Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Marcuzani »

Har begynt å snuse litt på de italienske kjøremaskinene og har blitt interessert i Ducati 848 og 899 Panigale. Noen som har erfaring med disse? Har også et godt øye til Streetfighter 848. :vs

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av supersic »

aldri så mye som sittet på en ducati men finnes det noe vakrere enn en 899?

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Marcuzani »

Nei, den ser helt drøy ut. Streetfighteren er også rå. Selv om jeg er fornøyd med Triumphen så klør det litt i fingrene merker jeg!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av gsx750_80 »

Marcuzani skrev:Har begynt å snuse litt på de italienske kjøremaskinene og har blitt interessert i Ducati 848 og 899 Panigale. Noen som har erfaring med disse? Har også et godt øye til Streetfighter 848. :vs
Ducati er vel kjent for å lage lite pålitelige sykler, sammen med BMW og Triumph, i følge denne undersøkelsen, i alle fall: http://www.consumerreports.org/cro/maga ... /index.htm
Når det er sagt er muligens eierne fornøyde likevel.

Lyd og design er muligens blant de bedre kvalitetene.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har hatt en sesong med Yamaha, en med Triumph og en med BMW. Riktig nok nye sykler, men ingen av disse har skuffet meg så langt på noe som helst måte. Ikke så mye som dugg i blinklys glass en gang. Alle syklene har blir kjørt ca. 20.000km. Bortsett fra BMW'en som enda ikke har rukket å trille mer enn 13.000km.

Japsesykler er i mine øyne kjedelige. Verfall de fleste av dem. Uten å nevne navn så har de få jeg kjenner med Ducati hatt problemer. Enten er det elektronikk, eller så er det ekstremt høyt oljeforbruk etc. Jeg har fått ett intrykk av at det i dems øyne gir Ducati "karakter". Hadde slikt skjedd min sykkel så hadde jeg solgt den sporenstreks. Vi er forskjellige.

Så uten at jeg sier at Ducati sliter med dårlig kvalitet, så må jeg vertfall si at jeg er skeptisk. Men design og lyd er noe Ducati kan! En Panigale er vakker å se på, men ikke en sykkel for meg desverre. Da måtte jeg i såfall driti penger og da kunne jeg kjøpt en slik. Men jeg måtte hengt den i taket i furtebua :)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av simpson »

Har hatt Ducati i mange år og en 1098 nå, samme som 848 men med større motor.
Det er en helt vanvittig sykkel med kompromissløse kjøreegenskaper.
Det som er viktig er å passe på alt alle servicer er fulgt opp. Kan bli kostbart hvis vedlikeholdet ikke er ivaretatt.
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
Har ikke kjørt 899, men har hatt en 1199 på lån i en uke. Det er det ultimate du kan på av racing på 2 hjul.
Ducati er helt i verdenstoppen når det gjelder teknikk og egenskaper og er lysår foran alle japser.
De "lærde" drar ofte opp korte serviceintervaller osv som negativt, men faktum er at min Ducati har dobbelt så lang intervall som min forrige Honda, som skulle ha oljebytte ved 6000 km.
Istedenfor å høre på alle som mener noe om Ducati, uten å ha noe annen erfaring enn å ha siklet etter de på gata, ta deg en tur til forhandler og prøvekjør.
Ducati har laget sykler i 90 år og er det merket som har økt salget mest i 2015.
Det er jo litt rart siden "alle" vet at de er upålitelige og har mange feil :O
Det at BMW troner på toppen av merker med mest feil og mangler ser ut til å være glemt av noen hvis de kan snakke ned andre merker.


PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs :D

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Marcuzani »

Supert. Jeg har hørt og lest litt forskjellig, men de jeg kjenner som kjører Ducati har holdt seg til Ducati.
Det blir nok ikke aktuelt for min del før til neste år uansett pga. leilighetskjøp. Og tror kanskje 848 eller 899 holder til mitt første møte med racingsykkel! :)

jlandaas
Innlegg: 1
Registrert: 14 mai 2016, 15:58
Motorsykkelen din: Ducati 848 2009

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av jlandaas »

Kjøpte selv en Ducati 848 i fjor. Det er en vanvittig rå sykkel der design og lyd er helt nydelig. Det er en kompromissløs sykkel men egner seg likevel til lengre turer så lenge man tar seg noen pauser underveis. Sykkelen har sjel i motsetning til enkelte japser. Den koster nok litt mer enn sammenlignbare japser men er verdt de ekstra kronene hvis du vil ha noe spesielt som ikke "alle" andre har.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Alex-68 »

supersic skrev:aldri så mye som sittet på en ducati men finnes det noe vakrere enn en 899?
Ja, det finnes noe vakrere enn Ducati.. ;) Augusta F4RR
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av supersic »

synes denne er penere altså
Bilde

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Alex-68 »

Fete sykler begge to.. Men, jeg hadde tatt Augusta om jeg hadde vunnet i Lotto.. :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av WikingTnT »

Syns personlig denne er vakker :D
Benelli_Tornado_1130.jpg
benelli-tornado-1130-11.jpg
benelli-tornado-tre-903-le-8.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Alex-68 »

Au da.. Fet! Benelli har også en fet Cafe Racer Streetfighter som er svært så attraktiv! :twothumbs:
Mc Oslo Suger!

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av WikingTnT »

Alex-68 skrev:Au da.. Fet! Benelli har også en fet Cafe Racer Streetfighter som er svært så attraktiv! :twothumbs:
Så bra du syns det - jeg har sport-versjonen :twothumbs:

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?

Legg inn av Alex-68 »

:twothumbs: Hehehe! Fett!
Mc Oslo Suger!

Svar