Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Har gjort det en stund nå ja, bråker for mye det andre anlegget. Særlig til å kjøre i Europa med. Ingen vits i å tiltrekke seg polisen unødig.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:ISLE OF MAN har bestandig vært rått … Kanskje jeg skal spandere på meg en tur :)
TT er plenty med liv, flott tur @FredrikE24 , følger med..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Var morro med Manx Grand Prix samtidig som man fikk kjøre fra seg litt på løypa når veien var åpen. Ellers er det jo viktig å gjøre litt research, og planlegge hva du vil få med deg og fra hvor. Veien stenger og blir stengt inntil den åpner igjen på kvelden når løpet er kjørt. Det er ikke fra alle steder du kan reise tilbake til Douglas mens veien er stengt. Skal man se fra flere kanter så må man være forberedt på å ha med seg nok mat og drikke til hele dagen. Så får man en god opplevelse samtidig.
Været er jo også en greie. Veksler veldig dette været. Er det litt regn så stopper kjøringa fort.

Jeg må innrømme at jeg la bort kameraet da løpet gikk, da det ikke gir det rette inntrykket på film og bilder med mindre man øker speeden på filmen. Kan hvertfall si det, at jeg tok meg selv i og gape og stå igjen med åpen munn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

En annen positiv ting var jo at HDer var det få av, og de som kom seg over stoppa på ferjekaia med motorfeil.

Utrolig mye fine sykler og se. Litt vel mye gamle menn. Motorsykkelkjøring virker å være litt avleggs?

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5287
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av dypen »

Så bra du oppdaterer med bilder :thumleft Yngre menn idag har eller leier el sparkesykkel :)
B85DA067-842D-4ACB-9270-77922CC32D4F.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Har kjørt 2600 og et eller annet km hittil på turen. På Autobahn har man ligget i høy hastighet. Sjekket olja sist på ferjekaia i Dover. Ingen synlig oljeforbruk da, men fra Dover til Kiel har jeg ligget i hastigheter mellom 150-220km/t mer eller mindre kontinuerlig. I Tyskalnd har man surret rundt 200km/t konstant. Da jeg sjekket olja i morges hadde det synket noe.

Fyllte på ca 1,5dl i morges.

Jeg må si at jeg har blitt enda mer imponert over hvor god denne sykkelen er til alt mulig. Tok meg selv i å ligge i 200km/t, åpne litt på visiret og klø meg i øyet et øyeblikk der. Fra 180km/t til 230km/t så trekker sykkelen veldig godt på 6. gir, det bare drar. Har vært veldig heldig med trafikken på turen. Fri fart har virkelig vært fri fart. Supergøy.
0D1F01FD-B96C-4778-8D58-C29D76D68A05.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Alle oljer og filter byttet nå i helga.
Byttet bremsevæske, nesten 0,5L totalt i hele sykkelen.
Nytt for året er nye bremseskiver forran.
Ble ganske fresht.
IMG_4632.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS

Legg inn av Bjerknez »

Jeg liker å se folk ta vare på tingene sine på en måte som jeg ikke klarer selv, utover vask og polering. :)

Egentlig feil å si "ikke klarer". Mye hadde jeg nok klart selv, men langt fra alt. Det handler vel om interesse og kunnskap. Man kan jo ikke kunne alt her i verden. Dessuten så begrenser det seg hva man kan gjøre med helt nye sykler i dag med tanke på garanti etc.

Så mangler jeg sikkert en del spesialverktøy og et egnet sted og holde på.

Men det er så absolutt artig å se andre vedlikeholde tingene sine på en måte mat ikke har mulighet til selv. :)

Svar