KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Ny tråd for å sjekke interessen rundt måten å gjøre ting som har med MC å gjøre på en enkel og kanskje til og med genial måte. Såkalte K.I.S.S. løsninger ;-), som ofte kan virke innlysende. Men som ikke alle ser sånn med en gang.

Tror jeg fant en sånn løsning med 1290'en der den er vinterlagret. Tenkte det kunne være greit å ha begge hjula opp fra betonggulvet, først som sist.
Siden MCjekken jeg har ligger umontert hjemme var ikke den noe alternativ å bruke.
Oops... den er visst forresten solgt til en bruker her inne, men enda ikke hentet/levert... :redface

Uansett. Som tenkt, så gjort og hvorfor ikke, egentlig?
Tre-fire ganger sammenbrettet parkettunderlag mot GIVI toppboksplata, en panelbordbeta oppå underlaget og et lengre 10 cm isbord mot bordbetan og opp mot taket. Akkurat nok til å heve forhjulet nok til at det går fri av betonggulvet, mens bakhjulet fortsatt fint går klar av gulvet.

Tror det kan være en fullt brukbar løsning for å ta av hjulene også, for de som gjør det på vinterstid.

Ingen Einstein løsning dette, selvfølgelig. Men kanskje likevel så KISS at noen ikke har tenkt seg muligheten, for alt jeg vet.
Funker helt fint her i hvert fall. Forutsetter at sykkelen har midtstøtte og solid bagasjebrett/plate, selvfølgelig.

Bilde

Har du tips og erfaring med enkle geniale løsninger må du gjerne dele de i denne tråden :thumleft .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av evike »

For å bidra med noe litt mindre teknisk så kan jeg absolutt anbefale Solsikkeolje (og sikkert andre oljer fra kjøkkenet) på tørr klut for å fjerne kjedeolje fra både kjede, drev og ikke minst bakfelgene. Klutene må definitivt kastes etterpå :prf
103_7137 – Kopi.JPG
103_7138 – Kopi.JPG
103_7140 – Kopi.JPG
103_7136 – Kopi.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24648
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av Bjerknez »

Evike har sikkert en genial løsning der. Har ikke testet selv, men jeg synes parafin funker fjell. Har 170 liter parafin i kjelleren også og det er gull og vaske kjede og utsatte steder på sykkelen med :thumleft
WD40 gjør sikkert også samme nytten, men koster jo litt mer, selv om man ikke akkurat blir gjeldsslave av den grunn... :roll

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av sotOle »

AJ skrev:Ny tråd for å sjekke interessen rundt måten å gjøre ting som har med MC å gjøre på en enkel og kanskje til og med genial måte. Såkalte K.I.S.S. løsninger ;-), som ofte kan virke innlysende. Men som ikke alle ser sånn med en gang.

Tror jeg fant en sånn løsning med 1290'en der den er vinterlagret. Tenkte det kunne være greit å ha begge hjula opp fra betonggulvet, først som sist.
Siden MCjekken jeg har ligger umontert hjemme var ikke den noe alternativ å bruke.
Oops... den er visst forresten solgt til en bruker her inne, men enda ikke hentet/levert... :redface

Uansett. Som tenkt, så gjort og hvorfor ikke, egentlig?
Tre-fire ganger sammenbrettet parkettunderlag mot GIVI toppboksplata, en panelbordbeta oppå underlaget og et lengre 10 cm isbord mot bordbetan og opp mot taket. Akkurat nok til å heve forhjulet nok til at det går fri av betonggulvet, mens bakhjulet fortsatt fint går klar av gulvet.

Tror det kan være en fullt brukbar løsning for å ta av hjulene også, for de som gjør det på vinterstid.

Ingen Einstein løsning dette, selvfølgelig. Men kanskje likevel så KISS at noen ikke har tenkt seg muligheten, for alt jeg vet.
Funker helt fint her i hvert fall. Forutsetter at sykkelen har midtstøtte og solid bagasjebrett/plate, selvfølgelig.



Bilde

Har du tips og erfaring med enkle geniale løsninger må du gjerne dele de i denne tråden :thumleft .
Detta synes jeg så knølete ut. Hvorfor ikke bare legge en kloss under fremre del av motoren??

