Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av kjellv »

Tøffe tider i bransjen... Selv etter et godt salgsår og stor optimisme i bransjen går det galt.
http://www.mcavisa.no/#!Bikerstreet-Tro ... 22b4921af1

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av Kjellrf »

Jeg veit det er vanskelig å drive lønnsom mc-butikk i Norge. Det krever stort sett at eieren jobber fletta av seg, for relativt små penger. Been there, done that...

Og det er vel knapt nok noen kjedebutikker i Norge som har holdt på særlig lenge, men lista begynner å bli lang på de som har prøvd seg, og oftest gått konkurs.
De som driver bra, er mer spesialiserte, enkeltstående forhandlere. Med sterkt innvolvert(e) eiere.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av kjellv »

Dette er dårlig nytt for Triumphfolket. Begynner å bli tynt med forhandlere til dette merket nå :-k
Jeg synes dette var triste nyheter. Vi har hatt litt samarbeid med dem, bestilt noe deler fra dem m.v. Dyktige og serviceminded hele gjengen. Dette var bare trist!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Dette var bare trist!
Bor på helt feil sted i landet til å ha noen erfaring med Bikerstreet i Trondheim. Men enig; det er skikkelig trist når konkurser som dette skjer.

Har selv opplevd at forhandlere jeg har handlet nye sykkel hos har kastet inn håndkleet. Først Jeco Motor, hvor jeg kjøpte TDM'en i sept. 2006 og deretter Motorport på Jessheim hvor jeg kjøpte Stelvio'en i september 2010.
Ikkeno' hyggelig med noen av disse avviklingene. Ikke minst for de som har hatt sin jobb i bedriftene.

Men så er det gjerne også slik at kundene er seg selv nærmest. En liten og ganske ubetydelig reklamasjonssak på TDM'en ble likevel fikset av et verksted (som senere også ble lagt ned...) etter avtale med Yamaha Norge, etter at Jeco la inn årene.

En litt mer alvorlig recall og reklamasjonssak på Stelvio'en jeg hadde, ble forbilledlig utført og utbedret på beste måte av den lokal Guzzi, Piaggio og Hondaforhandleren rett borti nabolaget her jeg bor. Selv etter at Motorport var lagt ned.
Håper veldig på at den forhandleren greier seg. Ingenting tyder på noe annet for tiden. Heldigvis!
Å ha en lokal MC-forhandler man kan stikke innom er i seg selv en verdi. At forhandleren også har, eller skaffer med kort leveringstid. det meste man trenger til dekkskift og annet vedlikehold, er for meg ganske viktig.
Selv om det ved siste sykkelbytte ikke ble en som lokal forhandler selger, kan det fort hende at situasjonen er annerledes om et år eller to ;-) .

Lokale MC-butikker? Ja, takk! Veldig gjerne, er min klare mening om den saken.
Synd med de som forsvinner... :sorry
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av Kjelvis »

Prøvde å nå de pr tlf og epost flere ganger i høst uten å lykkes. Skjønte jo etterhvert hvorfor. Lagrer sykkelen alltid i egen garasje, men hadde dette året bestemt meg for å ta en vinterlagring i forbindelse med service slik at Hondaen er klar til sesongen 2016 starter. Heldigvis ga jeg opp kontaktforsøket og fikk den inn hos MC-Tuning. Hvis ikke hadde jeg vært en av de 40 som i disse dager har fått beskjed om å hente ut sykkelen. Litt pes mht transport nå når frosten og glatta har slått inn...

Helt klart synd at enda en forhandler forsvinner. I Trondheim har vi så langt jeg kommer på bare 4 store forhandlere igjen; Ride, MC-Tuning, Lundamo Auto og HD Trondheim.

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av Episk »

At Bikerstreet Trondheim gikk konkurs er verken synd eller spesielt rart.
Dårlig service, tar laaaaaaang tid å få hjelp, folka virker allergiske mot å selge, lang ventetid på deler (pga de glemmer av å varsle) tar ikke tlf når man prøver å nå dem og for ikke å snakke om veldig dårlig kunnskap om det de selv selger.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6957
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forhandlernytt, Bikerstreet Trondheim AS er konkurs

Legg inn av kjellv »

Episk skrev:At Bikerstreet Trondheim gikk konkurs er verken synd eller spesielt rart.
Dårlig service, tar laaaaaaang tid å få hjelp, folka virker allergiske mot å selge, lang ventetid på deler (pga de glemmer av å varsle) tar ikke tlf når man prøver å nå dem og for ikke å snakke om veldig dårlig kunnskap om det de selv selger.
Jeg har handlet mye med dem de siste årene gjennom jobben, og har slett ikke samme inntrykket av dem!
De har vært proffe og dyktige i alle sammenhenger jeg har hatt med dem å gjøre, men at deler har latt vente på seg har jeg også opplevd. Spesielt deler til Aprilia. Om ikke deler jeg skulle ha var på lager i Norge, var 3-4 uker bestillingstid fra Italia helt normalt. Men dette tror jeg faktisk ikke hadde noe som helst med Bikerstreet å gjøre.

Svar