Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Tiger »

Jeg fikk påsatt dette dekket på sensommeren i fjor. Har nå fått kjørt en del med det, og det er en ting som jeg ikke liker ved det. Eller så er det andre forhold som gjør at jeg opplever følgende: ved hard nedlegg i sving (f.eks) rundkjøringer, så virker det som dekket slipper/sklir! Ubehagelig opplevelse! Hastigheten har ikke vært høy, og det har ikke vært noe gasspådrag å snakke om. Jeg har ikke merket noe feil ved veien eller underlaget. Merker at jeg har problemer med å stole på dekket og grepet.... Noen som har samme erfaring?

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Moby »

Meltzeler har flere dekk som heter roadtech, men jeg har kjørt opp 3-4 sett med z8 de siste årene å er fornøyd med de. I fjor prøvde jeg sportec M7RR å er fornøyd med det også. Som forventet har M7RR dekket ikke like bra grep på vått å kaldt føre som z8 syns. På gsxr jeg har nå har jeg bridgstone S20r de er, igjen som forventet, mye dårligere enn z8 på vått og/eller kaldt føre. Asfalten er jo fortsatt kald, jeg har hatt slipp foran på de S20 dekka på tørt men kaldt føre i vår. sikker på at du får varme i dekka? det jo tidlig enda...

Har du sjekka lufttrykket i dekka?

verdens mest rotete svar men men...
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Tiger »

Moby skrev:Meltzeler har flere dekk som heter roadtech, men jeg har kjørt opp 3-4 sett med z8 de siste årene å er fornøyd med de. I fjor prøvde jeg sportec M7RR å er fornøyd med det også. Som forventet har M7RR dekket ikke like bra grep på vått å kaldt føre som z8 syns. På gsxr jeg har nå har jeg bridgstone S20r de er, igjen som forventet, mye dårligere enn z8 på vått og/eller kaldt føre. Asfalten er jo fortsatt kald, jeg har hatt slipp foran på de S20 dekka på tørt men kaldt føre i vår. sikker på at du får varme i dekka? det jo tidlig enda...

Har du sjekka lufttrykket i dekka?
verdens mest rotete svar men men...

Lufttrykk sjekket og ok, men varme, nei der sier du noe. I det ene tilfellet så hadde jeg kjørt kun i et minutter. Husker ikke i farta typen Roadtech som står på...

ZZR-Erling

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av ZZR-Erling »

Roadtec selges idag som Z6,Z8 og 01. Vil anbefale Z8 O/M versjon. Ingen har ennå testet 01 ennå.
Gode dekk!

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Moby »

Tiger skrev: Lufttrykk sjekket og ok, men varme, nei der sier du noe. I det ene tilfellet så hadde jeg kjørt kun i et minutter. Husker ikke i farta typen Roadtech som står på...
Kalde dekk er nok svaret, prøver du mer sports rettede dekk vil du nok se hvor god roadtec er på sånt føre.
ZZR-Erling skrev:Roadtec selges idag som Z6,Z8 og 01. Vil anbefale Z8 O/M versjon. Ingen har ennå testet 01 ennå.
Gode dekk!
Min erfaring også, veldig fornøyd med z8 som et allrounddekk
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av CB9 »

Tiger skrev:Eller så er det andre forhold som gjør at jeg opplever følgende: ved hard nedlegg i sving (f.eks) rundkjøringer, så virker det som dekket slipper/sklir! Ubehagelig opplevelse! Hastigheten har ikke vært høy, og det har ikke vært noe gasspådrag å snakke om.
gjelder det bakdekket har jeg og hatt det sånn. ganske sikker på det er innbildning.
pass på å heve blikket og se hvor du skal så går det bort.

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Tiger »

CB9 skrev:
Tiger skrev:Eller så er det andre forhold som gjør at jeg opplever følgende: ved hard nedlegg i sving (f.eks) rundkjøringer, så virker det som dekket slipper/sklir! Ubehagelig opplevelse! Hastigheten har ikke vært høy, og det har ikke vært noe gasspådrag å snakke om.
gjelder det bakdekket har jeg og hatt det sånn. ganske sikker på det er innbildning.
pass på å heve blikket og se hvor du skal så går det bort.
Gjelder bakdekket, ja. Og ja, har forsøkt å heve blikket og se veien framover. Tror selv også at det kan være en innbilning, men følelsen i kroppen av at hjulet sklir gjør det vanskelig å stole på dekket. Men skal ta med meg de gode rådene som kommer fram her.

ZZR-Erling

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av ZZR-Erling »

Tiger skrev:
CB9 skrev:
Tiger skrev:Eller så er det andre forhold som gjør at jeg opplever følgende: ved hard nedlegg i sving (f.eks) rundkjøringer, så virker det som dekket slipper/sklir! Ubehagelig opplevelse! Hastigheten har ikke vært høy, og det har ikke vært noe gasspådrag å snakke om.
gjelder det bakdekket har jeg og hatt det sånn. ganske sikker på det er innbildning.
pass på å heve blikket og se hvor du skal så går det bort.
Gjelder bakdekket, ja. Og ja, har forsøkt å heve blikket og se veien framover. Tror selv også at det kan være en innbilning, men følelsen i kroppen av at hjulet sklir gjør det vanskelig å stole på dekket. Men skal ta med meg de gode rådene som kommer fram her.
Hvilket lufttrykk har du målt på kalde dekk?

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Tiger »

ZZR-Erling skrev:
Tiger skrev:
CB9 skrev:
Tiger skrev:Eller så er det andre forhold som gjør at jeg opplever følgende: ved hard nedlegg i sving (f.eks) rundkjøringer, så virker det som dekket slipper/sklir! Ubehagelig opplevelse! Hastigheten har ikke vært høy, og det har ikke vært noe gasspådrag å snakke om.
gjelder det bakdekket har jeg og hatt det sånn. ganske sikker på det er innbildning.
pass på å heve blikket og se hvor du skal så går det bort.
Gjelder bakdekket, ja. Og ja, har forsøkt å heve blikket og se veien framover. Tror selv også at det kan være en innbilning, men følelsen i kroppen av at hjulet sklir gjør det vanskelig å stole på dekket. Men skal ta med meg de gode rådene som kommer fram her.
Hvilket lufttrykk har du målt på kalde dekk?
2,6 bak, 2,3 foran.

ZZR-Erling

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av ZZR-Erling »

Høres greit ut..men hva sier boka?

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Tiger »

ZZR-Erling skrev:Høres greit ut..men hva sier boka?
Lufttrykket er etter boka, så det skal jo være det som gjør det. Heller til at det er kalde dekk som gir følelsen..

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Metzler Roadtec - noen som har erfaring med dekket?

Legg inn av Elruts84 »

Hadde Metzeler Z6 forrige runde. Og må si de var fantastiske. Men fant ut at når de var kalde, og "ikke helt nye" så fikk jeg en følelse som om de var litt harde. Og gjerne ikke like godt grip. Men straks de ble varme og gode var de helt fantastiske.

Metzeler er generelt gode dekk har jeg inntrykk av. Og kunne godt prøvd det igjen

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Svar