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

sotOle skrev: Detta synes jeg så knølete ut. Hvorfor ikke bare legge en kloss under fremre del av motoren??
Enkelt og greit fordi det var disse tinga jeg hadde liggende der sykkelen står vinterparkert. Tok meg ca. 45 sek. å rigge det til slik.
Så hvorfor bruke lenger tid for å finne en kloss, tilpasse den og legger under fremre del av motoren?

Ser knølete ut? Javel... Akkurat det bryr meg lite. Sykkelen står ikke akkurat på utstilling der den står... :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av mortenolb »

Jeg hadde vært redd for at den pressa frem og vippa sykkelen av støtta :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

mortenolb skrev:Jeg hadde vært redd for at den pressa frem og vippa sykkelen av støtta :P
Heller det motsatte, vil jeg påstå.
Presset fra taket mot bagasjebæreren gjør at sykkelen stå enda stødigere.
For øvrig ikke rare presset siden det kun skal løfte forhjulet såvidt det er fra underlaget uten at bakhjulet tar nedi.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av mortenolb »

Jaggu. Burde funnet en løsning på å gjøre det samme selv! Har riktignok fellesgarasje og ikke så mange muligheter, så er nok begrensa til ting som kan legges under :P

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3524
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av JohnnyTh »

En liten saksejekk fungerer fint. Så slipper man å være redd for å komme borti
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av kjellv »

Er man redd for at sykkelen skal smette av hovedstøtta er det bare å slå ei spennreim fast mellom støtta og framhjulet. Da står den fjellstøtt uansett hvor man kommer borti.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Det har ikke så rent sjeldent hendt at glideren på kjøreklærne og kjørestøvlene mine har brukket slik at jeg sitter igjen med en halv glider som er omtrent umulig å bruke. Er kanskje ikke alene om å oppleve dette, eller?

Derfor har jeg nå utstyrt gliderne med en liten hjelper, nemlig en trekksnor som minsker belastningen på selve glideren og dermed redusert risiko for gliderbrudd.
Enkelt og greit:

Bilde

Bilde

Alt du trenger er:

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Toalmar
Innlegg: 540
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av Toalmar »

2015-11-17 21.19.56 kopi.jpg
Hvis du får ødelagt glideren kan du enkelt lage en ny.
Det du trenger er en binders, 2cm med startsnor ca 5mm og 3cm med passende krympestrømpe.
Funker helt topp.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Toalmar skrev:
2015-11-17 21.19.56 kopi.jpg
Hvis du får ødelagt glideren kan du enkelt lage en ny.
Det du trenger er en binders, 2cm med startsnor ca 5mm og 3cm med passende krympestrømpe.
Funker helt topp.
Hey!
Genialt!!

Har faktisk aldri tenkt på muligheten med binders og krympestrømpe.

Godt og nyttig tips :thumleft .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Toalmar
Innlegg: 540
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: **

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av Toalmar »

AJ skrev:
Toalmar skrev:
2015-11-17 21.19.56 kopi.jpg
Hvis du får ødelagt glideren kan du enkelt lage en ny.
Det du trenger er en binders, 2cm med startsnor ca 5mm og 3cm med passende krympestrømpe.
Funker helt topp.
Hey!
Genialt!!

Har faktisk aldri tenkt på muligheten med binders og krympestrømpe.

Godt og nyttig tips :thumleft .
Måtte lage nye i vår da flere var borte.
Har funket helt konge i hele denne sesongen i hvertfall.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Det ser ikke så veldig bra ut, kanskje... :-k ?
Men løsningen er enkel og egentlig ganske genial - "fastmontert" kjedespray med slange mot bakdrevet. En såkalt "on-demand" løsning som forholdsvis enkelt betjenes under kjøring:

Bilde

Mer å lese her:

http://advrider.com/index.php?threads/c ... t-28128425" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Bosted: bærgen

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Tre-fire ganger sammenbrettet parkettunderlag mot GIVI toppboksplata, en panelbordbeta oppå underlaget og et lengre 10 cm isbord mot bordbetan og opp mot taket. Akkurat nok til å heve forhjulet nok til at det går fri av betonggulvet, mens bakhjulet fortsatt fint går klar av gulvet.

Tror det kan være en fullt brukbar løsning for å ta av hjulene også, for de som gjør det på vinterstid.

Bilde
=;

Ville vært forsiktig med å ta av forhjulet, da tror jeg bakenden ville ha fått overbalanse, så da måtte du hatt en klosse under bakhjulet, eller evnt ta av dette først.

