Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av gorbys »

Eg har eit par kevlar bukser, bruker dei titt og ofte på småturer men føler meg langt fra så trygg som i skinnbukse med skikkelig padding og beskyttere

Lindberg
Innlegg: 16
Registrert: 26 mai 2016, 23:02
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5 '97
Sted: Oslo

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Lindberg »

Jeg digger mine kevlarjeans, kjøpt på Bullfighter på Ensjø for en tusenlapp.
Passer like godt til goretex- og skinnjakke, og syns paddingen "gnager" mindre i disse enn på tidligere bukser.

Eneste jeg savner er kanskje mulighet for lufting, men det hadde nok ikke sett særlig tøft ut.

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Stian »

Bruker en bukse fra Draggin til å fra jobb, fornøyd med den.
Er vel noen av di dyreste på markedet, men håper den gjør jobben en dag.. :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Canutus »

Jeg kjøpte en Crackerjack MC jeans fra Held. Ser ut som en vanlig jeans, men har lommer for kne og hofteinnlegg. Buksen har innvevet 45% kevlar, som gjør den noe tyngre og stivere enn en vanlig jeans, men på kroppen ser den helt normal ut. Full tillit til at denne gir vel så god beskyttelse som GoreTex-buksen jeg har fra samme merke. Frykter litt slitasje på tank, som nevn her i tråden. Har bare brukt den noen småturer, og en 6-timerstur på fredag.

https://www.youtube.com/watch?v=uL3lsMIjFqE

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Nomade »

Har en jeans fra Lindstrand som jeg er godt fornøyd med, har vel hatt den i ca tre år snart. Bruker den på korte turer på butikken ol, har ikke bil så bruker mc til alt :D

I vår ble jeg tipset om et selskap i England som heter Hood Motorcycle Jeans, leste med interesse god feedback fra mange kjøpere http://www.hoodjeans.co.uk/hood-motorcy ... -feedback/

Jeg bestilte en av deres cargo jeans, den kom innenfor avtalt tid og jeg slapp etter litt dialog noe ekstra avgifter. Prisen som står på deres nettsider var det jeg betalte, frakt og evt ekstra nasjonale avgifter betaler de :thumleft http://www.hoodjeans.co.uk/hood-motorcy ... ens-black/

Er veldig fornøyd med cargobuksen og har brukt den mye, bra passform og funksjonalitet.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Snikendeugle »

ROHK buksa jeg har er jeg godt fornøyd med. Bruker den uten beskyttelsesinnlegg.
I denne er det brukt noe som heter PEKEV som er en materialsammensetning på lik linje med Kevlar, men skal visstnok være enda mer slitesterk, uten at jeg har noen planer om å teste det.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

mogs
Innlegg: 190
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av mogs »

Drar opp denne tråden fra 2016. Det har vel kanskje kommet til noen flere med erfaring med kevlarjeans. Noen vært nedpå og fått testa hva som skjer? Lurte på og handle slik til "butikkjøring".

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av rolf-arne »

mogs skrev:Drar opp denne tråden fra 2016. Det har vel kanskje kommet til noen flere med erfaring med kevlarjeans. Noen vært nedpå og fått testa hva som skjer? Lurte på og handle slik til "butikkjøring".
Drøyt 4 uke siden , jeg fikk testa buksa mot asfalten...70 ++ km/t 40 meter... noen punktering av bukse og skinn ...dongeribuksa holdt forunderlig godt,

Min konklusjon er ok på svipptur, men ikke mer.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

mogs
Innlegg: 190
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av mogs »

rolf-arne skrev: 27 jun 2022, 13:23
mogs skrev:Drar opp denne tråden fra 2016. Det har vel kanskje kommet til noen flere med erfaring med kevlarjeans. Noen vært nedpå og fått testa hva som skjer? Lurte på og handle slik til "butikkjøring".
Drøyt 4 uke siden , jeg fikk testa buksa mot asfalten...70 ++ km/t 40 meter... noen punktering av bukse og skinn ...dongeribuksa holdt forunderlig godt,

