fortsatt på gjerdet og vurderer...

@Chubby-mc: Har en Sharkspeed jakke til salgs, jeg :-): Den er god og varm og veldig lite brukt.
Ta gjerne en kikk her:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=57&t=10146" onclick="window.open(this.href);return false;
Hehe.. No sa jeg no det var kurrant, ikke super, kvalitet.. Mao, det funker, men kun det!
Sett bort fra den ikke så vanntette jakka mi, så er jeg egentlig fornøyd med klærne.. Dongeri buksa er veldig grei å ha på, ikke for kald, og absolutt ikke for varm.. Jakka kan det tidvis blåse litt igjennom, så den kan virke litt kjølig, men er helt grei på lunka og varme dager!

Bruke dongerisettet på turen fra bergen i sommer, og greit nok jeg var heldig som få med været den dagen, men det var helt greit å kjøre med! Dog var det så varmt at jeg måtte kle av meg genseren under og kun ha t-skjorta under.. Åpnet armene og kjørte uten hansker.. Blåste akkurat behagelig igjennom jakka da! hehe :prf
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av Chubby-mc »

Litt skeptisk til å bestille klær på nett uten mulighet til å prøve det på, og hadde ikke tenkt meg til Sverige med det første.

Hvordan er Bullfighter med tanke på kvalitet og pris? Jeg bor rett ved Bullfighter -butikken så hadde vært praktisk å handle der. Blir nesten litt skeptisk når jeg ser at det er så mye billigere der enn på bla. mc-oslo..

Jeg kan strekke meg til 8000 totalt for jakke og bukse, men jeg betaler jo gjerne mindre hvis kvaliteten til billigbutikkene er så og si like bra.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av HeHy »

Som oftest, særlig hvis det er norske butikker så går det fint å bare sende i retur og bytte varene til noe som passer.
Selv ser jeg på pakketilbudene til mc-utstyr.no
Blir nok Gore-tex på meg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av AJ »

Nettbutikken Magasi.net selger HELD klær og støvler.
Jeg har både tekstil og skinndress herfra.
Brukbar, men likevel noe ujevn kvalitet på en del fra HELD.
Prisene derimot mener jeg er langt fra avskrekkende.
Forøvrig normale størrelser, er min erfaring etter å ha kjøpt herfra uten å prøve på forhånd.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av Solo-rider »

Et godt alternativ til Bullfighter er å kjøpe brukt.
Finnes mye bra brukt på Finn.no
Feks dette : Halvarsson DryWay dobbeltforet jakke, og bukse str 52 herre - kr 450
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... uery=jakke" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Chubby-mc
Innlegg: 45
Registrert: 25 sep 2015, 13:48
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av Chubby-mc »

Ser at Sharkspeed kan skreddersy tøyet. Da burde man jo få utstyr som passer. Så fint ut det utstyret du linket til AJ, kanskje jeg slår til på det jeg også.

Finn er absolutt et alternativ. Tror str 52 blir litt lite for meg. Jeg er 182 og veier litt over 0,1 tonn (og det er ikke muskler). Si gjerne ifra hvis noen kommer over noen bra tilbud på finn!

Ingen som har noe positivt eller negativt å si om Bullfighter?

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av HeHy »

Har bare hørt at kvaliteten til BF er litt så som så

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av The Cowboy »

Utfra hva jeg har skjønt, så er BullFighter det norske svaret på SharkSpeed..
Billig, grei kvalitet og ikke skremmende priser..

Men ei det beste du får tak i..

Har aldri prøvd BF selv, men kjenner noen som har, eller har hatt, en del der fra..
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1604
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av pingvin »

Chubby-mc skrev:Som nybakt mc-fører har jeg foreløpig bare skinnutstyr, noe som blir for kaldt på denne årstiden.