:scratch
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Onsløv skrev:
=;

Ville vært forsiktig med å ta av forhjulet, da tror jeg bakenden ville ha fått overbalanse, så da måtte du hatt en klosse under bakhjulet, eller evnt ta av dette først.

:scratch
Hverken forhjul eller bakhjul skal av. Løsningen er kun ment for å holde begge hjulene over bakken. Som sådan funker dette helt fint.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Noen her inne har kanskje ørepropper fra NoNoise?

I så fall deler muligens noen av dere samme erfaring som meg, om at håndtaket kan være i snaueste laget for å få plugen godt nok på plass i øret?

Min løsning var å finne en strips i passe størrelse, som jeg kuttet og hektet på nøkkelringen til den praktiske beholderen til pluggene.
Og vips! så hadde jeg enforlenger som gjør det enklere å plassere pluggene. Og lettere å få de ut igjen om man skulle være litt uheldig og skyve de for langt inn slik at man ikke får tak i håndtaket når de skal tas ut igjen:

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

KevinmsR6
Innlegg: 832
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av KevinmsR6 »

AJ skrev: 20 mai 2017, 19:13 Noen her inne har kanskje ørepropper fra NoNoise?

I så fall deler muligens noen av dere samme erfaring som meg, om at håndtaket kan være i snaueste laget for å få plugen godt nok på plass i øret?

Min løsning var å finne en strips i passe størrelse, som jeg kuttet og hektet på nøkkelringen til den praktiske beholderen til pluggene.
Og vips! så hadde jeg enforlenger som gjør det enklere å plassere pluggene. Og lettere å få de ut igjen om man skulle være litt uheldig og skyve de for langt inn slik at man ikke får tak i håndtaket når de skal tas ut igjen:

Bilde

Fiffig løsning AJ:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

Synes selv at dette var en genial løsning :crazy: .

Jeg har en Held crosshjelm. som er veldig behagelig å bruke og som ikke minst er den mest støysvake hjelmen jeg har.
Men den har ikke utsparinger til intercomhøyttalere.
Så hva gjør man da når man gjerne vil utstyre hjelmen med intercom?
Det jeg ikke har lyst til på en så god hjelm er å gå løs på isoporen i hjelmen for å lage rom til disse høyttalerne.
Så da var det å legge hodet i bløt å finne andre løsninger.
Å plassere høyttalerne rett på innerfôret funka ikke siden dette ble ubehagelig press på ørene og ekstra ubehagelig når hjelmen tas av.

Så kom jeg på den den "utenkelige" løsningen med å feste høyttalerne, som ha borrelåsbakside, på innsiden og helt innerst ved festene av av hakereimene.
Prøvde først på utsiden, men da ble lyden altfor lav.

Og etter en testtur så kan se slå fast at løsningen fungerer som bare det :thumleft.
Gammel Cardo Scala Teamset kommer dermed til nytte etter å ha ligget utbrukt i flere år:
Held crosscom 1.JPG
Held crosscom 2.JPG
Held crosscom 3.JPG
Held crosscom 4.JPG
Bare hyggelig hvis dette kan vise seg å være et nyttig og enkelt tips for andre som har samme utfordring med sin crosshjelm i forhold til plassering av intercomhøyttalere :thumleft .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7126
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av dypen »

sotOle skrev: 16 okt 2015, 19:06
AJ skrev:Ny tråd for å sjekke interessen rundt måten å gjøre ting som har med MC å gjøre på en enkel og kanskje til og med genial måte. Såkalte K.I.S.S. løsninger ;-), som ofte kan virke innlysende. Men som ikke alle ser sånn med en gang.

Tror jeg fant en sånn løsning med 1290'en der den er vinterlagret. Tenkte det kunne være greit å ha begge hjula opp fra betonggulvet, først som sist.
Siden MCjekken jeg har ligger umontert hjemme var ikke den noe alternativ å bruke.
Oops... den er visst forresten solgt til en bruker her inne, men enda ikke hentet/levert... :redface

Uansett. Som tenkt, så gjort og hvorfor ikke, egentlig?
Tre-fire ganger sammenbrettet parkettunderlag mot GIVI toppboksplata, en panelbordbeta oppå underlaget og et lengre 10 cm isbord mot bordbetan og opp mot taket. Akkurat nok til å heve forhjulet nok til at det går fri av betonggulvet, mens bakhjulet fortsatt fint går klar av gulvet.