Min konklusjon er ok på svipptur, men ikke mer.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Du hadde kevlar? Har fått med meg vælven din, ja. :O Godt det gikk såpass greit. Tenkte kjøring innen byen på de varmeste dagene.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Nomade »

mogs skrev: 27 jun 2022, 13:03 Drar opp denne tråden fra 2016. Det har vel kanskje kommet til noen flere med erfaring med kevlarjeans. Noen vært nedpå og fått testa hva som skjer? Lurte på og handle slik til "butikkjøring".
Det finnes etterhvert mye bra på markedet, men anbefaler deg å kjøpe en som har heldekkende kevlar/aramid foring innvendig. En del rimelige bukser har kanskje dette foret bare rundt knær og rundt rompe/hofte-partiene og da er en noe mindre beskyttet enn heldekkende.

Hood Motorcycle Jeans har veldig bra kvalitet: https://www.hoodjeans.co.uk/

Ellers var jeg innom Bullfighter i helga og sjekket noen jeans fra Sweep tror det var denne modellen: https://www.bullfighter.no/mc-bukser/ke ... ukse-svart virket å være solid, litt tykt materiale kanskje.

Jeg bruker "MC jeans" både på kortere og lengre turer, kommer an på vær og temperatur ;)

mogs
Innlegg: 190
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av mogs »

Det finnes etterhvert mye bra på markedet, men anbefaler deg å kjøpe en som har heldekkende kevlar/aramid foring innvendig. En del rimelige bukser har kanskje dette foret bare rundt knær og rundt rompe/hofte-partiene og da er en noe mindre beskyttet enn heldekkende.

Hood Motorcycle Jeans har veldig bra kvalitet: https://www.hoodjeans.co.uk/

Ellers var jeg innom Bullfighter i helga og sjekket noen jeans fra Sweep tror det var denne modellen: https://www.bullfighter.no/mc-bukser/ke ... ukse-svart virket å være solid, litt tykt materiale kanskje.

Jeg bruker "MC jeans" både på kortere og lengre turer, kommer an på vær og temperatur ;)
[/quote]

Syntes den sweepbuksa var noe tykk ja. Må kikke litt rundt. Men flott med anbefalinger. :thumleft

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Domino »

Jeg bruker kevlarjeans med kne- og hoftebeskyttelse til kortere turer i godt vær. Gå på kafé, spise is, osv. Men jeg har ikke testet dem i samme grad som Rolf-Arne. Noe som for så vidt er helt greit!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av rolf-arne »

Her er skadene på buksa fra CourseBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Nineball
Innlegg: 96
Registrert: 22 mai 2020, 15:47
Motorsykkelen din: 2005 Sportster 1200R/ 2006 Honda VFR800
Sted: Vestfold

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av Nineball »

Det var overraskende at det ikke var større skader, godt å vite at det er mulig å velge seg gode Kevlar-jeans.
Har en Draggins, eldre modell idag, men vurdre å bytte den ut til noe bedre. Det er behagelig å bruke jeans på lokal småkjøring.
06 Honda Vfr800 2021-
05 HD Sportster 883R 2014-
03 Yamaha XJ600 2011-2014
85 Suzuki GSX 750ES 2002-2009

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Noen som bruker jeans i kevlar som mc bukse?

Legg inn av rolf-arne »

Nineball skrev:Det var overraskende at det ikke var større skader, godt å vite at det er mulig å velge seg gode Kevlar-jeans.
Har en Draggins, eldre modell idag, men vurdre å bytte den ut til noe bedre. Det er behagelig å bruke jeans på lokal småkjøring.
Men vær klar over at huden er skadet selv om buksa ser uskadd ut..

Hadde flere skrubbsår (ikke no å prate om) der buksa var hel.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar