Tror jeg fant en sånn løsning med 1290'en der den er vinterlagret. Tenkte det kunne være greit å ha begge hjula opp fra betonggulvet, først som sist.
Siden MCjekken jeg har ligger umontert hjemme var ikke den noe alternativ å bruke.
Oops... den er visst forresten solgt til en bruker her inne, men enda ikke hentet/levert...

Uansett. Som tenkt, så gjort og hvorfor ikke, egentlig?
Tre-fire ganger sammenbrettet parkettunderlag mot GIVI toppboksplata, en panelbordbeta oppå underlaget og et lengre 10 cm isbord mot bordbetan og opp mot taket. Akkurat nok til å heve forhjulet nok til at det går fri av betonggulvet, mens bakhjulet fortsatt fint går klar av gulvet.
Tror det kan være en fullt brukbar løsning for å ta av hjulene også, for de som gjør det på vinterstid.
Ingen Einstein løsning dette, selvfølgelig. Men kanskje likevel så KISS at noen ikke har tenkt seg muligheten, for alt jeg vet.
Funker helt fint her i hvert fall. Forutsetter at sykkelen har midtstøtte og solid bagasjebrett/plate, selvfølgelig.

Har du tips og erfaring med enkle geniale løsninger må du gjerne dele de i denne tråden