Tror det kan være en fullt brukbar løsning for å ta av hjulene også, for de som gjør det på vinterstid.

Ingen Einstein løsning dette, selvfølgelig. Men kanskje likevel så KISS at noen ikke har tenkt seg muligheten, for alt jeg vet.
Funker helt fint her i hvert fall. Forutsetter at sykkelen har midtstøtte og solid bagasjebrett/plate, selvfølgelig.



Bilde

Har du tips og erfaring med enkle geniale løsninger må du gjerne dele de i denne tråden :thumleft .
Detta synes jeg så knølete ut. Hvorfor ikke bare legge en kloss under fremre del av motoren??
Tenkte samme løsning her, kapp en plankebit i riktig lengde og plasser under motor så forhjulet er i lufta når sykkel står på senterstøtte :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

På årets Agder og Telemark og Vestfold tur nylig oppdaget jeg akkurat tidsnok før sykkelen uunngåelig hadde veltet, at sidestøtta på KTM'en hadde sunket gjennom forholdsvis nylagt asfalt Odden Camping i Evje, som ga etter i mer enn 30 graders varme.

Takket være en bordbit fra nærmeste campingnabo, en innvandret nederlender med campingvogn, fikk jeg en bordbit som sørget for sikker parkering resten av tiden på Evje:

Bilde

Og nettopp denne bordbiten fikk meg på gli med løsningen jeg når ha kommet opp med.
Nemlig en ny støtteplate, som har flere fordeler.
En av dem er at støtteplata bygger akkurat passe med tanke på KTM'en. For det er nemlig slik med denne sykkelen at fjæringsveien heves såpass at sidestøttevinkelen økes merkbart når man bruker de forhåndsinnstilte demperoppsettene. Dvs. at sykkelen lener mer mot sidestøtta når dempersinnstillingene er satt på fører og bagasje og ikke minst fører, passasjer og bagasje.
Dette gir naturlig nok større trykk på sidestøtta og vinkelen kan bli litt vel mye på f.eks. grasplen og som i mitt tilfelle når det blir veldig varmt på forholdsvis nylagt asfalt, slik at sidestøtta går gjennom underlaget og ender med velt, i verste fall.

Så da lagde jeg denne i dag:
DSCN9497.JPG
En bordbit med en påskrudd metallplate på toppen fra en bunnplate på en tennbrikettboks.

Og ikke nok med det, som det helter :crazy: .

Jeg hadde en ødelagt magnetteleskopstang liggende i tillegg til to små magneter jeg hadde fra før. Disse limte jeg på teleskopstangmagneten for å forsterke magneteffekten slik at denne fint greier å løfte støtteplata:
DSCN9498.JPG
Nå mangler bare en snor å feste til magneten, så har jeg den optimale støtteplaten for turer under alle forhold :) .

Synes selv dette er en genial enkel løsning på steder hvor det er åpenbart at man har behov for ekstra støttesikring.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av mekkern »

Har litt av samme løsning-men boret bare et hull i kanten med knuten på snora på baksiden-da har den alltid fremsiden opp og det er bare å skyve den under støtta mens jeg sitter på ...og snora smettes over holken..
Avreise så er det bare å sette seg på og nappe opp plata med snora og putte i lomma. :-)

snora gjør at jeg heller ikke glemmer den..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 21 jul 2021, 20:26 Har litt av samme løsning-men boret bare et hull i kanten med knuten på snora på baksiden-da har den alltid fremsiden opp og det er bare å skyve den under støtta mens jeg sitter på ...og snora smettes over holken..
Avreise så er det bare å sette seg på og nappe opp plata med snora og putte i lomma. :-)

snora gjør at jeg heller ikke glemmer den..
Snor mellom plata og styreholken er den lureste løsningen. Da glemmer man ikke plata. Enkelt og greit.
Så kan fort hende jeg gjør det slik på denne også. Men prøver magnetløsningen først.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: KISS (Keep It Simple, Stupid) - enkle geniale løsninger

Legg inn av lazyboy »

Noen grunn til at dere ikke bare setter på en permanent større fot på støtta?
Magnet,bordbit, hyssing , teleskopstang osv er ikke akkurat «keep it simple» i min bok
Sist redigert av lazyboy den 21 jul 2021, 21:31, redigert 1 gang totalt.

Svar