Jeg tenkte å snuse litt rundt etter gode høsttilbud på jakke og bukse av tekstil som kan brukes til langt ut i oktober og fra tidlig vår.. Jeg har lest mye bra om Rukka og Klim, men føler det blir litt villt å bruke "like mye" penger på klær som på sykkelen jeg kjører:p

Finnes det noe tekstilklær som er av bra kvalitet, men som ikke koster skjorta? Er det noen som vet om butikker i Oslo-området som har noen knalltilbud for tiden?
Nå kaster jeg skikkelig stein i glasshus her da har (svindyre) goretex dresser fra både Klim og Stadler. Og par andre tekstildresser når tenker meg om :redface

MEN min påstand er at skinndress er varmere enn tekstildress, i hvert fall hvis tekstil uten varmefor. Ta ull under skinndressen, innershell fra EDZ over ulltrøya (bygger ingenting) og tekstil MC-jakke uten beskyttelse og vamefor, alternativt allværsjakke, på toppen og du er good to go ned mot frysepunktet.

Har du i tillegg hel regndress, dra den på utsiden av alt, da har du ekstra isolerende lag og vindbeskyttelse, gjør kjempeforskjell. Har sikkert like mange km med regndress når tørt men kaldt, som i regn.

Eneste ulempen med skinndress er hvis du blir overrasket av pøsregn og har lagt igjen regndressen. Men skinndressen holder vannet unna en stund så lenge du ikke kjører lenge i høljeregn. Riktignok lett å få vann i støvlene om ikke buksa går over støvlene.

Det kjipeste med skinndress er faktisk når varmt og bygevær, tar på regndress når begynner å regne, slutter å regne blir svett, tar av regndressen, begynner å regne, gambler på at gir seg, blir våt fordi ikke gir seg etc etc etc ;-) DA er goretex kjekt!

Men hvis du vil spare penger, bruk en gammel allværsjakke og bruk noen hundrelapper på regndress...job done :thumleft

PS! Har brukt alt for mye penger på MC-klær og mye av det dyre greier. Men mitt favoritt plagg er overnevnte overshell fra EDZ. Tar null plass når pakket i posen sin så lett å ta med i lomma/under sete, bygger ingenting så plass under selv den trangeste skinndress, puster brukbart og varmer mer enn en skulle tro var mulig. Tynn men har fremdeles første jakka kjøpte for snart 10 år siden og vasket 100 ganger så tåler mye juling. Jeg kjøpte direkte fra EDZ men ser de har det også HER.

EDIT: Mens i siget (sorry hvis litt off topic), elektrisk varmevest funker utrolig, brukt ned mot -15gr (da begynner dugg/is på visir/briller å bli problem) og holder ikke bare overkroppen varm men gjør at kroppen sender varmt blod ut i bein og armer så blir mye varmere på hender/føtter. Ikke så dyrt lenger og med ekstra batteri holder det noen timer (evt koble til MC batteri). Varmeholker hjelper også fælt. Og mest mulig vindbeskyttelse, høyere kåpeglass, handguards... Og tjukk buff i halsen og varm balaclava. Og AVIS, blir du kald når ute å kjører, stapp en avis under jakka foran bryst/mage...hjelper vanvittig.
Sist redigert av pingvin den 14 okt 2015, 22:14, redigert 1 gang totalt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av Olav K »

Jeg foreslår at du sjekker denne:
http://www.mckl" onclick="window.open(this.href);return false;ærbergen.no

En ålreit nettbutikk med jevnlig gode tilbud. Om du ikke finner str din, ringer du tlf nummeret og tar en prat med Ethel, hun er hyggelig, hjelpsom og strekker seg langt for å gjøre kundene fornøyd :thumleft

Jeg kjører med skinndress så mye som mulig, men nå på høsten og på våren også, for den del... er det godt å krype inn i tekstildressen som er mye varmere. Men ref. det som Pingvin skriver over her... jeg har både varmejakke som går på 12 volt, evt så kjører jeg med termoforet i jakka og buksa.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tekstil jakke/bukse

Legg inn av AJ »

pingvin skrev: Men mitt favoritt plagg er overnevnte overshell fra EDZ.
Helt med på den! Jeg er veldig fornøyd med EDZ settet mitt. Tar også, som du nevner, utrolig liten plass.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar