hei alle sammen!
Har kjørt dette dreiemoment-vidunderet i en stund nå, og oppdaget en litt... hva skal man kalle det... ubehagelig overraskelse.
Av og til ved akselerasjon i alt fra 30 til 70 km/t i noenlunde høy gir) så hender det at man får null respons i ca 1 sekund, så får man det man spør etter men det er snakk om å få det helt plutselig. Jeg regner med at dette styres av de computer-styrte luftspjeldene + insjektorene, siden slik Kawa beskriver dette opplegget så har man en direkte kontroll over de første "manuelle" spjeldene selv, men så kommer den datastyrte biten som skal "jevne ut" akselerasjonen/responsen slik at den ikke kommer som en overraskelse på føreren.
Med på tanken her, men jeg havnet en gang i en stikk motsatt situasjon som jeg skriver her, at jeg gir gass og etter ca 1 sekunders null respons så får jeg respons men den er litt stygg med tanke på at det kommer som en overraskelse. Det og at mens man venter på responsen så bremser man med motoren egentlig, noe som er også ikke ønsket i en slik situasjon.
Jeg lærte etter hvert at jeg bør bare løse ut clutchen, slippe gassen, og så begynne hele sekvensen på nytt og det funker - men jeg regner med at det er en såpass uvanlig situasjon at det er kanskje jeg som gjorde noe feil, men problemet er at jeg skjønner ikke helt hva. Det skjedde noen ytterst få ganger, men det er ikke noe jeg har lyst å prøve igjen. Så om noen kan peke det ut så er jeg veldig takknemmelig.